رپورتاژ آگهی

مهارت های لازم یک برنامه نویس برای استخدام شدن

مهارت های لازم برای استخدام برنامه نویسی

برای استخدام شدن در شرکت های برنامه نویسی معتبر، علاوه بر دانش برنامه نویسی به مهارت های دیگری نیز نیاز خواهید داشت. زیرا به دلیل حساسیت بالایی که این جایگاه شغلی دارد؛ مدیران شرکت شرایطی خاص برای استخدام برنامه نویس مورد نظر خود در نظر می گیرند.
این پروسه ممکن است چالش برانگیز و سخت بنظر برسد، اما شما با داشتن آگاهی لازم می توانید در این زمینه موفق شوید. رعایت یک سری موارد شانس شما را در مقابل رقبای احتمالی افزایش داده و موقعیت چشمگیری برای شما به ارمغان می آورد.

پیش نیاز های لازم برای استخدام شدن در شرکت های برنامه نویسی

برای استخدام برنامه نویسی چی باید بلد باشیم

در سال های اخیر میزان استخدام برنامه نویسان مسلط به زبان های مختلف به خصوص برنامه نویسان حوزه وب و موبایل افزایش قابل توجهی داشته است. با توجه به درآمد معقول و گاها بالای این شغل، بسیاری از افراد مشتاق به یادگیری شاخه های مختلف برنامه نویسی هستند. اما این آموزش ها همیشه موفقیت آمیز نیست. به این سبب بسیاری از افراد مبتدی با سطح علمی پایین نیز وارد بازار کار شده اند.
استخدام یک برنامه نویس غیر حرفه ای با دانش فنی کم، شرکت ها، ارگان ها و مشتریان آن ها را چالش های پیچیده ای رو به رو خواهد کرد. از این رو کارفرمایان ترجیح می دهند علاوه بر چک کردن رزومه و نمونه کار مناسب، برای اطمینان حاصل کردن از مهارت برنامه نویسان فرایند های مختلفی را طراحی کنند.
شما قبل از استخدام باید چندین پروژه معتبر در سطوح مختلف انجام داده باشید. نمونه کارهای شما تعیین کننده مسیر شغلی شما در آینده خواهند بود. با انتخاب یک مسیر مشخص و شرکت در دوره های جامع و حرفه ای برنامه نویسی، می توانید در کنار نمونه کار، مدارک مربوط به دوره ها را نیز ارائه دهید.
این موضوع به کارفرما ثابت می کند که شما چقدر برای کار خود هزینه و وقت صرف کرده اید. توجه داشته باشید که برای درست کردن یک رزومه قابل قبول باید از شرکت ها و پروژه های کوچک شروع کنید. داشتن یک رزومه قوی در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

مهارت های لازم برای برنامه نویسی

مهارت های برنامه نویسی استخدامی

برای کسب درآمد بالا از طریق برنامه نویسی باید بتوانید خود را کارفرمایان ثابت کنید. این مسئله علاوه بر داشتن مهارت های فنی به مهارت های فردی شما نیز بر می گردد. شما باید در برقراری ارتباط و اثبات ابعاد مثبت شخصیتی خود، به بهترین شکل عمل کنید.
از مهم ترین مهارت هایی که یک برنامه نویس به آن ها نیاز دارد می توان به مهارت برقراری ارتباط کلامی، مهارت Debugging، مهارت ریاضی و حل مسئله، مهارت ترجمه و تایپ سریع، مهارت های کامپیوتری و نوشتاری، خلاقیت و ایده پردازی در کدنویسی، مهارت ارتباطی و سخنوری، مهارت سازگاری با محیط های مختلف، صبر و حوصله و دقت زیاد، مهارت نوشتاری و یادگیری و آموزش اشاره کرد.

مهارت های فنی

مهارت های سخت و فنی هیچ جایگزینی ندارند. در واقع کسی که به مهارت های فنی در سطوح بالایی می رسد، می تواند به سرعت پیشرفت کند. مهارت های فنی پیش نیاز اصلی برای اقدام به مصاحبه و درخواست استخدام است.
قبل از استخدام باید با حداقل مهارت های مرتبط با برنامه نویسی آشنایی کامل داشته باشید. به عنوان مثال کسی که آموزش فلاتر را جهت ساخت اپلیکیشن های موبایل گذرانده است، بهتر است تا با UI/UX نیز آشنایی داشته باشد تا بتواند ظاهر اپلیکیشن را زیباتر کند.

تسلط به چندین زبان برنامه نویسی

مسلما شما باید به زبان برنامه نویسی بیشتر از همه زبان ها مسلط باشید و به نوعی متخصص آن زبان محسوب شوید. اما فراموش نکنید که یادگیری بیش از یک زبان برنامه نویسی و مسلط شدن به آن ها می تواند شانس شما برای استخدام شدن در شرکت های برنامه نویسی را افزایش دهد. به این منظور لازم است در دوره های تخصصی و معتبر برنامه نویسی شرکت کرده و علاوه بر زمان و هزینه، تلاش و پشتکار زیادی خرج کنید.

توجه به جزئیات به عنوان یک برنامه نویس

این که یک برنامه نویس تا چه حد به جزئیات توجه دارد، یکی از موارد حائز اهمیت برای کارفرمایان در هنگام استخدام است. زیرا خطاها و اشتباهات کوچک می توانند تاثیر زیادی بر روی خروجی نهایی داشته باشند. یک برنامه نویس متبحر نباید صرفا به ابزارهای ویرایشی متکی باشد. توجه و دقت بالا یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه نویسان موفق است.

اهمیت مهارت های ارتباطی در برنامه نویسی

در هنگام مصاحبه، مهارت ارتباطی فرد عامل تاثیرگذاری بر روی فرایند استخدام وی خواهد بود. واحد منابع انسانی تمامی سازمان ها به مهارت ارتباطی شما اهمیت می دهند. این موضوع برای استخدام برنامه نویس به صورت حضوری یا دورکاری صدق می کند.
در بسیاری از موارد ممکن است شما صرفا یک برنامه نویس در یک شرکت تخصصی باشید. در این مورد باید بتوانید موارد مربوط به برنامه نویسی را به زبان ساده برای مدیر خود شرح دهید.
اگر در یک تیم برنامه نویسی قرار بگیرید، باید به صورت پیوسته با هم تیمی های خود در ارتباط باشید. این همکاری و مشورت، سطح کاری شما را بالا می برد. توجه داشته باشید که هدف از برنامه نویسی ساخت اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی است که قرار است مردم از آن ها استفاده کنند.
به همین علت شما باید بتوانید خود را جای کاربر قرار داده و نرم افزاری طراحی کنید که کاربر بتواند به راحتی با آن ارتباط بگیرد.

انگیزه مهم ترین عامل پیشرفت در برنامه نویسی

برنامه نویسان در مسیر آموزش برنامه نویسی و اکتشاف بهترین روش ها برای بهینه سازی کدها، باید انگیزه خود را حفظ کنند. زیرا همواره چیز های جدیدی در برنامه نویسی وجود دارد که یادگیری آن ها به پیشرفت برنامه نویس کمک زیادی خواهد کرد.

خلاقیت در برنامه نویسی

یک برنامه نویس خلاق می تواند راه حل های بهینه و جدیدی طراحی کند. به همین علت بسیاری از شرکت ها به دنبال استخدام چنین افرادی هستند. داشتن دانش برنامه نویسی به تنهایی کافی نیست و برنامه نویس با کمک خلاقیت خود می تواند کدهای کارآمد و مناسب تری بنویسد.

منظم بودن برنامه نویس

با توجه به حجم بالای کار و پیچیدگی برنامه نویسی، منظم بودن در تمامی جنبه های کاری می تواند برای بهتر نتیجه گرفتن، موثر واقع شود. انجام کارها به صورت سازمان یافته و تقسیم کارهای بزرگ به بخش های کوچک تر، از جمله کارهایی است که به منظور مدیریت پروژه برنامه نویسی انجام می شود.

مهارت حل مسئله

توانایی حل مسئله یکی از اصل ترین مهارت های مورد نیاز برای یک متخصص برنامه نویسی است. یک برنامه نویس با تجربه و حرفه ای در هنگام مواجه با مسائل و مشکلات مختلف باید با استفاده از تحلیل، منطق و بررسی داده ها، بهترین راه حل ممکن را پیدا کند. این موضوع به مهارت های برنامه نویسی وی بر می گردد.

جمع بندی

یک برنامه نویس می تواند به صورت فریلنسر، حضوری و پاره وقت مشغول به کار شود. مهم ترین مسئله در هنگام فعالیت به عنوان یک برنامه نویس، تحویل به موقع کارها و پروژه ها به کارفرما می باشد.
برنامه نویس باید زمان خود را طوری تنظیم کند که بتواند در آرامش خاطر بهینه ترین کدها را نوشته و پروژه ها را در زمان مورد انتظار تکمیل کند. اگر به تازگی می خواهید وارد برنامه نویسی شوید می توانید علاقه خود را با دوره های رایگان برنامه نویسی مداد سبز بسنجید.

دیدگاهتان را بنویسید