رپورتاژ آگهی

عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی از تجهیزات بسیار مهم در کارخانجات و محیط هایی است که نیاز به حجم بالایی از آب تصفیه شده دارند. این دستگاه ها در ظرفیت های متنوعی ارائه شده و بر همین اساس با قیمت های متفاوتی از سوی سازندگان ارائه میشوند. نحوه محاسبه قیمت این دستگاه ها یکی از چالش های مهم است که بسیاری از خریداران را با ابهام مواجه می کند. به همین دلیل در ادامه فرمول و عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن ro را ارائه خواهیم داد.

محاسبه قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن اسمز معکوس RO، به تجهیزاتی گفته میشود که املاح و یون های موجود در آب را با ممبران و فیلترهای متعدد حذف می کند. این تجهیزات بر اساس فرآیند اسمز معکوس عمل می کنند و آب شور ورودی را بعد از حذف املاح به آب شیرین تبدیل نموده و همزمان قادر به حذف گل و لای و از بین بردن ذرات جامد معلق در آب هستند. برای محاسبه قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس چند عامل و پارامتر مهم دخیل هستند که مهم ترین آنها عبارتند از:

ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا اسمز معکوس دارای ظرفیت های مختلفی هستند. این دستگاه ها با توجه به میزان آب ورودی در ظرفیت های متنوعی تولید و بر همین اساس مخزن و سایر تجهیزات انتخاب و در دستگاه جایگذاری میشوند. هر اندازه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، مخزن و سایر اجزای آن ابعاد بیشتری داشته و قدرت آنها در تصفیه آب نیز بیشتر است. به همین دلیل بر همین اساس قیمت نیز افزایش پیدا می کند.

در مرحله طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی این عامل اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل قبل از طراحی نمی توان قیمت دقیقی برای دستگاه ارائه داد و حتما ابتدا باید ظرفیت آن تعیین گردد.

نوع تجهیزات تصفیه آب

در دستگاه های آب شیرین کن RO از تجهیزات و اجزای متعددی استفاده میشود که در هر مدل متفاوت هستند. نوع تجهیزات تصفیه آب صنعتی که در دستگاه استفاده میشود، یک عامل بسیار مهم در محاسبه قیمت آب شیرین کن خواهد بود. به عنوان مثال، در برخی از این دستگاه ها از اولترافیلتراسیون و نانوفیلتراسیون نیز استفاده میشود که کیفیت خروجی را افزایش داده و در قیمت نیز تاثیر چشمگیری دارد.

علاوه بر نوع تجهیزاتی که در این دستگاه ها به کار می رود، برند تولیدکننده آنها نیز می تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. فیلترها، ممبران، پمپ فشار، پکیج های تزریق، سنسور TDS، های پرشر و لوپرشر، گیج و سنسورها و حتی تابلوی برق و شاسی استقرار دستگاه همگی می توانند به شدت در قیمت تاثیر داشته باشند. برخی از دستگاه های آب تصفیه کن صنعتی ارزان قیمت با اجزای بسیار بی کیفیت تولید میشوند و طول عمر و کارایی پایینی دارند.

تعداد ممبران و فیلترها

از مهم ترین اجزای به کار رفته در دستگاه تصفیه آب صنعتی، فیلتر ممبران است که مانند سد مقابل املاح آب قرار میگیرند. فیلتر و ممبران های به کا ر رفته در این دستگاه ها با توجه به ظرفیت و همچنین کیفیت آب ورودی و خروجی متفاوت است. به عنوان مثال در مدل های 5 متر مکعب از یک ممبران استفاده شده و در مدل 10 متر مکعب دو ممبران کاربرد دارد. به همین دلیل نوع فیلتر و تعداد ممبران و غشای نیمه تراوا می توانند هزینه دستگاه تصفیه آب صنعتی را افزایش یا کاهش دهند.

برخی از ممبران های موجود در بازار به دلیل کیفیت پایین با تصفیه مقدار کمی از آب به مرور کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارد. به همین دلیل در زمان ساخت باید از ممبران و فیلترهای باکیفیت به تعداد مناسب استفاده شود تا کارایی دستگاه با اختلال مواجه نشود.

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی

کیفیت آب ورودی

در این دستگاه ها چندین مرحله پیش تصفیه و تصفیه با توجه به نوع و مقدار آلاینده های موجود در آب پیاده سازی میشود. در هر یک از این مراحل اجزا و قطعات خاصی استفاده میشود که می توانند قیمت نهایی محصول را تحت تاثیر قرار دهند. در مرحله تولید این دستگاه ها TDS با دقت زیادی باید اندازه گیری شود و بر همین اساس نوع ممبران، فیلتر، تعداد مراحل پیش تصفیه و تصفیه و حتی ظرفیت محاسبه و تعیین گردد.

کیفیت آب خروجی

بر اساس نوع کاربرد آب خروجی از دستگاه تصفیه آب صنعتی، شاخص های کیفی مورد نظر نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، خروجی دستگاه های نصب شده در بیمارستان با آنچه در مرغداری و مزارع کشاورزی استفاده میشود کاملا فرق دارند. این تفاوت ها در تعداد مراحل پیش تصفیه، نوع اجزای داخلی به کار رفته در دستگاه و حتی ظرفیت تاثیرگذار است و به همین دلیل می تواند قیمت را نیز تغییر دهد.

جنس بدنه دستگاه تصفیه

دستگاه های اسمز معکوس اغلب دارای بدنه فلزی هستند تا بتوانند فشار آب داخلی و همچنین شرایط محیط اطراف را تحمل کنند. در حالت استاندارد فلز به کار رفته در این دستگاه ها باید در برابر مواد خورنده و فلزات سنگین موجود در آب مقاومت زیادی داشته باشند. علاوه براین، ضربه های احتمالی به دستگاه و همچنین نوسانات دمایی نیز نباید بر عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد و استقامت بدنه را کاهش دهد. متریال و آلیاژهای فلزی به کار رفته در بدنه و سایر اجزای دستگاه یکی از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت دستگاه آب تصفیه کن صنعتی است.

هر اندازه کیفیت متریال به کار رفته در بدنه و اجزای داخلی بیشتر باشد و ضخامت آنها بیشتر باشد، به همان نسبت نیز قیمت دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه دستگاه آب تصفیه کن صنعتی

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی در شرکت سازنده

قیمت تمام تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در شرکت سازنده با آنچه در سایر مراکز فروش این تجهیزات ارائه میشود متفاوت است. شرکت های سازنده به دلیل حذف واسطه محصولات خود را با قیمت های مناسب تری به مشتری و خریدار نهایی ارائه می دهند. دقت داشته باشید که تعداد اندکی از شرکت های ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب و فاضلاب تولیدکننده و سازنده اصلی هستند و مابقی واسطه محسوب میشوند.

جمع بندی

بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی به ظرفیت دستگاه، تعداد مراحل تصفیه و پیش تصفیه، کیفیت و TDS آب ورودی و خروجی، کیفیت و برند و جنس قطعات و اجزای داخلی و همچنین جنس بدنه بستگی دارد. علاوه براین، تعداد واسطه ها میان تولیدکننده اصلی و خریدار نهایی نیز عامل مهمی است که می تواند گاها قیمت دستگاه را تا دو برابر افزایش دهد. لذا بهترین انتخاب، ترید از سازندگان اصلی این تجهیزات خواهد بود. چون نه تنها قیمت محصولات آنها ایده آل است، بلکه امکان طراحی و ساخت سفارشی دستگاه نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید