رپورتاژ آگهی

پیش بینی آینده رمز ارز فانتوم ؛ آیا خرید ارز فانتوم آینده‌دار است؟

رمز ارز فانتوم

شبکه فانتوم (Fantom) دارای یک ارز دیجیتال با نماد اختصاری FTM، یک پلتفرم ساخت قرارداد هوشمند سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. بسیاری از تحلیلگران با توجه به ویژگی‌های فاندامنتال و تحلیل تکنیکال، پیش بینی های مختلفی را درباره آینده قیمت رمز ارز فانتوم منتشر کرده‌اند. در این مطلب، به بررسی آینده ارز دیجیتال FTM برای سال 2023 می‌پردازیم.

فانتوم چیست؟

فانتوم یک پلتفرم ساخت قرارداد هوشمند بسیار کارا، مقیاس‌پذیر و امن است که با ماشین مجازی اتریوم سازگاری دارد. در واقع توسعه‌دهندگان با استفاده از پلتفرم فانتوم قادر به انتقال اسمارت کانترکت‌های خود از اتریوم به فانتوم هستند.

این شبکه از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) و الگوریتم تحمل خطای بیزانس ناهمگام (aBFT) برای تامین امنیت بلاک چین و اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. الگوریتم aBFT استفاده‌شده در فانتوم Lachesis نام دارد که نه تنها باعث امنیت و دسترسی همگانی به شبکه خود می‌شود، بلکه کارمزدها را نیز کاهش داده و تکمیل تقریبا لحظه‌ای تراکنش‌ها را به‌همراه دارد.

توکن FTM ارز دیجیتال بومی شبکه فانتوم است که برای تامین امنیت این بلاک چین از طریق استیکینگ، پرداخت کارمزدهای تراکنش‌ها و هزینه کار با اپلیکیشن‌ها به‌کار می‌رود. این رمز ارز دارای عرضه کل و حداکثری 3,175,000,000 واحدی است و با ارزش بازار بالای 920 میلیون دلاری، در رتبه 48 ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد.

ارز دیجیتال فانتوم

پیش بینی آینده ارز دیجیتال FTM

فانتوم کار خود را با قیمت 0.02158 دلار در 31 اکتبر 2018 (9 آبان 97) آغاز کرد. در 13 مارس 2020 (23 اسفند 98) و آغاز همه‌گیری کووید-19 که باعث سقوط بسیاری از بازارها شد، توکن FTM نیز به کف 0.001953 دلاری خود رسید، اما دوباره توانست همه ضررها را جبران کرده و در 28 اکتبر 2021 (6 آبان 1400) به سقف تاریخی 3.48 دلاری خود برسد. این توکن در حال حاضر در محدوده 0.32 دلاری معامله می‌شود.

تحلیل فاندامنتال فانتوم از طریق همکاری‌های این پروژه، یکی از راه‌های پیش بینی آینده قیمت ارز دیجیتال آن است. یکی از مهمترین همکاری‌های بنیاد فانتوم، با شرکت Go-opera بود که باعث افزایش بهره‌وری و تعداد تراکنش‌های انجام‌شده در این شبکه شد. علاوه بر این، همکاری با راننده مسابقات فرمول 1، پیر گسلی (Pierre Gasly)، و همچنین حمایت‌های میلیاردر آمریکایی مارک کیوبن (Mark Cuban)، این شبکه را در مرکز توجهات قرار داده است. در دنیای دیفای و توکن‌های ان اف تی نیز بنیاد فانتوم با شرکت‌های کلوور فایننس (Clover Finance) و سوپرفارم (Superfarm) همکاری کرده است که باعث رشد بیشتر این شبکه شده است. پس همانطور که مشخص است، در صورت ادامه همکاری‌ها و افزایش پتانسیل‌های عملکردی، می‌توان به آینده فانتوم و ارز دیجیتال FTM آن امیدوار بود.

از نظر تحلیل تکنیکال، باید از اندیکاتورهایی نظیر RSI، میانگین متحرک و دیگر موارد استفاده کنیم. برای این کار، بسیاری از تحلیلگران و وبسایت‌های تحلیلی، از الگوریتم‌های خودکار استفاده می‌کنند که کار پیش بینی‌های بلند مدت را بسیار ساده‌تر می‌کند.

در خصوص پیش بینی آینده ارز FTM، وبسایت‌های تحلیلی نظرات ضد و نقیض مختلفی را ارائه کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را می‌خوانیم:

  • سایت CryptoPredictions: تحلیل تکنیکال ما از آینده فانتوم و ارز دیجیتال FTM سطح 0.5915 دلاری برای ابتدای اوت 2023 (اواسط مرداد 1402) است. حداکثر و حداقل قیمت‌های سال 2023 نیز به‌ترتیب 0.73 و 0.49 دلار هستند.
  • سایت WalletInvestor: بر اساس پیش بینی ما، فانتوم در بلند مدت افزایش قیمت نخواهد داشت و سال 2023 را با قیمت 0.0543 دلار تمام خواهد کرد. فانتوم یک سرمایه گذاری پرریسک برای یک سال آینده است.
  • سایت GOVCapital: از نظر ما، قیمت فانتوم سال 2023 را با قیمت 1.583 دلار و سال 2027 را با قیمت 8.369 دلار به پایان خواهد رساند.
  • سایت DigitalCoinPrice: طبق پیش بینی و تحقیقات ما، قیمت ارز Fantom در انتهای سال 2023 در محدوده 1.01 دلاری و در پایان 2026 در محدوده 2.07 دلاری قرار خواهد داشت.
  • سایت PricePrediction: پروژه‌های متعددی در انتظار عرضه روی شبکه فانتوم هستند که می‌توانند با تاثیرات مثبت خود، قیمت ارز دیجیتال این شبکه را به سقف 0.6 دلاری برسانند.

تحلیلگران و پلتفرم‌های مختلف هر کدام نظرات مثبت و منفی مختلفی را منتشر کرده‌اند. از نظر ما، چالش‌های متعددی نظیر اقتصاد توکنی بر سر راه فانتوم قرار دارد که در مقاله‌ای از وبلاگ بیت 24 (bit24.cash/blog/fantom-future) بیشتر درباره آن صحبت کردیم.

با این وجود، یکی از چهره‌های سرشناس دیفای و بنیان‌گذار پروژه‌هایی نظیر یرن فایننس، آندره کرونیه که اخیرا به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد فانتوم و شرکت Fantom Operation فعالیت خود را آغاز کرده، از بهبودهای این شبکه در سال 2023 خبر داده است.

یکی از این بهبودها، کسب درآمد از طریق کارمزد گس است که باعث درآمدزایی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز خواهد شد. در این حالت، برنامه‌های توسعه‌داده‌شده روی این شبکه قادر به تعامل با یکدیگر بدون نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال هستند. چنین قابلیتی می‌تواند یکی از جنبه‌های تاثیرگذار مثبت در آینده قیمت ارز FTM باشد.

با همه این تفاسیر، حوزه رمز ارزها به‌دلیل نوسانات و پیچیدگی‌های خود جزو بازارهای پرریسک محسوب می‌شود که سرمایه گذاری در آن به کسب دانش و تحقیقات شخصی نیاز دارد. پیش از خرید و فروش ارزهای دیجیتال، حتما تحقیقات کاملی را انجام دهید.

از کجا فانتوم بخریم؟

اگر با توجه به پیش بینی‌های ارائه‌شده به سرمایه گذاری در فانتوم علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید برای خرید ارز FTM این شبکه از صرافی بیت 24 استفاده نمایید. بیت 24 یک صرافی ایرانی است که در سال 98 کار خود را آغاز کرد و طی عمر تقریبا 4 ساله خود توانسته است رضایت بیش از 95 درصد از کاربران را جلب کند.

یکی از ویژگی‌های برتر این صرافی، امکان خرید و فروش بیش از 450 کوین و توکن بدون نیاز به پرداخت کارمزد شبکه در صورت استفاده از کیف پول داخلی آن است. شما با استفاده از والت داخلی بیت 24 علاوه بر عدم نیاز به پرداخت کارمزد، می‌توانید از مزیت سرعت بالای انجام تراکنش و دسترسی آسان به دارایی‌های دیجیتال خود بهره‌مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید