رپورتاژ آگهی

نکات کلیدی کسب درآمد از وب‌سایت

نکات کلیدی کسب درآمد از وب‌سایت

در حال حاضر بازارهای سنتی توان مناسبی برای پاسخ به مشتریان را ندارد. علاوه بر آن بعد از بروز کرونا در جهان، سبک زندگی مردم با تغییرات زیادی روبرو شده است و ازجمله این موارد می‌توان به خرید آنلاین اشاره کرد. مردم دوست دارند روی کاناپه بنشینند و تمام وسایل و کالاهای موردنیاز را با کمک گوشی هوشمند خود سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند.
تا به امروز نیز روش‌های آنلاین مختلفی برای فروش کالاهای مختلف وجود داشت. به‌طور مثال اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری بودید می‌توانستید با کمک شبکه‌های اجتماعی مختلف محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید و آن‌ها را بفروشید. در این میان شبکه ‌اینستاگرام به‌عنوان شبکه‌ای محبوب و پرمخاطب به حساب می‌آمد و طی چند سال گذشته با رشد و محبوبیت زیادی در میان مردم مواجه شد. اما حقیقت این است که این شبکه اجتماعی هرروز با مشکلات مختلفی مانند فیلترینگ و هک شدن روبرو است. به همین دلیل نمی‌توان از اینستاگرام به‌عنوان محل امنی برای بهبود کسب‌وکار یاد کرد.
درعین‌حال راه‌اندازی یک فروشگاه فیزیکی هم هزینه‌های زیادی برای کسب‌وکارها دارد و تا چند سال نمی‌توان به نتیجه مطلوب و سود چندانی دست پیدا کرد. در این شرایط داشتن یک وب‌سایت، بهترین گینه برای کسب درآمد است که در آن می‌توانید محصولات مختلف خود را معرفی کنید و در هر ساعت از شبانه‌روز آن‌ها را بفروشید. البته برای اینکه وب‌سایت شرایط لازم را برای درآمدزایی داشته باشد، نیاز به رعایت برخی فاکتورها دارید. در ادامه قصد دارم برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کنم.

نام مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید

انتخاب نام دامنه یا دامین برای سایت اولین و مهم‌ترین کاری است که می‌توانید برای بهبود و رونق کسب‌وکار آنلاین خود انجام دهید. بهتر است نام دامنه کوتاه و به‌یادماندنی باشد تا مخاطبان شما به‌راحتی آن را در ذهن خود ثبت کنند. درعین‌حال این کار کمک می‌کند که حضور موفق‌تری در صفحه وب داشته باشید و مخاطبان زودتر شما را پیدا کنند.
نکته جالب دیگری که وجود دارد، انتخاب نام دامنه بر اساس نوع کسب‌وکار است. شما می‌توانید هر نامی برای دامنه سایت خود انتخاب کنید؛ اما درصورتی‌که در زمینه خاصی فعالیت می‌کنید و محصول خاصی می‌فروشید، چرا از همان نام برای دامنه استفاده نکنید. به‌طور مثال تصور کنید که فروشگاهی آنلاین در زمینه فروش انواع چکش دارید. برای انتخاب نام دامین می‌توانید از واژه‌های مرتبط مانند ابزارآلات استفاده نکنید؛ اما روش آسان‌تر این است که نام محصول را به کار ببرید. بنابراین می‌توانید سایتی با دامنه Hammers.com ثبت کنید.
در این صورت زمانی که کاربران در صفحات مرورگر گوگل نام چشم را جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما هم به شکل بهترین دیده می‌شود. درنتیجه احتمال خرید از سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند و به‌مرورزمان برای کاربران و مخاطبان خود شناخته‌شده خواهید شد.

سیستم مدیریت محتوای مناسب را پیدا کنید

در حال حاضر سیستم‌های مدیریت محتوای متفاوتی برای راه‌اندازی وب‌سایت‌ها وجود دارند. به‌طور مثال می‌توانید از HTML، وردپرس، جوملا و دروپال استفاده کنید. در این میان وردپرس به‌عنوان سیستمی محبوب و پرکاربرد شناخته می‌شود که تقریبا یک‌سوم سایت‌های دنیا و وبلاگ‌ها با استفاده از آن راه‌اندازی می‌شوند. حتی جالب است بدانید که وب‌سایت‌های معروفی مانند سونی و نیویورک‌تایمز هم با کمک این سیستم ساخته شدند.
موضوع مهم دیگر این است که راه‌اندازی سایت با سیستم جوملا و دروپال نیاز به دانش فنی گسترده و آشنایی با HTML CSS و زبان برنامه‌نویسی PHP دارد. درحالی‌که وردپرس به کاربران خود این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان با هزینه محدود و به‌راحتی سایت خود را راه‌اندازی کنند.
این سیستم انعطاف‌پذیری زیادی دارد و برای راه‌اندازی انواع سایت‌های فروشگاهی، وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری و سایر موارد کاربردی است. علاوه بر آن سیستمی کاربرپسند شناخته می‌شود که جذابیت بصری بالایی هم دارد. همچنین می‌توانید از افزونه‌های مختلف کمک بگیرید و عملکرد سایت خود را تخصصی‌تر و بهتر کنید.
درنهایت اینکه با کمک وردپرس امکان جستجوی سایت و دریافت رتبه در موتور جستجوی گوگل هم افزایش پیدا می‌کند. سایت‌های وردپرسی هر از چند گاهی به‌روز می‌شوند و وردپرس هم افزونه‌هایی برای بهینه یازی کلمات کلیدی دارد. بنابراین می‌توانید در گوگل کلمات کلیدی مهم در حوزه کاری خودتان را بهبود بدهید که نتیجه آن افزایش بازدید سایت و بهبود در فروش محصولات خواهد بود.

اعتماد کاربران خود را جذب کنید

زمانی که فعالیت خود را در حوزه کسب‌وکار آنلاین آغاز می‌کنید، نباید از همان ابتدا انتظار فروش بالا داشته باشید. کاربران نیاز دارند که به شما اعتماد و بعد اقدام به خرید کنند. البته برای ایجاد اعتماد به سایت هم روش‌های مختلفی وجود دارد. به‌طور مثال با دریافت درگاه پرداخت امن و مناسب، کاربران خود را جذب نمایید. در حال حاضر درگاه‌های پرداخت مختلفی وجود دارند، اما کاربران نمی‌توانند به همه آن‌ها اعتماد کنند و احتمال سرقت اطلاعات آن‌ها وجود دارد. اما با کمک درگاه‌های امن می‌توانید کاربران را نسبت به سایت و فروشگاه آنلاین خود مطمئن کنید تا خریدی امن و راحت انجام دهند.

به فروش اثرگذار محصولات فکر کنید

بعدازاینکه وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کردید، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در آن وجود دارد. شما می‌توانید با طراحی سایت برای مشتری، فروش محصولات و خدمات یا همکاری در فروش کسب درآمد کنید. حتی راه‌اندازی یک سایت خبری یا تفریحی هم روشی موثر برای کسب درآمد در محیط آنلاین است. بنابراین امکان دریافت تبلیغات از سایت‌های دیگر و درآمد تبلیغاتی وجود دارد.
درصورتی‌که بین تمام روش‌های کسب درآمد از وب‌سایت، روش فروش محصولات را انتخاب کردید، باید به فروش دقیق و اثرگذار توجه کنید. قانون جالبی وجود دارد که در تمام شئون زندگی اثرگذار است. این قانون که به قانون 80 _ 20 معروف است، به این موضوع اشاره می‌کند که در هر کاری 80 درصد از نتیجه‌ای که از خروجی به دست می‌آید، فقط حاصل 20 درصد از ورودی‌ها است.
این قانون در فروش آنلاین هم قابل استفاده است. به عبارت بهتر شما محصولات مختلفی در وب‌سایت خود می‌فروشید، اما فقط 20 درصد از آن‌ها با اقبال بیشتری از طرف کاربران و مشتریان روبرو می‌شود. بنابراین با شناخت این محصولات می‌توانید آن‌ها را تقویت کنید و توسعه دهید. درعین‌حال برای بهبود فروش همین محصولات هم باید محتواهای مناسب به کار ببرید تا در گوگل بهتر دیده شود.

از فروش اعتباری کمک بگیرید

در حال حاضر قیمت محصولات مختلف و به‌خصوص وسایل برقی، دیجیتال یا دکوراسیون داخلی به‌شدت افزایش پیدا کرده است. درعین‌حال مردم دوست دارند که این وسایل را با قیمت مناسب و با روشی منحصربه‌فرد و اقتصادی تهیه کنند. با توجه به اینکه وب‌سایت‌های مختلفی در زمینه فروش این کالاها فعالیت می‌کنند، رقبای زیادی در بازار کسب‌وکار آنلاین دارید. به همین دلیل با انتخابی درست و هوشمندانه می‌توانید کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنید.
برای این کار استفاده از سرویس پرداخت اعتباری گزینه جذابی برای کاربران محسوب می‌شود. با این روش امکان خرید اعتباری و بدون محدودیت وجود دارد. علاوه بر آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به ضامن، کالاهای مختلف موردنیاز را بخرند و قیمت آن‌ها را در آینده و به‌صورت اقساطی پرداخت کنند. بنابراین اقبال بیشتری به سمت کسب‌وکار شما نشان می‌دهند و امکان فروش بیشتر برای سایت فروشگاهی شما فراهم خواهد شد.

کلام آخر

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد، اما ورود به دنیای دیجیتال و وب این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با هزینه بسیار کمتری فروشگاه خودتان را راه‌اندازی کنید و به درآمد برسید. البته نمی‌توان انکار کرد که موفقیت در این حوزه هم نیاز به صبر فراوان دارد، اما روشی منحصربه‌فرد و هوشمندانه محسوب می‌شود که بعد از مدتی تلاش نتیجه مطلوب خود را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید