بلاگ

چرا کاربران نظرات در مورد محصولات و سایت ها را می خوانند؟

چرا کاربران نظرات در مورد محصولات و سایت ها را می خوانند؟

بر اساس تحقیق صورت گفته از یک تیم معتبر درباره اینکه چرا مردم نظرات در مورد محصولات و سایت های مختلف را می خوانند در این نوشته بررسی خواهیم کرد.این تیم تحقیقاتی مصرف کننده و UX با تعداد زیادی کاربر مصاحبه کرده است تا بفهمد چرا مشتریان به عنوان بخشی از تحقیقات مداوم برای بهبود تلاش ها و محصولات نظرات را می نویسند و می خوانند. در این مقاله به بررسی نتایج و آنچه که تحقیقات نشان داد می پردازد.

نظرات ها دنیایی از احتمالات را باز می کند. آنها به مصرف کنندگان کمک می کنند تا انتخاب های هوشمندانه تری داشته باشند و برای بهبود وضعیت شرکت ها مفید هستند.

به هر حال، به عنوان صاحب یک کسب و کار، وظیفه ما ارائه تجربه بهتر برای همه است. چگونه؟ با بهبود محصولات و خدمات خود از طریق طراحی متفکرانه.

برای دستیابی به اهداف تعیین شده، این تیم زمان زیادی را صرف صحبت با کاربران، انجام مصاحبه های انفرادی، اجرای نظرسنجی، آزمایش مفاهیم، ​​نمونه سازی اولیه و کندوکاو در آمار و روند می کند.

در نهایت، این تلاش ها تمرکز ما را بر روی دو سوال اساسی قرار داده است:

  • انگیزه افراد برای خواندن نظرات چیست؟
  • انگیزه افراد برای نوشتن نظرات چیست؟

این تحقیقات، به نتایج مفیدی رسیده است. در این مقاله، قسمت 1، در مورد آنچه که این تحقیق در مورد اینکه چرا مردم نظرات را می‌خوانند، بحث خواهیم کرد.

قسمت 2 تحقیق، چرا کاربران نظرات خود را در مورد سایت ها و محصولات مختلف می نویسند؟

چرا مردم نظرات را می خوانند؟

نظرات دنیایی مملو از تصمیم گیری ها، بررسی ها راهنمایی های ساده و مرتبط را ارائه می دهند

کدام سریال را در نتفلیکس ببینم؟ کدام ارائه دهنده بیمه برای من و خانواده ام بهترین است؟ از کدام سایت گوشی خرید کنم؟ این معضلات ممکن است آشنا به نظر برسند. در این روزگار، معمولاً احساس می‌کنید که توسط انتخاب‌ها بمباران می‌شوید.

تصمیم‌گیری‌ها، حتی تصمیم‌های جزئی، می‌توانند سخت و خسته‌کننده باشند، به‌ویژه زمانی که گزینه‌های زیادی در اختیار ما قرار می‌گیرد. انسان ها فقط می توانند اطلاعات زیادی را در یک زمان پردازش کنند.

نظرات را وارد کنید

نظرات مصرف‌کننده، و به‌طور کلی افکار عمومی، خرد عموم مردم را جمع‌بندی می‌کند و آن را به عنوان وسیله‌ای برای هوش جمعی، شکل و ساختار به انبوه اطلاعات موجود در آنجا ارائه می‌کند.افراد نظرات را می خوانند تا آنها را در فرآیند تصمیم گیری راهنمایی کنند:
همانطور که یکی از مصرف کنندگان در این تحقیق گفت است:
“روشی را که مصرف کنندگان نظرات خود را به اشتراک می گذارند و در مورد آنچه خریداری و تجربه کرده اند. این کار به تصمیم گیری سریع من کمک زیادی می کند.”

وقتی تجارب حاکم هستند

تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان بیشتر از درآمد خود را صرف تجربه هایی مانند سفر و سرگرمی می کنند. تجربیات را نمی توان رد و بدل کرد، بنابراین بررسی های تجربی وزن زیادی دارند.

به هر حال، هر کسب و کاری به وعده خود عمل نمی کند، و مصرف کنندگان نمی خواهند در نهایت ناامید شوند و بدون پول نقد یا بدتر از آن. بنابراین، قبل از خرید، مشتریان به نظرات نگاه می‌کنند تا در مورد شرکت اطلاعات مورد نظر را به آنها بدهد. آیا کسب‌وکار مورد نظر ممکن ایت ما را فریب دهد؟

تعقیب محصول عالی

مصرف کنندگان همچنین اگر محصولی را از یک برند ناشناخته خریداری می کنند، یا اگر محصول جدید به بازار عرضه شده است، به احتمال زیاد به بررسی نظرات خواهند پرداخت. همچنین اگر مصرف کننده احساس کند خرید گرانی داشته است، نظرات اهمیت بیشتری دارند. به‌عنوان مثال، نظرات برای اقلام قیمت بالا مانند لوازم الکترونیکی یا لوازم خانگی مورد توجه قرار می‌گیرند.

به طور مشابه، مصرف کنندگان علاقه زیادی به بررسی محصولات و خدمات سلامت شخصی و تناسب اندام دارند. در حالی که آنها مشتاق هستند چیزهای جدید را امتحان کنند، اغلب درجه ای از شک و تردید نیز وجود دارد. همانطور که یکی از خریداران نظرسنجی بیان می کند: “همه وقتی می خواهند چیز جدیدی را امتحان کنند، نظرات را می خوانند.”

البته، وقتی مصرف‌کنندگان به اطلاعاتی که پیدا می‌کنند اعتماد می‌کنند، ارزیابی گزینه‌هایشان و تصمیم‌گیری هوشمندانه برایشان آسان‌تر می‌شود.

از نظرات قابل اعتماد کمک می گیرد

وقتی صحبت از آن به میان می‌آید، نظرات تنها زمانی معنادار هستند که بتوان به آنها اعتماد کرد. نظرات تایید شده به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا درک قابل اعتمادی از نحوه رفتار شرکت ها با مشتریان خود داشته باشند. نظرات معتبر تشخیص اینکه از کدام کسب‌وکارها اجتناب کنید، کار را بسیار آسان‌تر می‌کند، و باعث صرفه‌جویی در وقت مصرف‌کنندگان و پولی که به سختی به دست آورده‌اند، دو منبع بسیار ارزشمند است.

به طور خلاصه – مردم نظرات را می خوانند زیرا:

  • راهنمایی های ارزشمندی را از افرادی که از خدمات یا محصول استفاده کرده اند ارائه دهید.
  • تصمیم گیری را برای خریداران آسان تر کنید.
  • اعتبار یک شرکت را تأیید کنید.
  • بهترین و بدتر را که ممکن است اتفاق بیفتد را مشخص کنید.
  • به مصرف کنندگان بینشی در مورد کیفیت محصول بدهید.

می توانید ببینید که چرا بیش از 88 درصد از مصرف کنندگان به نظرات آنلاین برای خرید آگاهانه اعتماد می کنند.

این تحقیقات نمونه دیگری از تغییر در رفتار مصرف کننده است. تبلیغات سنتی وزن سابق را ندارد. مصرف‌کنندگان باهوش‌تر هستند، اطلاعات بیشتری در اختیار دارند و دوست دارند در هنگام خرید احساس کنند تصمیم درستی گرفته‌اند. یک تبلیغ به مصرف کننده کمک نمی کند تا خرید کند، بلکه فقط گزینه های دیگری را در اختیار آنها قرار می دهد. نظرات، توصیه‌ها و تجربیات شخصی برای مصرف‌کنندگانی که برای خرید دقیق‌تر وقت می‌گذارند، ارزش بسیار بالاتری دارند.

کسب‌وکارها باید از این مزیت استفاده کنند و از نظرات خود در بازاریابی، فروش، تبلیغات و حتی موفقیت مشتری استفاده کنند. مشتریان را خوشحال کنید و آنها احتمالاً از طرف شما این خبر را منتشر می کنند. بهتر از این، ما آموخته ایم که مشتریان فعالانه به دنبال نظرات هستند، پس چرا آنچه را که می خواهند به آنها ندهیم؟

جمع‌بندی

در این نوشته بررسی کردیم که چرا کاربران و مصرف کنندگان قبل از خرید کالا یا خدمت نظرات مصرف کنندگان قبلی را می خوانند. این متن نتیجه تحقیق یک شرکت معتبر در این زمینه است که از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول که در این مقاله بررسی کردیم و بخش دوم در مورد اینکه چرا مصرف کنندگان و خریداران نظرات خود را در مورد محصولات و سایت های مختلف می نویسند می باشد که می توانید آن را در ادامه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید