رپورتاژ آگهی

نکات مهم در حمل اثاثیه منزل

حمل اثاثیه منزل

حمل اثاثیه منزل از جمله چالش برانگیزترین مراحل جابجایی و تغییر محل زندگیست که ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. چرا که برای جلوگیری از آسیب دیدن وسایل، لازم است به خوبی آنها را بسته‌بندی کرده و با استفاده از نوشته‌های روی هر کارتن، محتوا و محل نهایی آن را مشخص کنید. با این کار، کافیست در زمان جابجایی از کارگر اسباب کشی بخواهید هر کارتن را به بخش مدنظر در خانه جدید ببرد.

در این مقاله قصد داریم مهمترین نکاتی را که باید در زمان اسباب کشی و حمل اثاثیه خانه در نظر داشته باشید، با شما در میان بگذاریم. بنابراین اگر می‌خواهید به ساده‌ترین شکل ممکن وسایل خود را جابجا کنید و خیالتان از حفظ سلامت آن‌ها راحت باشد، تا انتها با ما همراه باشید.

لوازم بسته بندی موردنیاز را تهیه کنید

مهمترین نکته در حمل اثاثیه منزل این است که وسایل موردنیاز مانند انواع کارتن‌ها با اندازه‌های مختلف، ماژیک، چسب، قیچی و طناب را ار قبل آماده کنید. زیرا هنگامی که در حال جمع کردن وسایل خود هستید و خانه به هم ریخته است، پیدا کردن این ابزارها بسیار دشوار خواهد بود. توصیه می‌شود که تا حد امکان، کارتن اولیه هر وسیله را نگه دارید تا در زمان اسباب کشی، نیاز زیادی به خرید یا تهیه کارتن‌های دیگر پیدا نکنید.

 

وسایل شکستنی را با حوصله جمع کنید

اگر می‌خواهید در حین اسباب کشی وسایلتان آسیبی نبینند، حتما از کاغذ یا پلاستیک حبابدار برای حفاظت از وسایل شکستنی استفاده کنید. توصیه می‌شود که در این مورد سراغ روزنامه‌ها نروید؛ زیرا ممکن است جوهر خود را بر روی ظروف بر جای بگذارند. حتما روی کارتنی که وسایل شکستنی را در آن چیده اید، بنویسید تا کارگر اسباب کشی در زمان جابجایی، بارگیری و تخلیه، تمام حواس خود را جمع کند.

 

قطعات جداشونده را بردارید

در صورتی که وسایل شما دارای قطعات جداشونده هستند، برای آسانتر شدن فرایند حمل اثاثیه منزل آن‌ها را جدا کنید و در جایی قرار دهید که پیدا کردنشان برایتان سخت نباشد. برای مثال دستگیره‌ها یا کشوهای یک میز را حتما جدا کنید یا اینکه با چسب آن‌ها را در جای خود محکم نمایید. این موضوع می‌تواند ایمنی را در حین کار افزایش داده و از آسیب دیدن وسایل هم جلوگیری کند.

 

پایه‌های مبل را بپوشانید

یکی از مهمترین نکات در حمل اثاثیه منزل این است که حتما با استفاده از پارچه یا روکش‌های پلاستیکی محکم، پایه‌های مبل را بپوشانید. به این ترتیب در زمان حمل و نقل، دیوارها آسیبی نخواهند دید. همچنین ایمنی کارگر اسباب کشی هم در حین جابجایی وسایل حفظ خواهد شد.

خدمات حمل اثاثیه منزل

وزن وسایل را به طور متناسب توزیع کنید

برای اینکه جابجایی کارتن‌ها برای شما سخت نشود، باید دقت کنید که وزن آن‌ها را بر روی حالت متعادلی حفظ کرده و از سنگین کردنشان خودداری کنید. البته شاید از نظر شما اینکه وسایلی از یک جنس را در یک کارتن بگذارید، بهتر باشد؛ زیرا راحتتر می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

باید بدانید که با توزیع نامتناسب، وزن بعضی از کارتن‌ها خیلی زیاد شده و جابجایی آن‌ها سخت می‌شود. به همین دلیل به جای این کار بهتر است به وزن کارتن‌ها بیشتر دقت کرده و پس از بسته بندی، روی آن‌ها بنویسید که چه چیزهایی را در خود جای داده اند.

 

گلدان‌های بزرگ را با ماشین روباز جابجا کنید

در حمل وسایل منزل جابجایی گل و گیاه همیشه سخت‌ترین قسمت ماجرا بوده است؛ زیرا نمی‌توان از کارتن یا وسایل دیگر برای بسته بندی آن‌ها استفاده کرد و بسیار آسیب پذیر هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر گل و گلدان‌های بزرگی دارید، حتما آن‌ها را به همان شکل و با ماشین روباز جابجا کنید. البته برای جلوگیری از آسیب دیدن در معرض باد، باید با استفاده از یک پلاستیک برگ‌ها و ساقه‌ها را خوب بپوشانید.

در مورد گلدان‌های کوچک هم توصیه می‌شود که همه آن‌ها را در یک جعبه قرار دهید. سپس یک چوب بزرگ به ارتفاع بلندترین گلدان را در میانه جعبه قرار داده و یک پلاستیک را روی آن بکشید. دقت کنید که این پلاستیک باید دارای منافذی باشد که فضای کافی را برای تنفس در اختیار گل‌ها قرار می‌دهند.

 

لوازم گران‌قیمت را با ماشین شخصی حمل کنید

بهتر است در زمان حمل اثاثیه منزل وسایل گرانقیمت مانند زیورآلات یا مدارک مانند کارت ملی و شناسنامه را به صورت جداگانه و با استفاده از ماشین شخصی خودتان حمل کنید. توصیه می‌شود که این وسایل را حتما در یک جعبه مطمئن قرار دهید و در صورت امکان، آن‌ها را به یک فرد مورداطمینان خود بسپارید تا پس از اتمام فرایند اسباب کشی آن را به شما برگرداند.

 

لوازم ضروری را در دسترس بگذارید

فرایند اسباب کشی معمولا یک تا دو روز طول می‌کشد. از سوی دیگر بسته بندی وسایل هم یک کار زمانبر است و در این مدت شما همواره به یک سری از وسیله‌ها نیاز خواهید داشت. برای مثال وسایل بهداشتی مانند مسواک، خمیردندان، شامپو و صابون را باید در دسترس قرار دهید. همچنین یک سری از لوازم آشپزخانه را هم بسته بندی نکنید تا بتوانید در این زمان برای پخت و پز از آن‌ها استفاده کنید.

 

حمل اثاثیه منزل را به یک متخصص بسپارید

حمل اثاثیه منزل همیشه یک کار دشوار بوده است و بسیاری از افراد نمی‌دانند که از کجا باید آن را استارت بزنند. به همین دلیل در این فرایند دچار اشتباه می‌شوند و حتی ممکن است خسارت‌هایی مانند گم شدن وسایل یا آسیب دیدن آن‌ها، پیش بیاید. به همین دلیل توصیه ما این است که حتما این کار را به یک متخصص بسپارید تا بتوانید با خیال راحت این فرایند را طی کنید.

 

لوله‌های اتصال گاز و سیم‌های برق را جدا کنید

برای اینکه در حین حمل اثاثیه منزل دچار مشکل نشوید و ایمنی خود و کارگران حفظ شود، حتما لوله‌های آب و گاز را جدا کرده و سیم‌ها را هم تا حد امکان به صورت جداگانه حمل کنید. در صورتی که نمی‌توان سیم برق را از سیستم جدا کرد، آن را به طور مرتب لوله کنید و درون یک محفظه کاغذی یا پلاستیکی قرار دهید تا با چیزی تماس نداشته باشد. همچنین باید این لوله‌ها و سیم‌ها را با استفاده از طناب یا نخ محکم کنید تا در حین جابجایی، رها نشوند.

قیمت حمل اثاثیه منزل

بهترین راهکار برای پیدا کردن کارگر اسباب کشی

در صورتی که قصد دارید برای اسباب کشی آسانتر از یک کارگر ماهر و شرکت های مطرح باربری کمک بگیرید، بهترین راه این است که وارد لینک https://khedmatazma.com/subservice/moving شوید و پس از انتخاب شهر، به سوالات درباره میزان اسباب و اثاثیه، و مبدا و مقصد اسباب کشی پاسخ دهید. پس از تکمیل مراحل، یک کد پیگیری به شما داده می‌شود که نشاندهنده اتمام فرایند ثبت سفارش است. البته تمام این مراحل را در اپلیکیشن “خدمت از ما” هم می توانید انجام دهید.

مهمترین مزیت “خدمت از ما” به عنوان یک پلتفرم آنلاین این است که، شما می توانید نظرات مشتریان را درباره هر فرد یا شرکت بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین شما هم می‌توانید برای کمک به سایر افرادی که از این اپ استفاده می‌کنند، پس از انجام فرایند، نظر خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و به شخص ارائه دهنده خدمت امتیاز دهید.

 

سخن پایانی

حمل اثاثیه منزل یکی از کارهایی است که معمولا برای افراد بسیار دشوار است و زمان زیادی را از آن‌ها می‌گیرد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این کار را به یک شرکت باربری بسپارند تا زمان کمتری از آن‌ها بگیرد.

در صورتی که می‌خواهید یک کارگر خوب و مطمئن را برای اسباب کشی منزل خود انتخاب کنید، بهترین گزینه استفاده پلتفرم های آنلاین خدمات مثل “خدمت از ما” است که امکان برقرار ارتباط مستقیم با کارگران و متخصصان در این زمینه را برای شما فراهم می‌کند.

برای اطلاع از سایر خدمات و همچنین دریافت اپلیکیشن “خدمت از ما” به سایت https://khedmatazma.com مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید