رپورتاژ آگهی

صندلی غذای کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

صندلی غذای کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

به طور معمول با افزایش سن کودکان، نگهداری از آنان هم سخت‌تر می‌شود. هنگامی که کودکی شروع به استفاده از غذاهای کمکی می‌کند، در کنار شما بر سر میز غذا می‌نشینند؛ ازاین‌رو به یک صندلی مخصوص نیاز دارید. کودکان نمی‌توانند تعادل خود را بر روی صندلی‌های معمولی حفظ کنند و از طرفی قامت آنها به میز غذاخوری نمی‌رسد. تولیدکنندگان پس از تولید انواع میز و صندلی به این نتیجه رسیدند که صندلی غذای کودک را برای راحتی کودک و خانواده‌اش به تولید برسانند. امروزه به طور معمول در اکثر خانه‌ها از میزهای غذاخوری استفاده می‌شود و وجود یک صندلی مخصوص برای کودکان بسیار ضروری است. استفاده از این صندلی‌ها می‌تواند لذت غذا خوردن را برای شما و کودک‌تان دوچندان نماید. این صندلی‌ها مکانی امن برای نشستن کودک شما محسوب می‌شود که می‌توانید با خیالی آسوده کودک خود را در آن قرار دهید تا غذای خود را میل کند.

کودک با نشستن بر روی این صندلی در کنار میز غذای شما، سبک غذا خوردن شما را تماشا می‌کند و موارد بسیاری را آموزش‌ دیده و به ذهن خود می‌سپارد.

انواع صندلی غذای کودک

صندلی غذاخوری نوزاد یا کودک دارای انواع گوناگونی است که هر یک از آنها دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند؛ انواع این صندلی‌ها عبارت‌اند از:

  1. صندلی غذاخوری کودک معمولی

منظور از معمولی بودن صندلی، بی‌کیفیت بودن آن نیست؛ بلکه منظور داشتن آپشن‌ها و قابلیت‌های کمتر است. این مدل از صندلی‌های کودک از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند و می‌توانند کار راه‌انداز باشند و از طرفی قیمت بسیار مناسب و ارزان‌تری نسبت به دیگر صندلی‌ها دارند. گاهی وسایلی که تجهیزات ساده‌تر و کمتری دارند از دوام بیشتری برخوردار هستند و احتمال خرابی آن‌ها کمتر خواهد بود. سرهم کردن این صندلی‌های معمولی بسیار آسان است و به‌راحتی قطعات آن بر روی‌ هم مونتاژ می‌شوند. این صندلی‌ها تاشو نیستند و نمی‌توان پس از استفاده آنها را جمع کرد؛ پس باید محلی را برای قراردادن و نگهداری از این وسیله تعیین نمایید.

  1. صندلی غذاخوری کودک قابل‌تنظیم

این مدل از صندلی غذای کودک در برابر صندلی‌های معمولی، از قابلیت‌ها و امکانات بیشتری برخوردار هستند. در صندلی‌های قابل تنظیم کودک، قابلیت تنظیم ارتفاع سینی، ارتفاع صندلی، ارتفاع تکیه‌گاه پا و پشتی صندلی وجود دارد. باتوجه‌به این‌که می‌توان قطعات گوناگون این مدل صندلی را تغییر داد، شما می‌توانید صندلی را دقیق و مناسب با جثه و نیاز کودک خود تنظیم نمایید. این صندلی‌ها در مقایسه با صندلی‌های معمولی از قیمت بیشتری برخوردار هستند؛ وجه تشابه این دو صندلی با یکدیگر این است که صندلی قابل تنظیم همچون صندلی معمولی قابلیت تا شدن ندارد؛ اما جای کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

صندلی غذای کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. صندلی غذاخوری کودک تقویتی

این مدل از صندلی‌ها به‌گونه‌ای هستند که شما می‌توانید با تقویت ارتفاع صندلی بزرگسال، آن را به صندلی غذای کودک مبدل نمایید. صندلی‌های تقویتی را می‌توانید به‌آسانی در کمد خود جای دهید؛ ازاین‌رو برای خانه‌های کوچک که فضای کمتری دارند بسیار مناسب خواهد بود. این صندلی‌ها باید بر روی صندلی‌های دیگری نصب شوند که تمیزکردن آن‌ها آسان است؛ مثلاً تمیزکردن صندلی که از پارچه مخمل باشد، سخت خواهد بود. کودک در هنگام غذا خوردن به طور معمول اطراف خود را مقداری کثیف می‌کند و اگر جنس پارچه صندلی به‌گونه‌ای باشد که سخت تمیز شود، کار شما هم سخت خواهد بود.

  1. صندلی غذاخوری کودک چندکاره

یکی دیگر از صندلی‌های مخصوص کودکان، صندلی چندکاره است. این صندلی‌ها علاوه بر استفاده به‌عنوان صندلی غذاخوری، کاربردهای دیگری همچون تبدیل‌شدن به میز و صندلی برای بازی‌کردن را نیز دارد. صندلی‌های چندکاره می‌توانند برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند؛ زیرا کودک شما هنگامی که بزرگ‌تر می‌شود دیگر نیازی به صندلی مخصوص غذا ندارد و شما می‌توانید صندلی او را برای کارهای دیگری استفاده نمایید. این صندلی‌ها فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند و می‌توان گفت به دلیل کاربردهای زیاد، گاهی دوام آن‌ها در مقایسه با سایر صندلی‌ها کمتر است.

  1. صندلی غذاخوری کودک چرخ‌دار و بدون چرخ

صندلی غذای کودک به دو صورت چرخ‌دار و بدون چرخ طراحی شده‌اند؛ صندلی‌هایی که چرخ دارند بر روی سرامیک، پارکت و موکت‌های کم‌ارتفاع و کم پرز به‌راحتی حرکت می‌کنند و شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید.

نکات مهم در خرید صندلی غذای کودک

ازآنجایی‌که قرار است کودک شما بر روی این صندلی قرار گیرد، توصیه می‌شود که در زمان خرید دقت کنید تا سلامتی او را حفظ کنید. نکات قابل‌توجه در زمان خرید عبارت‌اند از:

صندلی غذای کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • اولین و مهم‌ترین مورد قابل‌توجه در هنگام خرید صندلی غذای کودک، ایمنی تجهیزات این وسیله است. صندلی ایمن درصورتی‌که چرخ‌دار است باید بند و قفل چرخ داشته باشد و اگر تاشو است باید در حالت باز شده از مقاومت خوبی برخوردار باشد.
  • طراحی صندلی نیز اهمیت دارد؛ همان‌طور که اشاره شد این صندلی‌ها انواع گوناگونی با قابلیت‌های متفاوتی دارند. شما باید باتوجه‌به شرایط و بودجه خود یک صندلی مناسب خریداری کنید.
  • در هنگام خرید باید بررسی کنید که کارخانه سازنده صندلی غذای کودک، استانداردهای لازم را رعایت کرده است یا خیر.
  • کمربند ایمنی صندلی را باز و بسته و بررسی نمایید تا از محکم بودن آن مطمئن شوید.
  • رعایت استانداردها در تنظیم ارتفاع و جابه‌جایی سینی را بررسی نمایید؛ تنظیم سینی باید برای شما راحت و برای کودک شما دشوار باشد. برخی از سینی‌های صندلی روکش دارند و تمیزکاری آن‌ها راحت‌تر است.
  • ارتفاع صندلی را بررسی نمایید و تنظیم کردن آن را پیش از قراردادن کودک امتحان کنید.
  • صندلی و تمام تجهیزات متصل به آن نباید هیچ‌گونه تیزی در گوشه‌ها و اطراف خود داشته باشند.
  • از سفت بودن پیچ و مهره‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • پشتی صندلی و تنظیمات آن را بررسی نمایید.

سخن پایانی

امروزه در اکثر خانه‌ها از میزهای غذاخوری استفاده می‌شود؛ ازاین‌رو برخورداری از صندلی غذای کودک الزامی است. به طور معمول شما باید تا 6 ماهگی کودک خود صبر کرده و پس از آن می‌توانید فرزند خود را بر روی این صندلی‌ها قرار دهید. شما باید مهارت فرزند خود را بسنجید و ببینید که آیا کودک شما می‌تواند بر روی این صندلی بنشیند یا خیر؛ گاهی کودکان ۶ماهه نمی‌توانند کمر خود را صاف نگه دارند و ممکن است بیفتند؛ پس باید باتوجه‌به شرایط کودک خود از این صندلی‌ها استفاده کنید. این صندلی‌ها برای کودکان 6 ماه تا 3 سال طراحی می‌شوند و معمولاً می‌توانند تا 23 کیلوگرم وزن را تحمل نمایند. برای تجربه یک خرید خوب و باکیفیت بهتر است به مراکز خرید و فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید. کیفیت این محصول بسیار اهمیت دارد؛ زیرا قرار است فرزند کوچک شما که معمولاً توان حفاظت از خود را ندارد در این صندلی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید