رپورتاژ آگهی

هر چند ساعت باید ضد آفتاب بزنیم?

هر چند ساعت باید ضد آفتاب بزنیم

مقدمه

ضد آفتاب یک سپر محافظ در برابر اشعه UV بی امان تشکیل می‌دهد و رطوبت پوست را حفظ می‌کند. استفاده از ضد آفتاب باعث می‌شود پوست حتی در هوای گرم، مرطوب بماند. پوست مرطوب توان آبرسانی قدرتمندی دارد و از خشکی و آفتاب سوختگی جلوگیری می‎کند. با این حال این موارد فقط با تمدید ضد آفتاب امکان پذیر است. اگر می‌پرسید هر چند ساعت باید ضد آفتاب بزنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از ضد آفتاب در طول روز برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV بسیار مهم است. اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند باعث بروز علائم پیری زودرس پوست مانند کاهش خاصیت ارتجاعی و لکه های پیری شود.

استفاده از ضد آفتاب در کاهش سرعت پیری پوست بسیار مؤثر است زیرا به عنوان یک سد محافظ در برابر اشعه های مضر UV عمل می‌کند. با این حال ضد آفتاب بعد از چند ساعت بسته به شرایط محیطی خاصیت خود را از دست می‌دهد. شما با تمدید ضد آفتاب می‌توانید بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن نور خورشید به پوست یا آفتاب سوختگی از آفتاب لذت ببرید.

ضد آفتاب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای خرید ضد آفتاب خوب مهم است که نوع پوست خود را تعیین کنید. دانستن نوع پوست به شما کمک می‌کند گزینه های خود را محدود کرده و ضد آفتابی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای پوست شما باشد.

سطح SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) فاکتور مهمی است که باید هنگام انتخاب ضد آفتاب در نظر بگیرید. ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر گزینه مناسبی برای استفاده روزانه است.

اطمینان حاصل کنید که ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید دارای برچسب «طیف وسیع» باشد تا در برابر اشعه های UVA و UVBاز پوست محافظت کند. چون هر دو نوع پرتو می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند.

شما می توانید لیست بهترین کرم های ضد آفتاب با خواص ضد لک، ضد چروک و ضد آکنه را برای انواع پوست های خشک، معمولی و چرب در لینک زیر مشاهده کنید:

darooboom.com/14-ضد-آفتاب

چرا باید ضدآفتاب را تجدید کنیم

چرا باید ضدآفتاب را تجدید کنیم؟

استفاده از ضد آفتاب علاوه بر محافظت در برابر خطرات سرطان پوست و علائم ناخوشایند پیری زودرس، می‌تواند از شما در برابر آسیب های پوستی محافظت کند. ضد آفتاب از خشکی، حساسیت و خطرات التهاب جلوگیری می‌کند.

با هر بار استفاده از ضد آفتاب، پوست در معرض اشعه های آسیب رسان خورشید قرار نمی‌گیرد و از شما در برابر آسیب‌ های پوستی محافظت می‌کند. اما برای استفاده کامل از این منافع تمدید ضد آفتاب ضروری است. زیرا مواد فعال موجود در این محصولات در برابر نور خورشید حداقل چند ساعت دوام دارند و در صورت عدم تجدید قدرت محافظت خود را از دست می‌دهند.

هر چند ساعت باید ضد آفتاب بزنیم؟

ضد آفتاب می‌تواند احتمال آفتاب سوختگی را زمانی که از نور خورشید لذت می‌برید، کاهش دهد. هنگامی که به طور منظم از ضد آفتاب استفاده می‌کنید، می‌توانید در خارج از منزل به کارهای خود بپردازید و در عین حال خطرات UV را از پوست خود دور نگه دارید.

از ضد آفتاب به عنوان یک همراه قابل اعتماد در فضای باز استفاده کنید تا شما را در برابر آسیب محافظت کند و به شما آرامش بدهد. با این حال باید برای حفظ این اثرات ضد آفتاب را تجدید کنیم. اینکه هر چند ساعت باید ضد آفتاب بزنیم بسته به شرایط زیر متفاوت است:

1- وقتی در معرض آفتاب هستیم

وقتی در معرض آفتاب هستید حداکثر می‌توانید تا دو ساعت به ضد آفتاب خود برای محافظت از اشعه های خورشید اعتماد کنید. با این حال، ضد آفتاب شما در صورت تعریق فقط حدود 40 تا 80 دقیقه دوام می‌آورد. بنابراین برای ادامه محافظت از پوست خود اطلاع از زمان تمدید ضد آفتاب بسیار مهم است.

2- وقتی در هوای ابری هستیم

این یک تصور غلط است که وقتی هوای بیرون ابری است دچار آفتاب سوختگی نمی‌شویم. زیرا طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، حتی در روزهای ابری تا 80 درصد اشعه ماوراء بنفش همچنان می‌تواند به پوشش ابرهای سبک نفوذ کند و به پوست شما برسد. بنابراین در هوای ابری نیز هر دو ساعت باید ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

3- استفاده از ضد آفتاب در منزل

بیشتر اشعه های فرابنفش (UV) خورشید می‌توانند به شیشه نفوذ کنند، بنابراین اگر در حال کار یا استراحت در نزدیکی پنجره هستید، در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید. با این حال اگر تمام روز را در داخل خانه سپری می‌کنید و نزدیک پنجره نیستید، نیازی به تمدید مکرر ضد آفتاب نیست. در این شرایط می‌توانید هر چهار تا شش ساعت یکبار مجدداً از ضد آفتاب استفاده کنید.

برای اینکه از دلایل علمی مصرف ضدافتاب در خانه بیشتر بدانید مطالعه مقاله «ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه» را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا در شب هم باید ضدآفتاب زد

آیا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟

شب ها لازم نیست از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا اشعه UV ساطع شده از دستگاه های الکترونیک به حدی کم است که تأثیر بدی بر پوست ندارد. البته در بعضی کشورها بسته به زمان سال، شب ها ممکن است هوا همچنان روشن باشد که باید از ضد آفتاب استفاده کرد. با این حال اگر خورشید در آسمان نیست و هوا تاریک است نیازی به ضد آفتاب ندارید.

نحوه تمدید ضد آفتاب

نحوه تمدید ضد آفتاب به این صورت است که در بیرون از منزل با یک دستمال مرطوب یا پد بهداشتی ابتدا پوست خود را به صورت ضربه ای از ضد آفتاب قبلی و عرق پاک کرده و مجدداً از ضد آفتاب استفاده ‌کنید. اما در داخل منزل و هر جایی که امکان شستشوی صورت به راحتی فراهم است، می‌توانید صورت خود را بشویید و خشک کنید و مجدد از ضد آفتاب استفاده نمایید.

قبل از تمدید ایا ضدآفتاب را باید شست؟

همانطور که در بالا شرح داده شد برای تمدید ضد آفتاب نیاز به شستشو نیست و شما می‌توانید یک لایه ضد آفتاب را مجدداً روی پوست خود استفاده کنید. از آنجاییکه ضد آفتاب های رنگی پس استفاده مجدد جلوه خوبی روی پوست ندارند، بهتر است در شرایط بیرون از منزل از ضد آفتاب بی رنگ استفاده نمایید.

ضد آفتاب خوب از کجا بخریم؟

ضد آفتاب خوب ویژگی های مشخصی دارد که با جستجو در اینترنت می توانید بروز ترین اطلاعات را پیدا کنید. اما برای خرید بهترین ضد آفتاب ساده ترین راه سر زدن به سایت داروخانه های اینترنتی مانند داروخانه آنلاین داروبوم است. با نگاهی به لیست انواع کرم های ضد آفتاب در داروخانه داروبوم امکان مقایسه برندها و مشاهده قیمت ها برای شما فراهم است. در نهایت می توانید ضد آفتاب مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید و در محل تحویل بگیرید.

نتیجه گیری

استفاده روزانه از ضد آفتاب می‌تواند با محافظت از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش، به حفظ سلامت کلی و یکپارچگی پوست شما کمک کند. اما برای محافظت کامل با توجه به ساعاتی که در معرض نور آفتاب قرار دارید، باید اقدام به تمدید ضد آفتاب کنید. این تنها راه محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید است.

دیدگاهتان را بنویسید