رپورتاژ آگهی

معرفی انواع قطارهای فعال در مسیر کرمانشاه مشهد

معرفی انواع قطارهای فعال در مسیر کرمانشاه مشهد

طبق آمارها اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا به‌وسیله قطار به مشهد سفر کنند؛ چراکه علاوه‌بر ارزان‌تر بودن بلیط قطار نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل، امکانات رفاهی بیشتری نیز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت. البته در نظر داشته باشید که میزان امکانات رفاهی هر قطار، با قطارهای دیگر متفاوت است. اگر ساکن کرمانشاه هستید و می‌خواهید بلیط قطار کرمانشاه مشهد را تهیه کنید، اولین چیزی که باید با آن آشنا باشید، ویژگی‌های قطارهایی هستند که در این مسیر تردد می‌کنند.

قطارهای کرمانشاه مشهد

در‌حال‌حاضر، دو قطار در مسیر کرمانشاه-مشهد مشغول‌به‌کار هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

قطار ۶تخته پارسی

اقتصادی‌ترین سفر از کرمانشاه به مشهد را می‌توانید به‌وسیله قطار ۶تخته پارسی تجربه کنید. این قطار در دسته قطارهای سه‌ستاره قرار می‌گیرد و به همین خاطر، از قیمت بلیط پایین‌تری نسبت به سایر قطارها برخوردار است. هنگامی‌که در مورد سه‌ستاره‌ بودن قطار پارسی صحبت می‌کنیم، درحال اشاره به همان مفهومی هستیم که در مورد ستاره هتل‌ها وجود دارد؛ هرکدام از قطارها نیز بسته به امکانات و خدماتی که به مسافرانشان ارائه می‌دهند، تعداد معینی ستاره دریافت می‌کنند. اغلب قطارهایی که در خطوط ریلی ایران فعال هستند، بین سه تا پنج ستاره دارند و با توجه به این موضوع، قطار ۶تخته پارسی در دسته معمولی‌ترین قطارها قرار می‌گیرد.

قطار ۶تخته پارسی، زیر نظر شرکت رجا فعالیت می‌کند. شرکت رجا یکی از مهم‌ترین شرکت‌های ریلی کشور به شمار می‌رود که ابتدا زیر نظر سازمان‌های دولتی بود اما با شروع فرآیند خصوصی‌سازی، بخش زیادی از سهام این شرکت به‌صورت غیردولتی در آمد و مدیرانی جدید در آن مشغول‌به‌کار شدند. شاید شما نیز متوجه این موضوع شده باشید که تأکید فراوانی روی ۶تخته بودن این قطار داریم؛ این امر به این خاطر است که قطار پارسی، مدل ۴تخته نیز دارد که البته در مسیر کرمانشاه-مشهد تردد نمی‌کند.

هر یک از کوپه‌های قطار ۶تخته پارسی، امکاناتی همچون سرویس خواب، پریز برق ۲۲۰ولتی و سیستم صوتی و تصویری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. علاوه‌بر این، خدمات پذیرایی به‌شیوه نسبتاً خوبی انجام گرفته و اغلب افرادی که به‌وسیله این قطارها به مسافرت رفته‌اند، از پذیرایی راضی بوده‌اند.

معرفی انواع قطارهای فعال در مسیر کرمانشاه مشهد

با‌توجه به اینکه در هرکدام از کوپه‌های این قطار ۶ نفر حضور دارند، طی‌کردن مسافت‌های طولانی مانند مسافت بین کرمانشاه تا مشهد، ممکن است کمی آزاردهنده باشد؛ اندازه کوپه‌ها تفاوتی با کوپه قطارهای ۴نفره ندارد اما ۲ نفر بیشتر در کوپه حضور دارند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر محدودیتی ازلحاظ بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید ندارید، برای تهیه بلیط قطار کرمانشاه مشهد، به سراغ قطارهایی بروید که کوپه‌های ۴نفره دارند و امکانات و خدمات سطح بالاتری را نیز به مهمانان خود عرضه می‌کنند.

قطار ۴تخته امید

یکی‌دیگر از قطارهای مسیر کرمانشاه مشهد، قطار امید است. این قطار در دسته قطارهای چهارستاره قرار می‌گیرد و به‌نوعی، قطاری نیمه‌لوکس محسوب می‌شود. طبیعتاً قیمت بلیط بیشتری نیز نسبت به قطار ۶تخته پارسی دارد؛ اما توجه داشته باشید که در‌ازای پرداخت هزینه بیشتر، خدمات و امکانات بهتری را نیز در طول سفر دریافت خواهید کرد. دلیل اینکه قطار امید، قطاری نیمه‌لوکس شناخته شده و به دسته قطارهای لوکس وارد نمی‌شود، این است که قطارهای پنج‌ستاره‌ای نیز وجود دارند که خدمات بالاتری را نسبت به این قطار ارائه می‌دهند؛ البته هیچ‌یک از قطارهای پنج‌ستاره در مسیر مشهد-کرمانشاه مشغول‌به‌کار نیستند و بهترین بلیطی که برای این مسیر می‌توانید خریداری کنید، بلیط قطار امید است.

این قطار نیز مانند قطار پارسی، زیر نظر شرکت رجا فعالیت می‌کند. این امر نشان می‌دهد که کیفیت یک قطار، بیشتر از اینکه با شرکت ریلی مرتبط باشد، با نوع واگن‌های آن ارتباط دارد. هرکدام از واگن‌های قطار امید ۱۰ کوپه دارند و همان‌طور که از تعداد تخت کوپه‌ها مشخص است، در هرکدام از آن‌ها ۴ مسافر مستقر می‌شوند.

سیستم تهویه مطبوعی که برای این قطار در نظر گرفته شده است، قابل تنظیم بوده و مسافران می‌توانند طبق سلیقه خود، آن را روی هر درجه‌ای قرار دهند. علاوه‌بر این، دو مانیتور LCD نیز در کوپه تعبیه شده‌اند تا مسافران در‌طول سفر با تماشای فیلم و گوش‌دادن به موسیقی سرگرم شوند. امکانات کوپه‌های قطار امید گستره بسیار وسیع‌تری دارند و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرویس خواب، پریز برق، سیستم سرمایشی و گرمایشی و… اشاره کرد.

جدا از امکاناتی که داخل کوپه‌ها در نظر گرفته شده‌اند، امکانات فراوانی در بیرون کوپه‌ها نیز وجود دارد. برای مثال، هر یک از واگن‌ها علاوه‌بر یک سرویس بهداشتی ایرانی، یک سرویس بهداشتی فرنگی نیز دارند؛ یا اینکه یکی از واگن‌های قطار به‌طور اختصاصی به یک رستوران تبدیل شده و مسافران می‌توانند از منو غذای متنوعی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، غذای مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است که یک وعده پذیرایی رایگان نیز برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

از دیگر مزایای قطار امید، می‌توان به خدمات مرتبط با سالمندان اشاره کرد. در هر یک از واگن‌ها چند ویلچر قرار گرفته‌ است که افراد سالمند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

معرفی انواع قطارهای فعال در مسیر کرمانشاه مشهد

راحت‌ترین روش برای تهیه بلیط قطار کرمانشاه مشهد

اگر قصد خرید بلیط قطار کرمانشاه مشهد را دارید، بهترین و راحت‌ترین راه، مراجعه به وبسایت فلای تودی است. فلای تودی به‌روزترین مرجع خرید بلیط قطار بوده و نه‌تنها بلیط قطار مشهد و قطار کرمانشاه مشهد، بلکه بلیط قطار سایر خطوط ریلی کشور را نیز می‌توانید از طریق این مجموعه خریداری کنید. طراحان وبسایت فلای تودی، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این وبسایت به ساده‌ترین شیوه ممکن طراحی و پیاده‌سازی شده و هیچ‌یک از افراد، حتی آن‌هایی که با تکنولوژی آشنایی ندارند، بتوانند خدمات مورد نظرشان را از طریق این مجموعه دریافت کنند.

لازم به ذکر است که قابلیت‌های فلای تودی به خرید بلیط قطار محدود نشده و کاربران می‌توانند تمامی خدمات مرتبط با گردشگری را از طریق این وبسایت تهیه کنند. یکی از نکات مثبتی که در مورد فلای تودی وجود دارد، این است که همواره تخفیفات مختلفی روی خدمات آن اعمال شده و ممکن است که حتی بتوانید بلیط مورد نظرتان را با ۷۰ درصد تخفیف تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید