رپورتاژ آگهی

عوامل تعیین کننده قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

عوامل تعیین کننده قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی از جمله ویژگی های بسیار متغیر این تجهیزات است که فاکتورهای متعددی به آن تاثیر می گذارد. از جنس فلز گرفته تا ظریفت و فرایندهای پیاده سازی شده در آن و برخی از عوامل بیرونی و محیطی همگی می توانند نرخ آنها را افزایش یا کاهش دهند. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از صدرامهاب و آبسازه که از تولیدکنندگان پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی هستند، در ادامه نحوه محاسبه قیمت آنها را بررسی خواهیم کرد.

چطور قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی محاسبه میشود؟

یکی از چالش های مهم در مجتمع های مسکونی و ساختمان های که امکان اتصال به شبکه فاضلاب شهری را ندارند، تصفیه فاضلاب است. فاضلاب های تولید شده در محیط های مسکونی و اداری در گروه فاضلاب بهداشتی یا انسانی قرار میگیرند. یکی از راهکارهای بسیار مناسب در این شرایط استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی است. این پکیج ها تجهیزاتی هستند که چندین فرآیند تصفیه را در کنار هم قرار داده و به صورت مرحله ای فاضلاب ورودی را تصفیه و با کیفیت بالا از دستگاه خارج می کند.

در محاسبه قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی یا انسانی چند عامل بسیار مهم تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

جنس مخزن پکیج تصفیه

پکیج های تصفیه فاضلاب دارای مخزن سرپوشیده هستند که تمام قطعات و اجزا درون آن قرار گرفته و تصفیه انجام میشود. این مخزن ها در جنس های مختلفی تولید میشوند که رایج ترین آنها فلزات و فایبرگلاس هستند. پکیج های فلزی یکی از مقاوم ترین گزینه ها بوده و به دلیل نوع آلیاژی که در آنها به کار رفته، کاملا در برابر تماس با مواد خورنده مقاوم هستند. نوع آلیاژ به کار رفته برای ساخت مخزن و ضخامت آن هر دو می توانند هزینه های ساخت این پکیج ها را تحت تاثیر قرار دهند. پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی در اغلب مواقع بدنه تمام فلزی دارد تا بتواند فشار زیاد و دبی بالای فاضلاب را پشتیبانی کند.

در برخی از این پکیج ها از فایبرگلاس برای ساخت مخزن استفاده میشود. قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی با بدنه فایبرگلاس در اغلب مواقع ارزان تر از نوع فلزی است. چون فلزات به کار رفته در این تجهیزات کیفیت بالایی دارند و از مواد فایبرگلاس گران تر هستند.

ظرفیت پکیج

یکی از عوامل بسیار مهم در مرحله طراحی پکیج تصیه فاضلاب، محاسبه دقیق ظرفیت آن بر حسب دبی فاضلاب و سایر پارامترها است. بعد از محاسبه ظرفیت، اندازه و ابعاد مخزن محاسبه شده و ساخت آغاز میشود. در نتیجه می توان گفت، ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی یکی از عوامل مهم در محاسبه قیمت آنها است. با افزایش ظرفیت این پکیج ها ابعاد مخزن بیشتر شده و به همین دلیل متریال فلزی یا فایبرگلاس بیشتری نیز استفاده میشود.

با مقایسه قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا با پکیج هایی که در واحدهای درمانی استفاده میشوند کاملا پی به تفاوت چشمگیر نرخ های آنها خواهید برد. چون پکیج های تصفیه فاضلاب ویلا ابعاد کمتری نسبت به مدل های بیمارستانی دارند.

نوع فرآیندهای تصفیه

با توجه به اینکه چه نوع فاضلابی وارد پکیج میشود و خروجی مورد نظر آن چیست، نوع فرآیندهای تصفیه تعیین می گردند. به عبارت دیگر، با توجه به اینکه فاضلاب تصفیه شده بعد از خروج از پکیج چه مصرفی خواهد داشت، نوع فرآیند تصفیه را مشخص میشود. هر یک از فرایندهای تصفیه نیاز به اجزای خاصی داشته و به همین دلیل می توانند عامل مهمی در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی باشند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

نوع و برند اجزای داخلی پکیج تصفیه فاضلاب

همان طور که اشاره شد، بر اساس نوع فرآیندهای تصفیه مورد نظر، اجزای متفاوتی در این تجهیزات استفاده میشود. سیستم های هوادهی، آشغالگیرها و تجهیزات تزریق مواد شیمیایی و کلرزنی و غیره همگی دارای زیرمجموعه و مدل های متنوعی هستند. به همین دلیل قیمت های آنها نیز با هم تفاوت چشمگیری دارند. همچنین دقت داشته باشید که هر یک از قطعات و اجزای درون پکیج از کوچکترین تا بزرگترین آنها، توسط برندهای مختلفی تولید میشوند. به همین دلیل کیفیت و قیمت متفاوتی داشته و این می تواند در نهایت بر قیمت پکیج تاثیرگذار باشد. داخلی و خارجی بودن قطعات نیز به شدت بر قیمت ها اثرگذار است و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

هزینه ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

تولیدکنندگان زیادی در زمینه ساخت این پکیج ها فعالیت دارند، اما تعداد معدودی از آنها تمام استانداردها را در مرحله طراحی و ساخت رعایت می کنند. بدون شک تیم ها و سازندگانی که زمان بیشتری را برای طراحی دقیق و استاندارد و ساخت باکیفیت پکیج های تصفیه فاضلاب صرف می کنند، دستمزد بالاتری نیز دریافت خواهند کرد. لذا ارزان بودن قیمت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی در برخی از مواقع به دلیل کیفیت پایین ساخت آنها است و در مرحله خرید باید به آن توجه داشت.

نحوه نصب پکیج تصفیه

علاوه بر تفاوت هایی که در ظرفیت و ابعاد و جنس پکیج های تصفیه وجود دارد، از نظر نصب نیز با هم متفاوت هستند. برخی از این تجهیزات دفنی بوده و بعد از حفر گودال درون آن قرار میگیرند. برخی دیگر از این پکیج ها روی زمین قرار گرفته و غیردفنی هستند. به دلیل ضخامت در نظر گرفته شده در هر یک از مدل ها به منظور تحمل فشار و ضربه در نصب دفنی و غیردفنی قیمت آنها تغییر خواهد کرد.

محاسبه قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

قیمت درب کارخانه پکیج تصفیه

ممکن است شرایطی بوجود آمده باشد که دو پکیج کاملا مشابه در مراکز مختلف با قیمت های متفاوتی به فروش میرسند. یکی از دلایل اصلی بروز تفاوت در قیمت ها، تعداد واسطه های میان تولیدکننده و فروشنده نهایی است. به همین دلیل است که قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در کارخانه همیشه ارزان تر از سایر مراکز است. مراکزی از قبیل صدرامهاب و آبسازه تولیدکننده اصلی این محصولات هستند و برخی دیگر به عنوان واسطه عمل می کنند و باعث افزایش قیمت ها خواهند شد.

در نتیجه می توان گفت، برای کاهش قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهترین راهکار خرید از تولیدکننده های اصلی است. چون ارزان بودن محصولات تولیدکننده ها بخاطر کیفیت پایین آنها نیست، بلکه واسطه ها حذف میشوند. علاوه بر قیمت مناسب، تولیدکننده های اصلی پکیج را بر اساس دبی فاضلاب و شاخص های کیفی ورودی و خروجی مورد نظر و شرایط محیط نصب طراحی و تولید می کنند.

جمع بندی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به عوامل متعددی از قبیل ظرفیت و جنس و ضخامت بدنه، نوع فرآیندهای پیاده سازی شده و اجزای به کار رفته در آنها و همچنین تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نهایی محاسبه میشود. پکیج های تصفیه با بدنه فلزی در اغلب مواقع قیمت بالاتری نسبت به نوع فایبرگلاس داشته و کیفیت و ماندگاری آنها نیز بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید