رپورتاژ آگهی

اجرای گام به گام استراتژی سئو بین‌ المللی

استراتژی سئو بین‌ المللی

سئوی بین‌ المللی، فرایند بهینه‌ سازی سایت شما برای کاربران در چند کشور یا زبان مختلف است. اگر می‌خواهید از طریق جستجوی طبیعی مخاطبان بین‌ المللی را جذب کنید، این روش می‌تواند کمک زیادی به شما کند؛ اما طراحی استراتژی سئوی بین‌ المللی ممکن است حتی برای متخصصان حرفه‌ ای سئو هم چالش‌ برانگیز باشد.

در این راهنما، شما را با فرایند تدوین آن، گام به گام همراهی خواهیم کرد. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

1. شناخت بازارهای هدف

بسیاری از شما ممکن است بازارهایی که قصد دارید هدف قرار دهید را بشناسید. با این وجود، ارزش دارد که بازارهایی که بیشترین پتانسیل را برای کسب و کار شما دارند را درک کنید. شما می‌توانید تخمینی از بازارهایی که پتانسیل بالایی دارند را از طریق وارد کردن رقبا به Site Explorer ابزار Ahrefs به دست آورید.

در نهایت انتخاب این که از کدام بازار شروع کنید، ممکن است تنها به تصمیم شما بستگی نداشته باشد اما نظر شما در این میان مهم است؛ چرا که جذب مخاطب از سراسر دنیا، نیاز به بررسی سایت‌های رقیب و نحوه فعالیت آن‌ها دارد.

2. درک نیازمندی‌های فنی

قبل از اینکه در تحقیقات دقیق کلمات کلیدی غرق شوید، باید به برنامه‌ ریزی سئوی تکنیکال خود بپردازید. اطمینان از اینکه پایه‌ های فنی مناسب را دارید، برای هر استراتژی سئو بین‌ المللی بسیار حیاتی است.

تصمیم‌ گیری در مورد ساختار URL

هنگام تصمیم‌ گیری در مورد ساختار URL، چندین گزینه برای مدنظر قرار دادن وجود دارد. تمام گزینه‌ های قابل قبول دارای مزایا و معایبی هستند.

ccTLD

این گزینه بسیار محبوب است، به ویژه به دلیل اینکه کاربران با دامنه سطح بالای کشور خود آشنا هستند. این باعث می‌شود کاربران حس کنند که وقتی بر روی صفحه وارد می‌شوند، در مکان مناسبی هستند.

از طرف دیگر، باید هزینه خرید چندین دامنه را در نظر بگیرید. به نظر بسیاری از متخصصان سئو، با تقسیم محتوا در چندین دامنه، PageRank خود را تقسیم می‌کنید. کسب اعتبار برای چندین دامنه سخت‌ تر از تک دامنه است.

زیرپوشه یا subfolder

زیرپوشه‌ ها نه تنها بسیار محبوب در میان متخصصان سئو هستند بلکه وب‌مسترها نیز از آنها استفاده می‌کنند. به این دلیل که کل محتوا در یک دامنه واحد قرار دارد.

همچنین بسیار آسان‌تر است یک نسخه جدید از یک صفحه را در یک سایت نسبت به ارائه یک صفحه جدید در یک سایت دیگر و کاملاً متفاوت ارائه دهید. گزارش‌ دهی نیز آسان‌تر است، زیرا فقط باید تگ آنالیتیکس خود را روی یک دامنه نصب کنید.

زیردامنه یا subdomain

زیر دامنه‌ ها کمتر محبوب هستند، اما برخی مزایای منحصر به فرد دارند. قابلیت استفاده از قواعد نام‌ گذاری قابل تنظیم یکی از مزایای قابل توجه است. این امر با ccTLDها قابل‌ دستیابی نیست.

اما معایب آن با ccTLDها به میزان مشابه هستند. اما زیردامنه‌ ها به طور مؤثر به عنوان توسعه دامنه اصلی شما عمل می‌کنند،

URLهای پارامتری

از این گزینه باید به هر قیمتی اجتناب شود. URLهای پارامتری، برای کاربران دوستانه نیستند. گوگل هم این گزینه را برای بین‌ المللی‌ سازی توصیه نمی‌کند. با توجه به این دلایل، بیایید گزینه URLهای پارامتری را به طور کامل از معادله حذف کنیم.

اگر در کشورهایی خدمات ارائه می‌کنید که زبان اصلی کاربران ممکن است متفاوت باشد، نیاز به تولید محتوا به چندین زبان دارید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید به تمام مخاطبان هدف خود در کانادا خدمات ارائه کنید. شما باید همه کاربران انگلیسی‌ زبان و فرانسوی‌ زبان هدف بگیرید و در تولید محتوا هم این دو زبان را در نظر بگیرید تا افراد بیشتری را پوشش دهید.

مزایا معایب
دامنه خاص کشور

example.de

۱. شفافیت در هدف‌گذاری جغرافیایی

۲. بی‌اهمیت‌بودن محل قرارگیری سرور سایت

۳. امکان راه‌اندازی سایت مجزا برای هر کشور خاص

۱. پرهزینه و نبود دامنه آزاد مناسب (به احتمال زیاد)

۲. نیاز به زیرساخت بیشتر

۳. مواجه با الزامات سختگیرانه ccTLD (گاهی اوقات)

۴. هدف‌ قراردادن یک کشور خاص

ساب‌دامین با gTLD

de.example.com

۱. راه‌اندازی راحت و آسان

۲. انتخاب سرور در همان کشور ساب‌دامین

۳. امکان راه‌اندازی سایت برای هر کشور خاص

۱. ممکن است کاربران هدف‌گذاری جغرافیایی را فقط از روی URL تشخیص ندهند.

(«de» نشان‌دهنده زبان است یا کشور؟)

ساب‌دایرکتوری با gTLD

example.com/de

۱. راه‌اندازی راحت و آسان

۲. هزینه نگهداری پایین (استفاده از یک هاست برای تمام سایت‌ها)

۱. مشخص‌نبودن کشور هدف برای کاربران

۲. عدم امکان تغییر سرور بر اساس هر ساب‌دایرکتوری

۳. جداسازی سایت‌ها سخت‌تر است.

پارامترهای URL

site.com?loc=de

توصیه نمی‌شود. ۱. تقسیم‌بندی مبتنی بر URL دشوار است

۲. ممکن است کاربران هدف‌گذاری جغرافیایی را فقط از روی URL تشخیص ندهند. جغرافیایی را فقط از روی URL تشخیص ندهند.

منبع: مقاله «سئوی بین‌الملل چیست؟» – از سایت تریبون

3. کیورد ریسرچ برای بازارهای انتخابی

اصطلاحات در هر کشوری متفاوت هستند، حتی اگر زبان آن‌ها یکسان باشد. حجم جستجو و اصطلاحات و عبارت‌های که جستجو میشوند نیز از کشوری به کشور متفاوت خواهد بود، زیرا جمعیت و تقاضای جستجو متفاوت هستند.

4. محلی‌ سازی محتوا

در این مرحله، وجود یک متخصص بومی که بتواند محتوایی متناسب با نیاز کاربران آن منطقه تولید کند، می‌تواند بسیار مفید و کمک‌ کننده باشد و در تجربه کاربری تاثیر مثبتی گذارد.

وظیفه گوگل ارائه صفحاتی با بهترین تجربه به کاربران است؛ بنابراین، گوگل ترجیح می‌دهد محتوایی را ارائه دهد که مرتبط با کشور و زبان کاربر باشد. هر چیزی که محلی‌ سازی شود، می‌تواند به این اتفاق کمک کند.

5. ایجاد لینک‌ سازی داخلی مناسب

یکی از ساده‌ ترین اشتباهاتی که می‌توان در اجرای محتوا به صورت بین‌ المللی انجام داد، لینک‌ سازی داخلی به محتوایی با زبان دیگر است. این کار نه تنها می‌تواند منجر به هدایت اشتباه کاربران شود، بلکه ممکن است در نظر گوگل هم سیگنال منفی در نظر گرفته شود.

پیاده‌ سازی hreflang

Hreflang قطعه‌ ای کد است که به طور معمول در پشت زمینه یک صفحه قرار دارد (گاهی از طریق نقشه سایت). به طور اساسی یک فرایند نقشه‌ برداری است که به گوگل فهرستی از آدرس‌ های جایگزین برای یک صفحه خاص ارائه می‌دهد.

این کد به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد:

صفحه فعلی به کدام بازار هدف تعلق دارد.

گزینه‌ های جایگزین برای کاربران در بازارهای دیگر را بفهمد.

پیاده‌ سازی hreflang نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌ بخشد، بلکه اجازه می‌دهد تا رتبه‌ بندی‌ های شما از نسخه‌ های نزدیک به یکدیگر بهره برده شوند (به ویژه نسخه‌ هایی که از همان زبان استفاده می‌کنند).

7. لینک‌ سازی خارجی در هر یک از بازارهای هدف

به طور مستقل از اینکه آیا در بازار داخلی تجربه قوی‌ ای دارید یا خیر، شما همچنان باید در بازارهای جدیدی که قصد دارید در آنها فعالیت کنید، اعتبار ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک بک‌ لینک از یک سایت با اعتبار بالا در ایالات متحده، در مکزیک همان ارزش را نخواهد داشت.

یکی از روش‌ هایی که می‌توانید به کمک آن در بازارهای بین‌ المللی لینک‌ سازی کنید، انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌ های معتبر و جهانی است. پلتفرم تریبون، چند وقتی ست که علاوه بر امکان خرید رپورتاژ آگهی فارسی، امکان خرید رپورتاژ خارجی را نیز فراهم کرده است و با استفاده از آن می‌‌توانید پروفایل بک لینک خود در کشورهای تارگت شده، رشد دهید.

با استفاده از چک لیست سئوی بین المللی، به راحتی می توانید سایت خود را برای حضور در نتایج جستجوی محلی سایر کشورها بهینه کنید و رتبه بندی سایت خود را در بسیاری از کشورهای مختلف بهبود دهید.

دیدگاهتان را بنویسید