بلاگ

چرا کاربران نظر در مورد سایت ها و محصولات مختلف می نویسند؟

کاربران نظرات خود را در مورد سایت ها و محصولات

بر اساس تحقیقات معتبر صورت گرفته که چرا مشتریان به عنوان بخشی از تحقیقات مداوم برای بهبود تلاش ها و محصولات نظرات خود را می نویسند و می خوانند. در این مقاله نتیجه اینکه چرا کاربران نقد و نظر منفی خود را می نویسند آورده شده است. در این نوشته در مورد اینکه چرا کاربران نظرات خود را در مورد سایت ها و محصولات مختلف می نویسند صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد می شود قبل از مطالعه این مقاله، چرا کاربران نظرات در مورد محصولات و سایت ها را می خوانند؟ را بخوانید.

مصرف کنندگان و کاربران نظرات را می خوانند زیرا نظرات:

  • راهنمایی های ارزشمندی را از افرادی که از خدمات یا محصول استفاده کرده اند ارائه دهید
  • تصمیم گیری را برای خریداران آسان تر کنید
  • اعتبار یک شرکت را تأیید کنید
  • بهترین و بدتر را که ممکن است اتفاق بیفتد را مشخص کنید
  • به مصرف کنندگان بینشی در مورد کیفیت محصول بدهید
  • اساساً، مشتریان نظرات را می خوانند زیرا به نظرات اعتماد دارند و معتقدند که نظرات به آنها کمک می کند هنگام خرید یا انتخاب شرکت تصمیمات درستی بگیرند.

اما این فرمول جنبه دیگری هم دارد. درک اینکه چرا مردم نظرات را می خوانند آسان است، اما انگیزه پشت افرادی که نظر می نویسند چیست؟ این سوال به ما بینشی از پویایی بازبین/بررسی، خواندن می‌دهد تا به ما در درک محیط در حال تغییر مصرف‌کنندگان کمک کند. و اینکه چگونه ایجاد و مصرف نظرات در آن محیط قرار می‌گیرد.

چرا مردم در مورد سایت ها و محصولات مختلف نقد می نویسند؟

اگرچه بسیاری از مردم برای نوشتن یک نقد نیاز به تلنگر دارند، دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد به میل خود نظرات خود را می نویسند.

سه دلیل اصلی که مشتریان نظرات خود را می نویسند، کمک به دیگران برای تصمیم گیری بهتر برای خرید، به اشتراک گذاشتن یک تجربه یا پاداش دادن به یک شرکت برای عملکرد خوب است. این رتبه بندی برای مردان و زنان در سطح بین المللی صادق است.

وقتی به این سوال از نظر جغرافیایی نگاه کردیم، داستان متفاوتی پدیدار شد. انگیزه اصلی بعضی از کاربران در مناطق خاص کشور که 67٪ از مصرف کنندگان را شامل می شود صرفاً به اشتراک گذاری یک تجربه است.در حالی که در مناطق دیگر 65٪ از مصرف کنندگان امیدوارند که بر تصمیمات خرید دیگران تأثیر مثبت بگذارند.

بیایید نگاهی به برخی از نکات برجسته مصاحبه شوندگان بیندازیم.

درخواست عاطفی

یک خریدار مورد بررسی: «نظر‌ها به نوعی مانند یک چیز احساسی بر اساس تقاضا هستند».

تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که «اگر نمی توانید چیز خوبی بگویید، اصلاً چیزی نگویید»؟ در حالی که احساسات پشت این ضرب المثل ممکن است با نیت خوب باشد، اما روانشناسی پشت نظرات را آگاه نمی کند.

تحقیقات ما نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان زمانی تمایل بیشتری به نوشتن نظرات دارند که تجربه‌ای که تجربه کرده‌اند به یک وجه عاطفی برخورد کند، چه مثبت یا منفی. اگر مصرف‌کننده‌ای تجربه بسیار ضعیفی داشته باشد، یک نظر می‌نویسد تا ناامیدی و عصبانیت خود را تخلیه کند، به خصوص اگر احساس کند که شخصاً مورد بدرفتاری یا ظلم قرار گرفته است.

به همین ترتیب، اگر مصرف‌کننده‌ای تجربه فوق‌العاده خوبی داشته باشد، احتمالاً شرکت را با یک نظر خوب برای کمک به موفقیت شرکت تحسین می‌کند. زمانی که شرکت کوچک است و به صورت محلی اداره می شود، این کار بیشتر اتفاق می افتد.

بیان و توانمندسازی

نظرات نه تنها منعکس‌کننده یک حس عاطفی خاص هستند، بلکه در خالص‌ترین شکل‌شان، وسیله‌ای برای ابراز وجود مشتریان هستند. نظرات، روشی عالی برای بیان نظر شما و اطلاع رسانی به مردم از تجربیات شما هنگام برخورد با شرکت ها و مشاغل در سراسر کشور است.

اساساً، نظرات به مصرف کنندگان یک خروجی عمومی برای ابراز نظر خود ارائه می دهند. بررسی‌ها به مصرف‌کنندگان فرصتی می‌دهد تا جنبه‌های داستانی خود را بگویند و آن را توسط همتایان خود و کسب‌وکارهای مورد بررسی بشنوند.

مصرف کنندگان احساس قدرت می کنند زیرا نظرات آنها شرکت های بد را شرمنده می کند، شرکت هایی را برجسته می کند که در میان جمعیت برجسته هستند و به طور گسترده‌تر به بهبود مشاغل در همه جا کمک می کنند.

مرور می کنم پس هستم

نقدها همچنین می‌توانند با دادن فرصتی برای شناسایی و تأیید توسط همتایان خود به بازبینان، به تغذیه نفس کمک کنند.
با نوشتن نظرات، مصرف کنندگان می توانند دانش خود را منتشر کنند، خبره یا تخصص خود را نشان دهند و در نتیجه جایگاه خود را در چشم خریداران همکار خود بهبود بخشند. احساس رضایت ناشی از دانستن اینکه آنچه نوشته اید به نفع دیگران بوده است وجود دارد. این یک احساس قدرتمند است.

حس اجتماع + نوع دوستی

“خوب است که مردم نظر من را خوانده اند. نظر من به تصمیم آنها کمک می کند که آیا آنها می خواهند از شرکت خرید کنند یا نه”. یک خریدار مورد بررسی.

با بسط، نوشتن نقد می تواند روحیه جمعی، حس سرپرستی مشترک را تقویت کند. برای بسیاری، نظرات شانس مصرف کننده برای کمک به یک هدف خوب است، بنابراین داوران احساس می کنند که به جامعه ای از افراد همفکر تعلق دارند.

شرکت کردن به مردم احساس خویشاوندی و یکپارچگی می دهد. خوب است بدانید که نظر شما قدرت کمک به دیگران را دارد و با هم، به طور بالقوه جهان را به روش خود کمی بهتر می کنید.

در نتیجه

وقتی نوبت به آن می رسد، ما چندین انگیزه برای نوشتن نظر را پیدا کرده ایم:

  • اگر تجربه منفی بود، ناامیدی را تخلیه کنید
  • تمجید و کمک به شرکت در صورت مثبت بودن تجربه
  • داشتن نیاز به ابراز وجود و احساس قدرت در انجام این کار
  • تمایل به شناخته شدن یا تایید شدن برای داشتن دانش/سلیقه خاص
  • احساس بخشی از یک جامعه و تمایل به پس دادن تجربه

این منطبق با دلایلی است که ما پیدا کردیم که چرا مردم نظرات را می خوانند. اگر مشتریان نظرات خود را با صداقت، اشتیاق و احساس اجتماعی خود بنویسند، آنگاه مصرف‌کنندگانی که نظرات را می‌خوانند نیز متوجه می‌شوند که نظرات از محل صداقت و قابل اعتماد بودن می‌آیند.

مشتریان به نظرات اعتماد دارند زیرا می‌دانستند که اگر نظری بگذارند صادقانه است و برای اطلاع‌رسانی بهتر به مصرف‌کنندگان آینده ایجاد می‌شود. این یک جامعه خود خدمت به بهترین روش است و می تواند برای مشاغل نیز مفید باشد.

ما می‌دانیم که نظرات مزایای ملموس زیادی دارند. آنها به کسب و کارها کمک می کنند تا مشکلات و نواقص کار خود دست یابند، به مشتریان کمک کرده اند تا نرخ تبدیل و نتایج نهایی خود را بهبود بخشند، اما بزرگترین مزیت این است که نظرات هم به مصرف کنندگان و هم به مشاغل کمک می کند. نظرات تضمین می‌کند که بهترین کسب‌وکارها توسط مشتریان جدید و تکراری پاداش می‌گیرند و کسب‌وکارها تشویق می‌شوند خود و محصولاتشان را به بهترین شکل ممکن ارائه کنند.

کسب‌وکارها باید بازخورد مشتری یا استراتژی مدیریت را در نظر بگیرند، اما باید استراتژی کسب‌وکار اول مشتری را نیز اتخاذ کنند. اگر کسب و کارها به خوبی به مشتریان خود خدمات ندهند، مشتریان آنها گزینه های جایگزین را پیدا خواهند کرد. با تمرکز بر نحوه ارائه بهترین خدمات به مشتریان، کسب‌وکارها با نظرات خوب و در نتیجه کسب‌وکار بیشتر پاداش می‌گیرند. اکنون که چرایی و چیستی نظرات را می‌دانیم، می‌توانیم با تکیه بر نظرات خود به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهیم.

دریابید که چرا مردم نظرات بد می نویسند و چگونه کسب و کار شما می تواند از آنها برای رشد، بهبود و نوآوری بیاموزد.

دیدگاهتان را بنویسید