رپورتاژ آگهی

از کجا نهال بخریم؟ راهنمای خرید نهال

نکات خرید نهال

خرید نهال یکی از مهمترین مراحل برای ساخت یک باغ است. احتیاط بیشتر در این مرحله امری حیاتی و  طبیعی است. زیرا این گیاهان باید سال ها در باغ شما باشند. و باید از این میوه ها استفاده کنید. بنابراین مهم است که از کدام نهال استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که نهال ریشه و سلامت کافی دارد. این مقاله به شما در بررسی نکات خرید نهال کمک می کند.

نکات مهم در خرید نهال درخت

در ادامه به برخی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید نهال نیاز است بدانید را توضیح داده ایم پس با ما همراه باشید.

1-برای خرید نهال درختان به مراکز معتبر مراجعه کنید.

اکیداً توصیه می کنیم که نهال را از باغدار یا مراکز توزیع خریداری نکنید. فقط باید به مجوز کار از منطقه جهاد کشاورزی مراجعه کنید. این گواهی تضمین می کند که تمامی نهالها سالم بوده و مشکلی از نظر قوت، ریشه و بیماری برای آنها وجود ندارد.

نهالستان فرانهال دارای مجوز از جهاد کشاورزی است و نهال های این نهالستان تماما سالم هستند  .

2-نهال های خریداری شده باید دارای شناسنامه باشند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برای هر نوع درخت انواع مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، وقتی در مورد سیب درختی صحبت می کنیم، می توانید انواع مختلفی از جمله سیب سمیرم، سیب اصفهان و غیره را تهیه کنید.

تفاوت این ارقام تنها از نظر کیفیت و کمیت محصول نیست، بلکه هر کدام از واریته ها درجه سازگاری خاص خود را دارند و بهترین کاشت را باید بر اساس اقلیم منطقه انتخاب کرد. بنابراین هنگام خرید نهال درخت دقت کنید که دارای برچسب باشد و این برچسب را تا زمانی که درخت را برای اولین بار مشاهده کنید نگه دارید. در صورتی که در حین تولید از اصل نبودن محصول متوجه شدید می توانید آن را مرجوع کنید.

3- ساقه درخت باید سالم و خوش فرم باشد.

مرحله مهم خرید نهال ، بررسی سلامت نهال است. برای این کار باید تجربه کافی داشته باشید یا متخصص همراه خود داشته باشید. ابتدا بدنه نهال را بررسی کنید، که سالم و خوش فرم باشد و قسمت ریشه آن پاره یا بیمار نباشد.

برخی از نهال ها پیوندی هستند پس فراموش نکنید که توجه داشته باشید که بیش از حد در ناحیه پیوند برآمدگی زیادی نباشد. از آنجایی که طوقه به خاک نزدیک است، محل پیوند باید حدود یک وجب از طوقه فاصله داشته باشد. وقتی صحبت از اندازه نهال درخت می شود، این تصور غلط در بین مردم وجود دارد که هر چه نهال بزرگتر باشد، بهتر است. اما باید بدانید که خرید نهال درخت باید از ارقام متوسط ​​باشد. توصیه می کنیم نهال ها 1-2 ساله باشند.

4- گواهی طبقه بندی نهال درخت را دریافت کنید.

برخی از انواع نهال ها از مناطق، استان ها و یا حتی کشورهای دیگر وارد می شود. اطمینان حاصل کنید که فقط نهال هایی معتبر هستند که گواهی قرنطینه دارند. این گواهی تضمین می کند که نهال آلودگی نداشته باشد و ریشه و استحکام کافی داشته باشد.

خرید نهال درخت بر اساس ویژگی ها و خصوصیات ظاهری

نهال درخت دارای ویژگی هایی است که به شما در انتخاب نهال های سالم و زیبا کمک می کند. حتی اگر در زمینه باغبانی تخصص کافی ندارید، این ویژگی ها به شما کمک می کند:

1- ابتدا بدنه گیاه درخت را که صاف و بدون انحنا باشد بررسی کنید. خراش ها، شکستگی ها و غیره نباید قابل روی تنه مشاهده باشند.

2- ریشه نهال ها باید کاملا طبیعی باشند و فشردگی نداشته نباشد. در صورت مشاهده علائم غیرعادی مانند لکه های سفید، حشرات و … به این معنی است که ریشه ها سالم نیستند.

3- هنگام خرید نهال درختان حتما جوانه ها را بررسی کنید. یک نهال خوب باید جوانه های کافی و سالم داشته باشد اما این جوانه ها نباید از خواب بیدار شده باشند. نهال ها باید زمانی که دوره خواب را پشت سر می گذارند به داخل زمین بروند.

4-تمام قسمت های نهال را به دقت بررسی کنید تا از عدم وجود بیماری در شاخه ها مطمئن شوید.

سخن آخر

در این مقاله ما سعی کردیم به برخی از مهم ترین نکات هنگام خرید نهال بپردازیم. شما عزیزان همچنین می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید نهال و مشاوره به وبسایت فرانهال مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید