رپورتاژ آگهی

میکروپیگمنتیشن چیست؟ بهترین روش زیبا سازی ابرو!

میکروپیگمنتیشن چیست؟ بهترین روش زیبا سازی ابرو!

میکروپیگمنتیشن ابرو از بسیاری جهات مشابه میکروبلیدینگ ابرو است. لذا برخی این دو روش را یکی می‌دانند; با این حال، بزرگترین تفاوت بین میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو نتایج است.

انجام میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

به طور خلاصه، میکروپیگمنتیشن به استفاده از رنگدانه در لایه های داخلی و خارجی پوست اشاره دارد. انقلابی در دنیای آرایش دائمی و نیمه دائمی ابرو، کاستی ها و مشکلات روش های قدیمی اغلب وجود ندارد. در روش میکرونیدلینگ ابرو، یک دستگاه دیجیتال مخصوص بافتی را در ابروهای شما ایجاد می کند که در اثر انتقال رنگدانه از لایه زیرین پوست به لایه بالایی ایجاد می شود.

شکل ابرو پس از میکروپیگمنتیشن به قدری طبیعی به نظر می رسد که بیشتر جزئیات موهای طبیعی ابرو قابل مشاهده خواهد بود. علاوه بر این، آرایش ابرو به روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری بیشتری نسبت به تاتو یا هچ ابرو دارد. به عنوان یک روش غیر تهاجمی، میکروپیگمنتیشن به طور طبیعی عوارض جانبی جدی دارد.

یک واقعیت جالب این است که روش میکروپیگمنتیشن برای آرایش دائمی یا نیمه دائمی سایر قسمت های صورت نیز استفاده می شود و یکی از بارزترین تفاوت ها در مقایسه با روش های دیگر است. استفاده از رنگدانه به جای جوهر است رنگدانه ها معدنی رنگ، ضد حساسیت، نرم و طبیعی هستند.

 

نحوه انجام میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو باید توسط پرسنل آموزش دیده انجام شود و در حین عمل باید از دستکش استفاده کرده و دستورالعمل های ایمنی و بهداشتی دستگاه را رعایت کنند. میکروپیگمنتیشن ابرو معمولا نیم ساعت طول می کشد

 

مراحل انجام میکروپیگمنتیشن

 

اول:

ابتدا از ابروهای شما عکس گرفته می شود و توسط کارشناس میکروپیگمنتیشن چشم توضیح داده می شود. این توضیحات شامل نکاتی برای آرایش مناسب چشم و نکات قبل از انجام میکروپیگمنتیشن است.

فرم ایده آل ابرو شما بر اساس معیارهایی مانند فرم چشم ها، فاصله بین دو چشم و ارتباط آن ها با ابرو تعیین می شود. همچنین رنگ ابرو بر اساس موهای طبیعی شما انتخاب می شود.

دوم:

قبل از آرایش دائمی یا نیمه دائمی ابرو به صورت میکروپیگمنتیشن ابرو، یک کرم بی حس کننده روی ناحیه ابرو زده می شود تا عمل آسان و بدون درد باشد.

سوم:

از دستگاه های میکروپیگمنتیشن دیجیتال برای انتقال رنگدانه ها به لایه های بیرونی پوست استفاده می شود. هر چه این دستگاه ها مدرن تر باشند، کیفیت میکروپیگمنتیشن ابرو بالاتر است.

سوزن های دستگاه باید کاملا تمیز و ضدعفونی شده باشند. یکی از نشانه های ایمن بودن دستگاه های دیجیتال این است که انتهای نوار مهر و موم شده است. این مهر و موم از خروج خون و لنف از آمپول جلوگیری می کند و به دیواره قلم برخورد نمی کند.

چهارم:

حتماً بعد از آرایش دائمی یا دائمی، اندازه ابرو را بررسی کنید تا بتوان در طول فرآیند تنظیمات لازم را انجام داد.

پنجم:

در این مرحله مراحل بهبود و توصیه های مراقبتی برای شما توضیح داده می شود. بعد از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو در آرایشگاه زنانه غرب تهران مشکلی برای رفتن به خانه و ادامه فعالیت های روزانه ندارید.

مراقبت های بعد میکروپیگمنتیشن

  • تورم و التهاب یکی از شایع ترین عوارض بعد میکروپیگمنتیشن ابرو است که تو این این موارد استفاده از کمپرس یخ پیشنهاد می شود. به غیر از  این، روغن های مخصوصی برای تورم و التهاب پوست در بازار موجود است.
  • متخصصان میکروپیگمنتیشن ابرو توصیه می کنند از نور خورشید اجتناب کنید. همچنین ممکن است در روزهای اول رنگ ابروها تیره تر از حد انتظارتان باشد اما پس از چند هفته ابروها به رنگ طبیعی خود باز می گردند.
  • اگر دچار تب یا ضایعات پوستی شدید یا تورم و سوزش غیر قابل تحمل است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

تفاوت بین میکروپیگمنتیشن ابرو و تاتو ابرو

میکروبلیدینگ ابرو یک روش آرایش دائمی یا نیمه دائمی است که فقط روی پوست بیرونی انجام می شود و از نظر ایمنی راحت تر از اپیلاسیون ابرو است. به این ترتیب رنگ استفاده شده کاملا طبیعی و شبیه موهای خودتان است. همچنین میکرونیزه شدن مژه ها بافتی کاملا طبیعی ایجاد می کند و به این ترتیب فرم مژه ها علاوه بر سه بعدی بودن جزئیات مژه های طبیعی را نیز دارد.

تفاوت بین میکروپیگمنتیشن ابرو و میکروبلیدینگ ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو از بسیاری جهات مشابه میکروبلیدینگ ابرو است. لذا برخی این دو روش را یکی می دانند; با این حال، بزرگترین تفاوت بین میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو نتایج است.

نتیجه نهایی بسیار طبیعی است، زیرا افرادی که مهارت های میکروبلیدینگ را دارند به صورت دستی خطوط و خطوط چشم را با مدادهای مخصوص ایجاد می کنند.

ابزار مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن دیجیتال است و نتیجه سایه دائمی خواهد بود. اما قلم مخصوص میکروبلیدینگ و مهارت فردی که این کار را انجام می دهد تاثیر زیادی دارد.

تفاوت دیگر میکروبلیدینگ چشم و میکروپیگمنتیشن چشم، تعداد جلسات و زمان درمان است. میکروبلیدینگ معمولا در دو جلسه انجام می شود.

در جلسه اول قسمت های چشم ساخته می شود و در جلسه دوم هزینه طرح اصلی را می پردازند. مرحله ریکاوری صورت پس از میکروبلیدینگ طولانی است و تورم و التهاب برای مدت طولانی ادامه دارد.

اکنون سوزن دستگاه میکروپیگمنتیشن بسیار نازکتر از قلم میکروپیگمنتیشن است و میکروپیگمنتیشن را به روشی کمتر تهاجمی تبدیل می کند.

این روش آسیب کمتری به پوست وارد می کند و بیشتر برای پوست های حساس و نازک مناسب است. علاوه بر این، از آنجایی که در این روش از دستگاه دیجیتال استفاده می شود، تقارن ابروها تضمین می شود.

سوالات متداول در مورد میکروپیگمنتیشن ابرو

در زیر به سوالات متداول در مورد آرایش دائمی ابرو و میکروپیگمنتیشن پاسخ داده شده است.

میکروپیگمنتیشن ابرو چه عوارضی دارد ؟

یکی از عوارض آرایش دائمی ابرو عدم امکان تغییر فرم ابروها در آینده است. ممکن است لازم باشد ابروهای خود را با تغییر در مد یا سبک زندگی اصلاح کنید.

یکی دیگر از عوارض آرایش دائمی به این روش عفونت و التهاب است. برخی از پوست‌ها حساس‌تر هستند و میکروپیگمنتیشن ابرو می‌تواند باعث ایجاد کلوئید یا زخم‌های متورم در ناحیه ابرو و سایر عوارض پوستی در پوست‌های حساس شود.

میکروپیگمنتیشن ابرو برای چه دسته افرادی مناسب نیست؟

  • دیابتی ها (نیاز به اجازه پزشک)
  • کسانی که بیماری های پوستی دارند یا پوست آنها بسیار تحریک شده است.
  • بیماران قلبی یا مصرف کنندگان قبلی مواد مخدر.
  • کسانی که در دو هفته قبل از میکروپیگمنتیشن ابرو بوتاکس، لایه برداری شیمیایی یا برنزه کردن انجام داده اند.
  • افرادی که به لیدوکائین، بنزوکائین، تتراکائین یا اپی نفرین حساسیت دارند.
  • افرادی که بیماری جدی دارند باید با پزشک مشورت کنند.
  • زنان حامله

 

 

میکروپیگمنتیشن ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که بین ابروهای خود فاصله دارند.
  • افرادی که اسکار ابرو دارند، پوست تغییر رنگ داده و افرادی که نیاز به اصلاح پوست دارند.
  • افرادی که از ریزش مو به دلیل آلوپسی، شیمی درمانی یا دلایل مشابه رنج می برند.
  • افرادی که تصمیم گرفتند به ابروهای خود استایل خاصی ببخشند.

چه مدت طول می کشد تا نتایج نهایی میکروپیگمنتیشن مشاهده شود؟

معمولاً یک ماه طول می کشد تا به نتایج مطلوب برسید. این زمان برای روشن شدن پوست و نشستن رنگدانه در نواحی پوست شما استفاده می شود. در برخی موارد رنگ یا شکل چشم با مدل مورد نظر مشتری مطابقت ندارد و در این موارد می توان میکروپیگمنتیشن چشم را اصلاح کرد.

فرآیند میکروتنینگ ابرو چقدر طول می کشد؟

زمان عمل به مهارت اپراتور و طراحی ابروها بستگی دارد. اما به طور کلی میکروپیگمنتیشن ابرو چهل و پنج دقیقه طول می کشد.

آیا میکروپیگمنتیشن ابرو دردناک است؟

میکروپیگمنتیشن ابرو اغلب با قرار دادن سوزن در پوست دردناک است، اما قبل از عمل یک کرم بی حس کننده دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید