رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید چراغ فروشگاهی، نحوه نورپردازی فروشگاه

راهنمای خرید چراغ فروشگاهی، نحوه نورپردازی فروشگاه

نورپردازی یکی از ارکان اصلی در طراحی دکوراسیون یک فضا می باشد و می تواند هویت آن فضا را مشخص نماید به همین دلیل توجه به این امر امروزه گسترش زیادی یافته است و در واقع در هر مکان افراد به دنبال استفاده از عنصر نور جهت تزئین فضای مورد نظرشان می باشند. یکی از فضاهایی که نورپردازی آن نقش بسایر مهمی را ایفا می کند انواع گالری ها و فروشگاه ها می باشد که تامین روشنایی آنها با انواع چراغ فروشگاهی، چراغ ویترینی و دکور انجام می شود.

نقش نور در فروشگاه

نور و روشنایی وظایف مختلفی در یک فضا دارد، اولین و مهم‌ترین نقش نور در فروشگاه، تأمین روشنایی کافی به گونه‌ای که تمام کالاها، دکور و تزئینات به درستی و با کیفیت مناسب دیده شوند، است.

نقش دوم نور در یک فروشگاه جلب توجه به سمت کالاهای مهم‌تر و برجسته‌تر کردن آن‌ها است. این موضوع به ویژه در نورپردازی ویترین اهمیت پیدا می‌کند، جایی که با یک نورپردازی درست و طراحی شده می‌توان توجه رهگذران را به فروشگاه جلب کرد.

سومین نقش نور در یک فروشگاه، ایجاد یک نورپردازی دکوراتیو به منظور افزایش زیبایی‌های بصری و متعاقبا انتقال حس خوب به مشتری است.  همچنین با استفاده از یک چراغ دکوراتیو مثلا چراغ خطی، می‌توانید مشتریان را در مسیر دلخواه خودتان هدایت کنید تا به ترتیب از یک نقطه از فروشگاه به نقاط دیگر بروند.

ویژگی چراغ فروشگاهی خوب

  • بازدهی بالا و نور بهینه
  • گارنتی و ضمانت بی قید و شرط معتبر برای تضمین کیفیت کالا
  • شاخص نمود رنگ بالا برای نمایش رنگ واقعی اجسام و کالاها
  • فاکتور ضریب توان بالای چراغ که به معنی کمترین اتلاف انرژی
  • نور با کیفیت و طراحی دقیق به منظور تاباندن نور دقیقا در راستای نورپردازی

بگذارید چند چراغ فروشگاهی که امروزه کاربرد زیادی دارند و تبدیل به چراغ محبوب معماران برای نورپردازی فروشگاه‌ها شده‌اند را در ادامه با هم بررسی کنیم

  • چراغ خطی

ظاهر مینیمال و مدرن به همراه نور با کیفیت و دیفیوز شده برگ برنده‌ی این چراغ‌ها در نورپردازی فروشگاه‌ها هستند. نکته‌ی مهم در رابطه با چراغ خطی امکان استفاده این چراغ‌ها هم به به منظور نور عمومی و هم به منظور نور دکوراتیو است.

  • چراغ ریلی

حتما در فروشگاه‌های مختلف چراغ‌های ریلی را مشاهده کرده‌اید. ویژگی مهم چراغ‌های ریلی قابلیت جابجایی و چرخش در فضای دلخواه است که باعث شده تا بتوان از این چراغ در دکوراسیون‌های مختلف استفاده کرد. چراغ‌های ریلی به بهترین شکل نورپردازی تأکیدی و موضعی را انجام می‌دهند و دست نورپردازان و معماران را برای پیاده‌سازی طرح خود باز می‌گذرانند.

  • چراغ فروشگاهی AR111

قبل از هر نورپردازی دکوراتیو و تزئینی ابتدا باید نور عمومی و سراسری با کیفیت برای فضای فروشگاه مهیا کرد. چراغ‌های دانلایت توکار AR111 وظیفه‌ی اصلی را در این مورد بر عهده دارند و در ضمن تأمین روشنایی سراسری مورد نیاز از ظاهری دکوراتیو برخورارند و هر ماژول یا لامپ در داخل قاب‌های چندخانه چراغ فروشگاهی AR111، قابلیت چرخش درون قاب را دارد.

چند نکته‌ای که می‌تواند شما را برای رسیدن به یک نورپردازی ایده‌آل در فروشگاه یاری کند:

  1. برای نورپردازی ویترین فروشگاه پوشاک از مانکن‌ها استفاده کنید و با استفاده از چراغ ریلی ویژگی‌های مختلف لباس‌ها را در ویترین برجسته کنید.
  2. اگر فروشگاه شما به عنوان مثال در زمینه کتاب و جواهرات است که ویترین شامل کالاهای کوچک با تعداد زیاد است، انتخاب مناسب استفاده از چراغ‌های توکار است زیرا این چراغ‌ها نور را به صورت یکدست منتشر می‌کنند و شما می‌توانید مطمئن باشید تمامی کالاها از میزان توجه یکسانی برخوردار و جزئیات آن‌ها نمایان باشد.
  3. در بحث نورپردازی ویترین فقط به نورپردازی ویترین در شب توجه نکنید و از شرایط نوری روز غافل نشوید. ویترین شما در تمام شبانه ورز باید دیده شود.
  4. نورپردازی را به گونه‌ای طراحی کنید که میزان نور خروجی در روز و شب قابل تغییر باشد. تا با نورپردازی بیش از حد در شب که برای روز مناسب است مشتریان را آزرده نکنید.

منبع: ecowat.com

دیدگاهتان را بنویسید