رپورتاژ آگهی

کدام شهرهای توریستی ترکیه در میان گردشگران محبوب هستند؟

کدام شهرهای توریستی ترکیه در میان گردشگران محبوب هستند؟

یکی از زیباترین کشورها برای گردشگری، کشور ترکیه است؛ از این ‌رو برای گردشگران ایرانی سفر به ترکیه هزینه ‌های کمتری را نسبت به سایر کشورها به ارمغان می‌ آورد. هرساله افراد بسیاری از کشورهای مختلف برای تفریح به این کشور زیبا سفر می ‌کنند و ترکیه به بهترین شکل ممکن از مهمانان خود پذیرایی می ‌کند. شما نیز می ‌توانید با خرید بلیط هواپیما به مقصد ترکیه، سفر تفریحی خود را آغاز نمایید. این کشور، بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است و قطعاً با سفر به این کشور می ‌توانید زیبایی، قدمت و اصالت بسیاری را مهمان چشمان خود نمایید.

ترکیه از کشورهای محبوبی است که جاذبه‌ های گردشگری بسیاری همچون شهرهایی با معماری مدرن و سنتی، غذاهای اصیل و خوش‌مزه، آثار باستانی باشکوه و طبیعتی بی‌نظیر را در بر می‌گیرد. آب ‌و هوای ترکیه بسیار مطلوب است و فرهنگ این کشور به فرهنگ ایران شباهت‌ های زیادی دارد؛ از این‌ رو ایرانیان بسیاری به این کشور علاقه دارند و برای سفر، ترکیه را انتخاب می ‌کنند. به طور معمول بلیط استانبول به تهران یکی از پرفروش ‌ترین بلیط‌ های ترکیه به شمار می ‌آید.

بهترین مقصدهای گردشگری ترکیه

همان‌ طور که بیان شد کشور ترکیه از مقاصد گردشگری بسیار جذابی برخوردار است؛ از جمله بهترین مقصدهای گردشگری ترکیه که ارزش خرید بلیط هواپیما و سفر به آن ها را دارند عبارت‌ اند از:

  1. ماردین

احتمالاً تاکنون نام ماردین ترکیه را بسیار شنیده ‌اید. ماردین یکی از مشهورترین شهرهای کشور ترکیه به شمار می ‌آید که با سفر به آن می ‌توانید تاریخ کهن این کشور را لمس نمایید. درصورتی‌ که شما نیز به تاریخ و بناهای باستانی علاقه‌ مند هستید می ‌توانید با خرید بلیط هواپیما به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ترکیه یعنی ماردین سفر کنید. ماردین در مرکز استانی با همین نام واقع شده است که یکی از اولین تمدن‌ ها در این شهر وقوع پیدا کرده است. در واقع این شهر در منطقه تاریخی بین ‌النهرین واقع شده و در جهان باستان یکی از نقاط مهم و استراتژیک محسوب می ‌شده است.

این شهر تاریخ پرفراز و نشیبی را تجربه کرده و فرهنگ ‌های مختلفی در آن با یکدیگر آمیخته شده‌ اند. در کوه ‌های ماردین ساختمان‌ های سنگی وجود دارند که موجب ایجاد منظره زیبایی شده و گردشگران بسیاری مشتاق پیاده ‌روی در کوچه‌های قدیمی این شهر هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران به این شهر کهن، وجود چندین مدرسه و مکتب مذهبی متعلق به دوره‌ های اسلامی و همچنین یکی از قدیمی ‌ترین صومعه ‌های جهان به نام Deyrulzafaran است. درصورتی‌که به ترکیه سفر کردید حتماً به ماردین نیز بروید تا بتوانید از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

کدام شهرهای توریستی ترکیه در میان گردشگران محبوب هستند؟

  1. استانبول

یکی از بزرگ ‌ترین و محبوب ‌ترین شهرهای ترکیه، استانبول است. به ‌نوعی می ‌توان گفت که استانبول حتی از آنکارا که پایتخت ترکیه است، شهرت بیشتری دارد؛ به‌ طوری ‌که بیشترین آمار خرید بلیط هواپیما برای شهر استانبول است. جذابیت و زیبایی این شهر موجب شهرت جهانی آن شده است. استانبول تاریخ باشکوه و قدمتی هزارساله دارد؛ این شهر در سال‌ های دور، پایتخت امپراتوری‌ های روم و عثمانی بود. این شهر مجهز به تکنولوژی‌ های روز دنیا است. استانبول ترکیه در کنار دریای مرمره و بسفر واقع شده و امکانات فرهنگی و تفریحی بسیاری را برای انواع سلیقه‌ ها به گردشگران خود ارائه می‌ دهد. طبیعت فوق‌ العاده زیبا و معماری بسیار خاص این شهر از جمله جاذبه‌ های گردشگری استانبول به شمار می ‌آیند؛ تمام این جاذبه‌ ها موجب می‌ شوند تا استانبول هرسال میزبان گردشگران بسیاری باشد.

شما پس از آنکه به این شهر سفر کنید می ‌توانید متوجه سطح بالای رفاه زندگی مردم استانبول شوید. تمام ویژگی ‌های خوبی که بیان شد این شهر را به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای گردشگری و زندگی تبدیل کرده است. این نکته را نمی ‌توان فراموش کرد که استانبول تنها شهر متصل‌ کننده دو قاره آسیا و اروپا محسوب می‌ شود؛ همچنین بسیاری از معاملات تجاری جهانی از طریق این شهر صورت می ‌پذیرد. در هنگام سفر به این شهر برای تفریح و گردشگری حتماً بلیط استانبول به تهران را برای برگشت تهیه نمایید تا با خیالی آسوده ‌تر از سفر خود لذت ببرید.

کدام شهرهای توریستی ترکیه در میان گردشگران محبوب هستند؟

  1. ازمیر

یکی از پرجمعیت‌ ترین شهرهای کشور ترکیه ازمیر است که قدمت شهرنشینی در آن به 8000 سال پیش بر می‌گردد. با قدم‌زدن در شهر ازمیر آثار تاریخی بسیار باشکوه و با عظمتی را مشاهده خواهید کرد؛ ازمیر علاوه بر این‌که یک شهر تاریخی به شمار می ‌آید، یک شهر بندری بوده و از این ‌رو تجارت و فعالیت‌ های اقتصادی در این شهر از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. این شهر در مجاور دریا قرار دارد و به همین دلیل آب ‌و هوای آن گرم و مدیترانه ‌ای است؛ یعنی تابستان‌ های گرم و شرجی و زمستان‌ های بسیار سردی را در این شهر می‌ توان تجربه نمود. وجود درختان نخل، کافه ‌ها و رستوران‌ های زیبا و جذاب، سواحل دل‌ انگیز، مردمان خوش ‌رو و همچنین اصالت و فرهنگ غنی از دیگر ویژگی‌ های ازمیر محسوب می‌شوند. هرساله ایرانیان بسیاری با خرید بلیط هواپیما از فلای تودی به ازمیر سفر می‌ کنند و با بلیط استانبول به تهران باز می ‌گردند.

کدام شهرهای توریستی ترکیه در میان گردشگران محبوب هستند؟

  1. مارماریس

یکی از جذاب ‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه شهر مارماریس به شمار می ‌آید؛ این شهر از سواحلی با ماسه‌ های سفید، کوه ‌های پوشیده از درخت کاج، مکان‌ های تاریخی و آب ‌های فیروزه ‌ای زلال با زیبایی چشم‌نوازی برخوردار است. درصورتی ‌که به ورزش‌ ها و تفریحات آبی همچنین تفریحات شبانه علاقه دارید، ماماریس بهترین گزینه سفر برای شما محسوب می‌ شود. پس از خرید بلیط هواپیما و رسیدن به مارماریس ترکیه، نباید دریا گردی با کشتی ‌ها و قایق ‌های تفریحی این شهر ساحلی را از دست دهید. این شهر فوق ‌العاده زیبا از غذاهای متنوعی برخوردار است که طعم آنها هرگز از ذهن شما پاک نمی ‌شود.

کدام شهرهای توریستی ترکیه در میان گردشگران محبوب هستند؟

کلام آخر

خرید بلیط هواپیما به مقصد ترکیه و بلیط استانبول به تهران از جمله پرفروش ‌ترین بلیط‌های گردشگری برای ایرانیان به شمار می ‌آیند. ترکیه یکی از زیباترین کشورهای جهان به شمار می‌آید که از مقاصد گردشگری بسیاری همچون ازمیر، استانبول، ماردین، کاپادوکیه، بورسا، قونیه، مالاتیا، ساکاریا، موغلا، یالوا، قوجاایلی، کوش آداسی، آلتینکوم، دیدیم و مانسیا برخوردار است. جهت سفر به این مناطق می‌توانید بلیط خود را قیمتی مناسب از آژانس فلای تودی خریداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید