رپورتاژ آگهی

مقایسه کامل سوئد و سوئیس برای مهاجرت با اصطهباناتی

مقایسه کامل سوئد و سوئیس برای مهاجرت با اصطهباناتی

اگر شما هم قصد مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی را داشته باشید ممکن است برای انتخاب مقصد مناسب با تردیدهای زیادی روبرو شوید. بسیاری از مهاجرین نمی‌توانند میان کشور سوئد و سوئیس، یکی را انتخاب کنند. برای انتخاب درست باید این دو کشور را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کرد. ما در این مطلب این دو کشور را به طور کامل با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

کدام کشور مهاجرپذیر است؟ سوئد یا سوئیس؟

بسیاری از افراد دوست دارند تا به کشور سوئیس مهاجرت کنند زیرا کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست. همچنین فرصت‌های تحصیلی و کاری بیشتری در سوئیس وجود دارد. طبیعت جذاب و مراقبت‌های بهداشتی مناسب نیز از دیگر مزایای مهاجرت به سوئیس است اما باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد. روند پذیرش مهاجران در کشور سوئیس بسیار سخت‌گیرانه است.

به طور کلی باید شرایطی بسیار خاص و منحصربه‌فرد داشته باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی، کاری یا سرمایه‌گذاری در این کشور را به دست آورید. از طرفی مردم آن برخورد مناسبی با مهاجرین ندارند. میزان تبعیض نژادی در این کشور نسبت به سوئد بیشتر است. پس اگر می‌خواهید از نظر مهاجرپذیر بودن دو کشور را بررسی کنید به اعداد و ارقام بسنده نکرده و برخورد اجتماعی شهروندان را با اتباع خارجی نیز بررسی کنید.

در کشور سوئد مردم برخورد نامناسبی با مهاجران ندارند اما به دلیل آب‌وهوای سرد این کشور، روابط اجتماعی در آن بسیار محدود است. سوئدی‌ها شروع‌کننده گفتگو نخواهند بود اما شنونده‌های خوبی هستند. اکثر مهاجرانی که به سوئد می‌روند در دو شهر Götaland و Svealand ساکن می‌شوند. معمولاً مهاجرت به کشور سوئد برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند کاری سخت است. مگر اینکه تصمیم داشته باشید در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید.

شرایط تحصیل در کدام کشور بهتر است؟ سوئد یا سوئیس؟

با وجود اینکه سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورها در اتحادیه اروپاست و افراد بسیاری آرزوی زندگی در این کشور را دارند اما هزینه‌های تحصیل و مخارج زندگی در این کشور بسیار بالاست. اگر شما هم می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور مشغول به تحصیل شوید، باید شهریه‌ای حدود ۱۲ تا ۱۷ هزار یورو را پرداخت کنید.

پس تنها مهاجرانی می‌توانند از طریق تحصیل در سوئیس اقامت کنند که تمکن مالی بسیار خوبی داشته باشند. البته شما می‌توانید یکی از انواع بورسیه‌های تحصیلی را دریافت کرده و در دانشگاهی معتبر به ادامه تحصیل بپردازید.

بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشورهای دیگر، مهاجرت به سوئد را انتخاب می‌کنند زیرا شهریه دانشگاه در این کشور مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و سالانه بین ۸ تا ۲۵ هزار دلار است. شما می‌توانید هم‌زمان با تحصیل به صورت پاره‌وقت در رستوران‌ها و مراکز خرید کار کنید. در پایان ذکر این نکته ضروری است که دانشگاه‌های هر دو کشور بسیار معتبر بوده و دوره‌های آموزشی ارائه شده در آنها مطابق با استانداردهای جهانی هستند.

مقایسه کامل سوئد و سوئیس برای مهاجرت با اصطهباناتی

 شرایط کار در کدام کشور بهتر است؟ سوئد یا سوئیس؟

زمانی که می‌خواهید از طریق ویزای کاری به یک کشور خارجی مهاجرت کنید باید عوامل مختلفی را بررسی نمایید. مهاجران معمولاً حداقل درآمد ماهانه، نرخ بیکاری، ساعات کاری استاندارد و فرصت‌های شغلی را مورد بررسی قرار می‌دهند. در این بخش نیز ما دو کشور سوئد و سوئیس را از این جهات با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که هر دو کشور از نظر اقتصادی بسیار باثبات بوده و فرصت‌های کاری زیادی در این کشورها برای مهاجران بین‌المللی وجود دارد. حداقل حقوق در سوئیس ۷۰۰۰ دلار و در سوئد ۱۶۰۰ دلار در سال است. نرخ بیکاری در کشور سوئیس ۱.۹ درصد و در سوئد ۵.۷ درصد است.

شما باید در کشور سوئیس تقریباً ۴۵ ساعت در هفته کار کنید ولی در سوئد تنها ۳۸ ساعت در هفته نیز برای دریافت حقوق کافی است. با وجود تمام این اعداد و ارقام می‌توان گفت مهاجرت به کشور سوئد نیز برای بسیاری از افراد ماهر و باتجربه مناسب است. شما باید به نوع تخصص خود و بازار کار آن در کشور مقصد توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای این کار می‌توانید از وکلای حقوقی مؤسسات مهاجرتی مشاوره دریافت کنید.

سرمایه‌گذاری در کدام کشور بهتر است؟ سوئد یا سوئیس؟

اگر فکر می‌کنید با سرمایه‌گذاری در کشورهایی مانند سوئیس و سوئد می‌توانید اقامت این کشورها را به دست آورید باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنید. سرمایه‌گذاری در کشور سوئیس هزینه بسیار زیادی برای شما دارد و برای این کار باید توانایی مالی بسیار خوبی داشته باشید. همچنین کشور سوئد نیز برنامه اقامتی خاصی را به تمام سرمایه‌گذاران ارائه نمی‌دهد.

ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید ملک، ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در این کشورها با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید. این وکلا با تمام قوانین و شرایط مربوط به سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف آشنایی دارند و مسائل حقوقی را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهند.

اقامت در کدام کشور بهتر است؟ سوئد یا سوئیس؟

اگر مهاجران بتوانند ۱۰ سال به طور مداوم در خاک کشور سوئیس زندگی یا کار کنند می‌توانند درخواست اقامت دائم خود را به این کشور تقدیم کنند. پس از ۱۰ سال اقامت دائم نیز می‌توان تابعیت این کشور را به دست آورد. اگر می‌خواهید در زمانی کوتاه‌تر به اقامت دائم در سوئیس برسید بهتر است با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنید. اگر شما شهروندی سوئیس را دریافت کنید می‌توانید در رأی‌گیری‌ها شرکت کرده و حتی کاندیدای انتخاباتی در دولت این کشور شوید.

اگر بخواهیم شرایط اقامت در سوئد را بررسی کنیم تقریباً مشابه با دریافت اقامت در سوئیس است. با این تفاوت که شما به هزینه کمتری برای زندگی در این کشور احتیاج دارید. برای اقامت در هر دو کشور باید هیچ سوءسابقه کیفری نداشته باشید.

مهاجرت به سوئد و سوئیس با اصطهباناتی

ما در این مطلب دو کشور سوئد و سوئیس را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کردیم. شما می‌توانید بر اساس شرایط خود انتخاب مناسبی را انجام دهید. اگر در این زمینه باز هم با تردید روبرو هستید، با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت کنید. این مجموعه تا به حال هزاران پرونده موفق در زمینه مهاجرت داشته و با شرایط و ضوابط اقامت در کشورهای مختلف آشنا است.

دیدگاهتان را بنویسید