رپورتاژ آگهی

بهترین زمان برای سفر به شیراز

بهترین زمان برای سفر به شیراز

مسافرانی که برای فرار از سرمای شهرشان، خود را به جنوب و به شهر شیراز می‌رسانند. یا افرادی که برای فرار از گرمای طاقت فرسای جنوب، سفری جذاب به سمت شیراز را آغاز می‌کنند. البته این شهر هم مانند سایر نقاط ایران فصل‌های مناسب سفر خود را دارد. ما در این مطلب بهترین زمان برای سفر به شیراز را به شما خواهیم گفت.

رزرو انلاین هتل در شهر شیراز می‌تواند یک چالش واقعی باشد. شهر شیراز از شهرهای جنوبی ایران است که به‌دلیل چهار فصل بودن آن همیشه پرطرفدار و جذاب به‌حساب می‌آید. شاید باور نکنید اما این شهر در تمام فصل‌های سال مملو از گردشگر و مسافر است.

بهترین فصل‌ها برای بهترین تجربه‌ها در شیراز

در حالت کلی اگر قصد دارید به شهر شیراز سفر کنید، فصول مناسب سفر به این شهر فصل‌های بهار و پاییز هستند.

بهار شیراز

فصل بهار معروف‌ترین فصل سفر به شیراز است. البته باوری غلط در میان افراد جا افتاده که فکر می‌کنند اردیبهشت شیراز دیدنی است. اما واقعیت این است که اردیبهشت هم تقریباً هوای گرمی دارد و هم اینکه جلوه جذابی از بهار را دیگر به شما نشان نخواهد داد.

بر همین اساس به شما توصیه می‌کنیم که عید امسال در فروردین ماه خود را به شیراز برسانید، خصوصاً نیمه دوم فروردین ماه! مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. فروردین ماه شیراز در تمام دنیا لنگه ندارد. عطر بهار نارنج پیچیده در عطر گل‌های رز و اطلسی همراه با صدای وزوز زنبورها در کنار خنکای پایانی سرمای زمستان که به‌سختی شهر شیراز را ترک می‌کند، ترکیبی جادویی، دیده نشده و به مثابه بهشت است.

البته اردیبهشت شیراز هم قشنگ است، اما واقعیت این است که در این ماه دیگر خبری از عطر خوش و رایحه اطلسی‌ها و گل‌های محمدی و بهار نارنج در هوا نیست. ضمن اینکه هوا تقریباً رو به گرمی رفته و دیگر نمی‌توانید رد پای خنکای زمستان را در اردیبهشت مشاهده کنید.

پاییز شیراز

رزرو هتل شیراز هتل الیزه شیراز از اسنپ تریپ

دومین فصل مناسب برای سفر به شیراز، فصل پاییز است. در این فصل به‌راحتی می‌توانید هتل‌های مورد نظر خود مانند هتل الیزه شیراز را رزرو کرده و از اقامتی فراموش نشدنی در این شهر لذت ببرید. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که شیراز مملو از باغات سرسبز و عمارت‌های قدیمی است که همگی در میان این باغ‌ها جانمایی شده‌اند. به همین دلیل فصل پاییز هم مانند فصل بهار شما را با سمفونی رنگ و نور و رایحه، غافل‌گیر می‌کند.

در تمام خیابان‌ها سنگ فرشی از برگ‌های رنگارنگ چنار را مشاهده می‌کنید که با صدای خش‌خش خود در زیر قدم‌هایتان، به شما خوشامد می‌گویند. سرمای هوا در فصل پاییز شیراز هنوز گزنده نیست. اما اختلاف دمای فاحش میان سردترین ساعت شب و گرم‌ترین ساعت ظهر می‌تواند شما را کمی دچار سردرگمی کند.

اگر شانس با شما یار باشد و پاییز بارانی شیراز را تجربه کنید، مطمئن باشید که بعداز این سفر هر ساله در فصل پاییز خود را به شیراز می‌رسانید. فراموش نکنید تصاویری که در این فصل در شهر شیراز مشاهده می‌کنید همگی واقعی هستند و هیچ‌کدام برگرفته‌ از عکس‌ها و تصاویر دنیای مجازی نخواهند بود. این پاییز هزار رنگ شیراز است!

دیدنی‌های شیراز در بهار و پاییز

باغ ارم شیراز

حالا که خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل شیراز را انجام داه‌اید، اجازه دهید تا شما را کمی با دیدنی‌های شیراز هم آشنا کنیم.

باغ هزار فصل ارم

اولین باغ در میان باغات شیراز، باغ ارم است که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بوده و یکی از زیباترین باغ‌های شهر شیراز به‌حساب می‌آید. به این باغ، باغ گیاه‌شناسی هم گفته می‌شود. باغی که می‌توانید در آن انواع و اقسام گیاهان را مشاهده کنید و تنوع گیاهی آن شما را متعجب کرده و به وجد خواهد آورد. این باغ هم مانند سایر باغات شیراز عمارتی قدیمی در دل خود دارد که البته ورود به آن امکان‌پذیر نبوده و تحت اختیار سازمان میراث فرهنگی است.

مجموعه زندیه

مجموعه زندیه بازمانده از دوران کریمخان است که از بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل و ارگ وکیل تشکیل شده است.

بازار وکیل یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران است که با معماری خاص دوران زندیه مانند یک تونل تاریخی شما را به این دوره منتقل می‌کند. راسته‌ها و سراهای مختلف و متعددی دارد که حضور و تماشای هرکدام از آن‌ها برای شما پرخاطره خواهد بود.

ارگ کریمخانی یکی دیگر از جاذبه‌های برجای‌مانده از دوران زندیه است که در دوران پهلوی به زندان تبدیل شد. اما امروزه و درحال‌حاضر به یک مکان تاریخی و گردشگری تبدیل شده است.

در ادامه حتماً سری هم به حمام وکیل بزنید. این حمام در کنار مسجد جانمایی شده و درحال‌حاضر مملو از مجسمه‌های مومی و جذابی است که سنت‌ها، فرهنگ و باورهای مردم شیراز قدیم را به شما نمایش می‌دهند.

بعد از آن هم حتماً از مسجد وکیل دیدن کنید و از شکوه صحن و شبستان و بنای این مسجد لذت ببرید.

دیگر دیدنی‌های شهر شیراز

همچنین ملاقات با باغ جهان‌نما، باغ نظر، آرامگاه سعدیه و حافظیه، حضرت شاهچراغ، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد و خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی برجای‌مانده از دوران صفویه، زندیه، قاجاریه و پهلوی و سایر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شیراز را هم در سفر به این شهر از دست ندهید. اگر در فصل بهار یا در فصل پاییز به شیراز سفر کردید توصیه می‌کنیم که حتماً یک بعدازظهر پاییزی یا بهاری خود را به قدم زدن در خیابان ارم شیراز اختصاص دهید. در این بین اگر شانس با شما یار باشد و هوا بارانی شود، بزرگ‌ترین لذت دنیا نصیب شما خواهد شد.

شیراز هزار رنگ و پر رمز و راز

بهترین فصل‌ها برای سفر به شیراز را به شما معرفی کردیم. ناگفته نماند که فصل تابستان شیراز هم برای مردمان جنوب، فصلی پرطرفدار به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید تابستان شیراز مملو از مسافران جنوب کشور است که به شیراز سفر کرده و گرمای شیراز به قدری برایشان مطبوع است که از هیچ وسیله خنک‌کننده‌ای برای تقلیل گرما استفاده نمی‌کنند. در انتها بدانید که اسنپ تریپ هم در کنار شماست تا بهترین تجربه سفر به شیراز را برایتان رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید