رپورتاژ آگهی

تتر بخرم یا دلار؟

تتر بخرم یا دلار

این روزها بازار صحبت از خرید و فروش رمز ارزهای دیجیتال به شدت داغ است. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مردم راه‌های جدید کسب درآمد را امتحان می‌کنند؛ معاملات ارز دیجیتال نیز یکی از همین راه‌ها است. در این مقاله سعی داریم خرید و سرمایه‌گذاری روی دلار و رمز ارز دیجیتال تتر را با هم مقایسه کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

تتر چیست؟ تاریخچه تتر چگونه است؟

تتر (Tether) که با نام اختصاری (USDT) شناخته می‌شود، یکی از ارزهای دیجیتال باثبات (StableCoin/ استیبل کوین) بازار است. این ارز به دلار امریکا متصل می‌باشد و کاملا تحت حمایت دلار امریکا قرار گرفته است. تتر در جولای سال 2014 با نام «RealCoin» راه‌ اندازی شد و در نوامبر سال 2014 به نام تتر تغییر کرد، در نهایت در فوریه سال 2015 تجارت خود را آغاز نمود.
تتر در ابتدای شناخته شدن مبتنی بر شبکه‌ی بلاکچین (Blockchain) بود، اما حالا از پروتکل‌های Omni و Liquid BTC و همچنین بلاکچین‌هایEthereum، TRON، EOS، Algorand، Solana، OMG Network و بیتکوین کش (SLP) پشتیبانی می‌کند. در ادامه شما را با مزایای این ارز ثابت آشنا می‌کنیم.

مزایای ارز دیجیتال تتر

1. ثابت‌بودن قیمت ارز دیجیتال تتر مهم‌ترین ویژگی این ارز است؛ درحالی‌که دیگر ارزها در طول زمان نوسانات شدید و مختلفی دارند.
2. سرعت تراکنش‌های مالی این ارز بالا است؛ این موضوع دلیل دیگری برای نشان‌دادن محبوبیت تتر می‌باشد.
3. از بارزترین ویژگی‌های این ارز میزان اندک کارمزد دریافتی درمقابل تراکنش‌ها است.

ارز دیجیتال یا ارز استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین رمز ارز پایداری است که ارزش آن به ارزهای دیگر، کالا یا ابزار مالی بستگی دارد. هدف این نوع ارزها (ارزهای باثبات) ارائه‌ی جایگزینی جهت کنترل نوسانات شدید ارزهای پرطرفدار مثل بیتکوین است. به‌عبارت‌دیگر هدف استیبل کوین‌ها کنترل نوسان‌های قیمتی بازار ارز است. از می سال 2022 ارز دیجیتال تتر پس از بیتکوین و اتریوم به‌عنوان سومین ارز دیجیتال بزرگ و پرطرفدار و نیز باثبات‌ترین ارز بازار شناخته شد؛ ارزش این استیبل کوین نزدیک 83 میلیارد دلار برآورده شده بود.

مزایای استیبل‌کوین

1. یکی از قابلیت‌های این ارز سرعت بالای تراکنش‌های ارزی است.
2. استیبل کوین از طریق بستری امن معامله می‌شود.
3. کارمزد تراکنش‌های معاملات استیبل کوین‌ها مقدار ناچیزی است.
4. در این روش از معاملات، دارایی باارزشی پشوانه‌ی شما است.

معایب استیبل کوین

1. از عیوب استیبل کوین می‌توان به متمرکز بودن آن اشاره کرد، به همین دلیل برای انجام معاملات حضور شخص ثالث همچون نهادها و شرکت‌های مربوطه است.
2. استیبل کوین جزء مسائل جدید در بازار ارزها است بنابراین آشنایی و استفاده همگانی از این‌گونه ارزها نیاز به زمان دارد.

خرید تتر

اگر قصد فعالیت در معاملات ارز ثابت تتر را دارید باید برای خرید تتر (تبدیل) از طریق صرافی‌ها مراحلی را طی کنید. چه مراحلی؟ نگران نباشید ما به شما خواهیم گفت.
1. در وهله‌ی اول باید کارگزاری موردنظر خود را انتخاب کنید.
2. پس از انتخاب صرافی باید نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت اقدام کنید.
3. کیف پولی که قادر به دریافت و ذخیره ارز دیجیتال تتر باشد را دانلود و نصب کنید.
4. می‌توانید از طریق کارت بانکی جهت معاملات تتر اقدام نمایید. هنگامی‌که هویت شما از سمت صرافی به تایید رسید، می‌توانید از کارت بانکی که در صرافی به نام خودتان ثبت کرده‌اید برای خرید و فروش تتر استفاده کنید.
5. به‌عنوان کاربر صرافی می‌توانید از طریق کارگزاری جهت خرید و فروش ارز اقدام نمایید. کافیست کیف پول دیجیتال خود را انتخاب و فعال کرده باشید.

تتر بخرم یا دلار

کدام صرافی ارز دیجیتال معتبر است؟

در این بخش تعدادی از صرافی‌های برتر کشور را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

1. صرافی تبدیل

کارگزاری «تبدیل» یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز یا همتا به ‌همتا در ایران است. دفتر مرکزی این صرافی در تهران است.

ویژگی‌های تبدیل

این صرافی تیم پشتیبانی قوی دارد.
احراز هویت در این کارگزاری به‌سرعت انجام می‌پذیرد.
کارگزاری تبدیل در صورت دعوت دیگران برای پیوستن به کارگزاری مبلغی را جهت پاداش به اشخاص دعوت‌کننده می‌دهد.

2. صرافی ایرانیکارت

یکی از بهترین صرافی‌های موجود در ایران کارگزاری ایرانیکارت است. شعب این صرافی در تهران و اصفهان دایر است. این صرافی خدمات بسیاری از جمله خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های ایرانیکارت

هرگاه به سایت «ایرانیکارت» مراجعه کنید می‌توانید قیمت‌ها را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده بفرمایید.
این کارگزاری پشتیبانی قوی و متنوعی دارد.
امن بودن و اعتبار، مهم‌ترین ویژگی این صرافی است.

3. صرافی رمزینکس

از دیگر صرافی‌های ممتاز کشور می‌توان صرافی «رمزینکس» را مثال زد. شعبه‌ی حضوری این کارگزاری در تهران قرار دارد. این صرافی نیز خدمات بسیاری از جمله خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهد.

ویژگی‌های رمزینکس

اولین خصوصیت این صرافی اعتبار و حفظ حریم خصوصی مشتریان است.
پلتفرم این صرافی به ‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌راحتی قابل استفاده می‌باشد.
این صرافی سرعت بالایی در به انجام رساندن تراکنش‌ها دارد.
این سوال « کدام صرافی ارز دیجیتال معتبر است؟» پرسش بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌ویژه کسانی که تازه وارد این بازار شده‌اند، است. تقریبا تمام صرافی‌های ایران خوب کار می‌کنند. اصلی‌ترین مشکل ایران عدم فعال بودن برخی اقدامات و معاملات در کشور است؛ اینها همه به‌خاطر تحریم‌ها علیه ایران می‌باشد.

دلار چیست؟

کلمه‌ی دلار (Dollar) قطعا بارها و بارها به گوشتان خورده است. معمولا با شنیدن دلار، واحد پول امریکا را به یاد می‌آوریم؛ اما لازم است بدانید واحد پول بسیاری از کشورهای جهان مانند استرالیا، کانادا، نیوزیلند و … نیز دلار است. علامت اختصاری دلار ($) است. لازم به ذکر است دلار نوعی ارز محسوب می‌شود. دلارهایی که در ایران خرید و فروش می‌شوند، 4 نوع هستند که آنها را معرفی خواهیم کرد.
1. دلار آزاد: دلار آزاد دلاری است که بین مردم عادی و دلالان رد و بدل می‌شود. این دلار قیمت بالاتری نسبت به بقیه‌ی دلارها دارد و نظارت دقیقی بر عرضه‌ی آن وجود ندارد.
2. دلار نیمایی: دلار نیمایی یا دلار مبادله‌ای به‌صورت حواله دردسترس خریداران قرار می‌گیرد. از دلار نیمایی برای امور مربوط‌ به صادرات و واردات استفاده می‌شود.
3. دلار سنایی: دلار سنا یا سنایی، سایتی است که بانک مرکزی آن را جهت اعلام متوسط قیمت دلار در صرافی‌ها راه‌اندازی کرده است.
4. دلار جهانگیری: این دلار به نام جناب آقای جهانگیری است. آقای جهانگیری در پایان یکی از جلسات اقتصادی دولت مبنی‌بر مدیریت بازار ارز که به ریاست آقای روحانی برگزار شده بود، اعلام کرد عرضه‌ی بالاتر از قیمت 4200 تومان قاچاق محسوب می‌شود. این دلار از آن زمان به‌نام جهانگیری شناخته می‌شود. متاسفانه این رویداد موجب واردشدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری شد.

تتر بخرم یا دلار

دلار بخریم یا ارز تتر؟

مسئله‌ی اصلی دانستن تفاوت‌های ارز تتر و دلار است ضمن اینکه کدامیک را برای معادلات خود برگزینیم؟
از آنجا که قیمت دلار در ایران به‌دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه بسیار بالاست ترجیح ما استفاده و معامله ارز دیجیتال تتر به جای دلار است؛ علاوه‌براین در نظر داشته باشید که ارز تتر یک استیبل کوین است. همانطورکه بالاتر توضیح دادیم استیبل کوین‌ها دچار نوسانات و تغییرات ناگهانی نمی‌شوند و پشتوانه‌ی مالی دارند.
ارزهای کاغذی فضای زیادی را برای نگهداری می‌طلبند درحالیکه برای نگهداری ارز دیجیتال تتر تنها به گوشی موبایلتان احتیاج دارید.
یکی دیگر از دلایل برتری ارز تتر نسبت به ارز کاغذی دلار، حفظ امنیت است. دلارهای کاغذی ممکن است به‌دلایل مختلفی از بین بروند؛ مثلا دزدی، آتش‌سوزی، گم کردن و … که می‌توانند موجب نابودی سرمایه شما شوند.
هنگامی‌که از کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنید و معاملات ارزهای دیجیتال را به معاملات ارزهای کاغذی ترجیح می‌دهید، باید نکته‌‌ی مهمی را همیشه به‌خاطر بسپارید. واجب است تا رمز کاربری خود را به‌صورت صحیح در ذهنتان بسپارید و روی کاغذ نیز بنویسید و خیلی خوب از رمزهایتان محافظت کنید.
امیدواریم این مطالب برایتان مفید بوده باشد. از اینکه تا پایان ما را همراهی کردید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید