رپورتاژ آگهی

تهران المنت تولیدکننده انواع المنت حرارتی و ترموکوپل در کشور

تهران المنت تولیدکننده انواع المنت حرارتی میله ای در کشور

آیا دغدغه شما نیز، یافتن کیفیت بالای المنت‌ حرارتی در محصولات وابسته به آن است؟ آیا به دنبال تکنولوژی برتر تولید در ترموکوپل‌ها برای تضمین ماندگاری و کیفیت آن‌ها هستید؟ به دنیای تهران المنت خوش آمدید؛ جایی که نه تنها المنت‌های حرارتی و ترموکوپل تولید می‌شوند، بلکه قیمت مناسب این محصولات مانند ترموکوپل و المنت فلنچ دار، قیمت المنت لوله ای  و دیگر محصولات شمارا شگفت زده خواهد کرد، با پیشرفت‌های فناوری، بهترین راهکارها را برای کنترل دما و انتقال حرارت ارائه می‌دهد.

کارگاه صنعتی تهران المنت، جایی است که تکنولوژی و نوآوری به شکلی عملی و کاربردی به هم پیوسته‌اند؛ تا بهترین محصولات را با کیفیتی عالی در کنار قیمت‌هایی رقابتی در سطح کشور تولید و ارائه کند.

از شما دعوت می‌کنیم با مطالعه 3 دقیقه‌ای این مطلب، همسفر دنیای پر از حرارت و شگفتی تولید در تهران المنت شوید.

طراحی، تولید و ساخت انواع المنت‌های خانگی و صنعتی در تهران المنت

با یک نگاه کلی به اطرافمان، دست کم 3 الی 4 وسیله را می‌بینیم؛ که المنت حرارتی بخشی از آن را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال: المنت‌های حرارتی در بخاری، سشوار، اجاق‌گاز، ماشین ظرفشویی، قهوه ساز، توستر و انواع وسایل کاربردی دیگر جهت تولید گرما استفاده می‌شوند.

تهران المنت، پیشگام در تولید متنوع‌ترین المنت‌های حرارتی و تولید کننده ترموکوپل در ایران است که می‌توان از مهمترین و پرکاربردترین این محصولات به موارد زیر اشاره نمود.

  • المنت‌های میله‌ای
  • المنت‌های سرامیکی

این محصولات عمدتاً به دو صورت صنعتی و آزمایشگاهی، با توجه به نیازهای مختلف مشتریان و بررسی دقیق توسط کارشناسان تهران المنت، با کیفیت برتر تولید و در بازار ارائه می‌شوند.

المنت میله‌ای، منبع گرمایی با قدرتی بی‌انتها

المنت میله‌ای، یک ساختار پیچیده و دقیق دارد که درون لوله‌های آن، از سیم کروم-نیکل ساخته شده و به صورت یک فنر مقاومتی شکل گرفته است. این فنر توسط خاک اکسید منیزیم به‌طور کامل عایق‌بندی شده است؛ به‌طوری که هیچ اتصال الکتریکی‌ای با بدنه یا لوله‌ی روکش ندارد.

این اتصال‌ها با دو پیچ به ابتدا و انتهای فنر محکم می‌شوند که به آن‌ها نقطه‌ی سرد می‌گویند. این پیچ‌ها در واقع، داغ و گرم نمی‌شوند و از احتمال اتصال الکتریکی جلوگیری می‌کنند.

ساخت المنت لوله ای

در ساخت المنت لوله ای، دقت بسیار بالا و اصول صحیح ساخت بسیار حائز اهمیت است. این نوع المنت‌ها به دلیل تنوع در ابعاد (از قطر 6 تا 18 میلیمتر و طول 20 سانتیمتر تا 20 متر) و استفاده از جنس آلیاژ و سیم کروم-نیکل به همراه عایق بندی از جنس روکش استیل، ساخته می‌شوند.

المنت‌های میله‌ای گروه صنعتی تهران المنت بر اساس ویژگی‌های فوق تولید شده‌اند؛ که همین امر باعث شده تا به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی و قابل اعتماد در بازار شناخته شوند.

انواع المنت میله‌ای

المنت لوله‌ای مخزن آب‌گرمکن، از پرکاربردترین نوع المنت میله‌ای محسوب می‌شود. از انواع دیگر هیتر میله‌ای به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  1. المنت استخری
  2. المنت فین دار
  3. المنت 300 و 500 وات جوجه کشی
  4. المنت میله‌ای لعران
  5. المنت قهوه‌ساز

شایان ذکر است طراحی و ساخت انواع المنت لوله‌ای با ارائه مشخصات فنی مد نظر برای انواع تجهیزات از جمله: دستگاه جوجه کشی 200‌وات، 300‌وات، 500‌وات، و 1000‌وات در سایزهای مختلف و در مدل‌های ساده، فین‌دار و پره‌ای با بالاترین کیفیت در کارگاه‌های صنعتی معتبر امکان‌پذیر است.

قیمت و خرید المنت میله‌ای

قیمت ارائه شده المنت میله‌ای در گروه صنعتی تهران المنت به موارد زیر بستگی دارد.

  • نوع جنس
  • قطر
  • وات
  • ولتاژ

به عنوان مثال: در پاییز 1402، المنت میله‌ای با قطر 8، طول دلخواه 100 وات و ولتاژ 220 رو به بالا با قیمت 12.000 تا 25.000 هزار ریال و المنت میله‌ای با قطر 18، طول دلخواه 100 وات و ولتاژ 220 رو به بالا با قیمت 75.000 تا 85.000 هزار ریال در تهران المنت به فروش می‌رسد.

تولید و پخش المنت سرامیکی و انواع آن

محصولات المنت سرامیکی، از سرامیک‌های مختلفی تشکیل شده و قادرند در برابر جریان‌های برقی و الکتریکی مقاومت نشان دهند؛ همچنین قابلیت تبدیل انرژی برق به گرما را نیز دارند. ساخت المنت سرامیکی عموماً در پوشش فلزی‌ است و از جنس هسته نیکل-کروم با لایه‌های سرامیکی متعدد تشکیل شده‌اند.

از سویی ساختارهای مختلفی مانند: 1 تیکه، 2 تیکه و 3 تیکه و حتی با جنس استیل و لایه نیکل بر روی هیترهای سرامیکی طراحی می‌شود؛ تا دمایی حدود 780 درجه سانتیگراد را تحمل کنند.  انواع المنت سرامیکی عبارت است از:

  • المنت سرامیکی تخت
  • المنت سرامیکی تسمه‌ای
  • المنت سرامیکی بخاری برقی
  • المنت سرامیکی استخر
  • المنت سرامیکی مادون قرمز
  • المنت سرامیکی 12 ولت
  • المنت سرامیکی تابشی

المنت تسمه‌ای به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین مدل‌های المنت سرامیکی در صنایع مختلف مطرح است. این نوع المنت‌ها شامل انواع متعددی مانند: المنت تسمه‌ای سرامیکی، میکایی، تخت، یک‌تیکه و دو‌تیکه و … هستند؛ که با عنوان المنت حلقه‌ای نیز شناخته می‌شوند.

المنت‌های تسمه‌ای به صورت ساده، پیچ‌دار، قاب‌دار، سیم‌دار و تخت با استفاده از روکش‌هایی از جنس استیل و الکتروگالوانیزه ساخته می‌شوند. ضخامت ورق این المنت‌ها معمولاً متغیر است و به‌طور معمول بین 2 تا 5 میلی‌متر است.

قیمت المنت سرامیکی در بازار تهران

المنت‌های سرامیکی نیز، مانند سایر المنت‌ها و یا هیترها در ابعاد و توان‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ که برای خرید المنت حرارتی سرامیکی با توجه به نیاز صنعت خود و خصوصیات المنت در کنار مشاوره کارشناسان، یک انتخاب درست و آگاهانه را می‌توان رقم زد.

به عنوان مثال: قیمت کمربند سرامیکی تهران المنت با سایز 4*6 در پاییز 1402 به مبلغ 280.000 ریال در بازار ارائه می‌شود.

ترموکوپل‌ها، سنسورهای حرارتی موثر برای صنایع مختلف

ترموکوپل‌ از دو فلز غیرمشابه تشکیل شده که در نقطه اتصالشان دما اندازه‌گیری می‌شود. این ابزارها در صنایع مختلف، از خودروسازی تا صنایع فضایی به‌کار می‌روند. از سویی انواع مختلفی دارند که مبتنی بر فلزات مختلفی مانند: نیکل کروم یا نیکل ایلومین، دما را اندازه می‌گیرند.

تهران المنت تولید کننده ترموکوپل‌ها، سنسورهای حرارتی

ترموکوپل‌ها متناسب با نوع کاربردشان در دسته‌هایی مانند: بیس متال و نوبل متال قرار می‌گیرند؛ و هر کدام ویژگی‌های متفاوتی از جمله دمای کاری، دوام، و حساسیت دارند.

انواع ترموکوپل و مزایا و محدودیت‌های هر نوع

ترموکوپل‌ها از جنس فلزات مختلفی مانند: نیکل، کروم، آلومینیوم، مس و غیره تولید می‌شوند؛ که هر کدام به دلیل ویژگی‌هایشان مانند: دما، مقاومت و حساسیت متفاوتی را ارائه می‌دهند. این تنوع در آلیاژها و مواد اولیه منجر به تولید انواع مختلف ترموکوپل‌ها با دامنه‌ها و کاربردهای متفاوتی شده است.

  1. ترموکوپل نوع K:

پرکاربردترین نوع ترموکوپل که از نیکل-کروم و نیکل-آلوملین تشکیل شده است.

ویژگی‌ها: محدوده دمایی بین 200 تا 1350 درجه سانتی‌گراد، دارای دوام و قیمت ارزان.

  1. ترموکوپل نوع J:

از آهن و کاپر-نیکل ساخته شده و در صنایعی با دمای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها: محدوده دمایی 180 تا 750 درجه سانتی‌گراد، بهترین عملکرد در شرایط اکسیداسیون.

  1. ترموکوپل نوع S, R, B:

این ترموکوپل‌ها از پلاتین-رادیوم و پلاتین-رودیم-آلوملین ساخته می‌شوند.

ویژگی‌ها: قیمت بالا، حساسیت پایین، قابل استفاده در دماهای بسیار بالا و شرایطی که حساسیت دقیق نیاز است.

  1. ترموکوپل نوع T:

از مس و آلیاژ مس-نیکل ساخته شده و برای کاربردهای با دمای پایین مناسب است.

ویژگی‌ها: مناسب برای دماهای پایین، مقاوم در برابر رطوبت، خطی‌ترین و حساسیت خوب.

  1. ترموکوپل نوع N:

از نیکل-کروم-سیلیکون و نیکل-سیلیکون-منیزیم ساخته شده و برای دماهای بالا و محیط‌هایی که اکسیداسیون رخ می‌دهد؛ مناسب است.

ویژگی‌ها: عملکرد بهتر از ترموکوپل نوع K در دماهای بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون.

ساخت انواع المنت حرارتی بزرگ و کوچک صنعتی در کارگاه تهران المنت

در این مطلب با انواع المنت حرارتی چون: المنت میله‌ای(لوله‌ای)، سرامیکی و ترموکوپل آشنا شدیم و به اختصار درباره ویژگی هر کدام از المنت‌های حرارتی و ترموکوپل سخن گفتیم. قیمت انواع المنت سرامیکی و لوله‌ای را در پاییز 1402 شرح دادیم.

درنهایت از تهران المنت گفتیم که یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان المنت حرارتی در تهران است که با بیش از پانزده سال تجربه در طراحی و ساخت انواع هیترهای صنعتی و ارائه خدمات به شرکت‌ها و صنایع کوچک و بزرگ توانسته در بازار لاله زار، اعتباری برای خود کسب کند.

در آخر خوشحال می‌شویم برای مشاهده انواع محصولات تهران المنت چون: انواع المنت میله ای، المنت فلنج دار، المنت شیشه ای، المنت سرامیکی، المنت فشنگی، المنت تسمه ای به وبسایت این گروه صنعتی مراجعه کنید تا علاوه بر آشنایی و آگاهی بیشتر از تولیدات آن از قیمت‌های مقرون به صرفه نیز شگفت زده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید