رپورتاژ آگهی

نکات مهم که قبل از تعمیر ماشین لباسشویی در خانه باید بدانید

تعمیر لباسشویی در خانه

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم خانگی است که به دلایل مختلف عملکرد آن ممکن است با اختلال مواجه شود. با توجه به وزن سنگین این قبیل وسایل و مشکلاتی که در حین جا به جایی برای انتقال آنها به تعمیرگاه وجود دارد، سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در خانه توسط مراکز تعمیر ارائه شده است. تیم های ارائه دهنده این خدمات بسیار زیاد هستند و در انتخاب آنها باید دقت زیادی داشته باشید. در ادامه چند نکته مهم که قبل از تعمیر لباسشویی در منزل توسط تعمیرکار بدانید را معرفی خواهیم کرد.

تعمیر لباسشویی در خانه توسط تعمیرگاه مجاز

ماشین های لباسشویی توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید شده و هر یک دارای ویژگی های خاصی بوده و اغلب نیز قیمت بالایی دارند. به همین دلیل به عنوان اولین نکته در انتخاب تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توان به مجاز بودن تعمیرگاه مورد نظر اشاره کرد. تعمیرگاه های مجاز به دلیل ثبت اطلاعات در اتحادیه و صنف مربوطه قابل شناسایی هستند. در نتیجه در صورت بروز مشکل می توانید از طریق قانونی مطالبات خود را پیگیری کنید.

علاوه براین، با توجه به اینکه تعمیرکار به منزل شما مراجعه می کند، لذا باید قابل اعتماد باشد. در تعمیرگاه های مجاز تمام این افراد دارای مجوز فعالیت هستند. علاوه براین، دقت کنید که آیا در استخدام تعمیرکار این مراکز سوء پیشینه آنها را بررسی می کنند یا خیر؟ شاید در نگاه اول انجام این کارها زمان بر باشد، اما واقعیت این است که تعمیرگاه های باسابقه فعالیت بالا از این نظر تایید شده هستند و با خیال آسوده می توانید از خدمات آنها استفاده کنید.

انتخاب نمایندگی تعمیر لباسشویی

با توجه به اینکه هر یک از برندهای داخلی و خارجی قابلیت های خاصی را برای محصولات خود ارائه می دهند، لذا طراحی داخلی آنها نیز با هم متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا را به نمایندگی تعمیرات همین برند بسپارید و برای دوو و ال جی و سایر برندها نیز به همین صورت عمل کنید.

تعمیر لباسشویی در خانه توسط نمایندگی مزایای زیادی را به همراه دارد که مهم ترین آنها، استفاده از قطعات اصلی و اورجینال است. این تعمیرکاران به قطعات اصلی برند دستگاه دسترسی داشته و می توانند تعمیرات را با آنها انجام دهند. قطعات فیک و تقلبی کیفیت نداشته و به سایر قطعات دستگاه نیز ممکن است آسیب وارد کنند. علاوه براین، نمایندگی ها در دوره های آموزشی برند مربوطه آموزش دیده اند و به خوبی ساختار دستگاه را می شناسند. در نتیجه بدون آزمون و خطا و بسیار دقیق عیب یابی را در زمان کوتاه انجام داده و مشکل را برطرف می کنند.

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی

اولویت دادن تعمیر به تعویض قطعات

یکی از تفاوت های اصلی میان تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه با سایرین، اولویت دادن تعمیر به تعویض قطعات است. تعمیرکاران باتجربه به دلیل شناخت کامل دستگاه و نحوه فعالیت آنها، در بسیاری از مواقع قادر به تعمیر و رفع اشکالات آنها هستند. این در حالیست که افراد غیرحرفه ای قطعه معیوب را بدون تعمیر تعویض نموده و هزینه های زیادی را برای مشتری بوجود می آورند.

علاوه براین، پیشنهاد می کنیم حتما به قابل اطمینان بودن تعمیرکار برای تعمیر لباسشویی در خانه توجه داشته باشید. متاسفانه برخی از تعمیرکاران از عدم آگاهی مشتری سوء استفاده نموده و قطعات اصلی دستگاه را با قطعه فیک تعویض می کنند. تعمیرگاه های باتجربه و مجاز به ندرت با چنین مشکلاتی روبرو هستند و با کمی جستجو و بررسی سابقه فعالیت آنها می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نزدیک بودن تعمیرگاه به محل

یکی از فاکتورهای مهم در محاسبه هزینه تعمیر لباسشویی در خانه، هزینه ایاب ذهاب تعمیرکار است. بدون شک هر اندازه تعمیرکار از شما فاصله بیشتری داشته باشد، به همان نسبت هزینه های ایاب ذهاب آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. لذا بهتر است با توجه به موقعیت مکانی خود نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی جنوب تهران یا شرق و غرب و شمال را انتخاب کنید.

نزدیک بودن نمایندگی تعمیر لباسشویی به محل مورد نظر باعث میشود تعمیرکاران در زمان کوتاه تری اعزام شوند. برخی از تعمیرگاه ها به دلیل داشتن شعب متعدد در مناطق مختلف و تعداد زیاد تعمیرکاران تمام خدمات را فوری و در کوتاهترین زمان انجام می دهند که یک مزیت بزرگ محسوب میشود.

تعمیر ماشین لباسشویی در خانه با گارانتی

مساله بسیار مهم دیگری که نباید از آن غافل شد، ارائه گارانتی توسط تعمیرکار است. تعمیرکارانی که لباسشویی را تعمیر می کنند، اگر از کیفیت خدمات خود مطمئن باشند، بدون شک می توانند آن را تضمین کنند. در اغلب مواقع گارانتی به این صورت ارائه میشود که اگر مجدد همان خرابی در بازه زمانی مشخص تکرار شود، تعمیرکار بدون دریافت دستمزد مشکل را برطرف خواهد کرد. مدت زمان گارانتی نیز باید توجیه شده باشد و هر اندازه این بازه طولانی تر باشد، قطعا به نفع مشتری خواهد بود. قبل از ثبت سفارش تعمیر لباسشویی در خانه ابتدا بررسی کنید که آیا تعمیرکار گارانتی و تضمین ارائه می دهد؟ مدت زمان گارانتی چقدر است؟ در حالت معمول حداقل گارانتی باید 30 روز باشد.

تعمیر ماشین لباسشویی در خانه با گارانتی

تعمیر لباسشویی در منزل با قیمت مناسب

تعمیرکاران و تعمیرگاه های مختلف قیمت های متفاوتی را ممکن است برای خدمات خود ارائه دهند و در زمان انتخاب آنها باید به این مساله توجه داشت. قیمت های ارائه شده باید توجیه شده باشند و بیش اندازه ارزان یا گران بودن آنها قابل قبول نیست. ارزان بودن بیش از اندازه قیمت در اغلب مواقع نشان دهنده کیفیت پایین کار و استفاده از قطعات تقلبی و فیک است. به همین دلیل بهتر است ابتدا نرخ های ارائه شده در سایر مراکز تعمیر را با هم مقایسه کنید تا از بازه ایده آل هزینه ها اطلاع پیدا کنید.

در حالت کلی هزینه تعمیر لباسشویی در محل به نوع خرابی، تعمیر یا تعویض قطعه، اصلی بودن یا نبودن قطعه تعویض شده و همچنین هزینه های ایاب ذهاب بستگی دارد. با در نظر گرفتن تمام این پارامترها در نهایت می توانید به این نتیجه برسید که آیا نرخ ارائه شده توسط تعمیرکار توجیه شده است یا خیر؟

نتیجه گیری

در انتخاب تعمیرکار برای تعمیر ماشین لباسشویی در خانه ابتدا باید بررسی کنید که آیا دارای مجوز فعالیت هستند یا خیر؟ آیا برند دستگاه را پوشش داده و از قطعات اصلی در تعمیرات استفاده می کنند؟ علاوه براین، قابلیت اعتماد و اطمینان تعمیرکار و همچنین میزان تخصص و سابقه فعالیت آنها نیز باید با دقت بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید