رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

آیا به دنبال دستگاه تصفیه آب خانگی می‌گردید؟ آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید دستگاه مناسبی را انتخاب کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با انواع دستگاه‌های تصفیه آب آشنا شده و راهنمایی لازم برای خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب را دریافت کنید. این راهنما شامل اطلاعاتی درباره انواع دستگاه‌ها، فیلترها، نحوه عملکرد و همچنین عواملی که باید در نظر گرفته شوند تا بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا کنید. در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب انواع دستگاه‌های تصفیه آب می‌پردازیم تا شما را در فرآیند خرید مطلع کنیم.

در ادامه، با نکاتی که باید در نظر گرفته شوند تا دستگاه تصفیه آب مناسبی را انتخاب کنید آشنا خواهید شد. همچنین، به مقایسه انواع دستگاه‌های تصفیه آب و مزایا و معایب هر یک خواهیم پرداخت.

انواع آب تصفیه کن

آیا میدانید که آب نقش حیاتی در سلامت و رفاه انسان بازی می‌کند؟ آب آشامیدنی باید خالص و بدون آلودگی باشد تا از احتمال بروز بیماری‌ها و مشکلات سلامت جسمانی پیشگیری شود. در این راستا، دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ابزاری موثر برای تهیه آب تمیز و سالم در محیط خانگی می‌باشند. در این مقاله به بررسی انواع مختلف دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌پردازیم.

تصفیه آب اسمز معکوس:
دستگاه‌های تصفیه آب اسمز معکوس یا RO به وسیله فرایندی به نام اسمز معکوس آب را از آلاینده‌های معدنی و شیمیایی خارج می‌کنند. در این فرایند، آب از فشاری بالا از منافذ نیمه نفوذپذیر عبور می‌کند و آلاینده‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها را از آن جدا می‌کند. این دستگاه‌ها مناسب برای حذف املاح معدنی، هیدروژن سولفید و فلزات سنگین از آب هستند.

تصفیه آب اولترافیلتراسیون:
در این نوع تصفیه آب، از فیلترهایی با پوره‌های بسیار کوچک استفاده می‌شود تا آلاینده‌های موجود در آب از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و رسوبات را حذف کند. این دستگاه‌ها به طور معمول در تصفیه آب ناشی از چاه‌ها و آبهای آلوده مؤثر هستند.

تصفیه آب قلیایی:
دستگاه‌های تصفیه آب قلیایی تغییرات شیمیایی در آب انجام می‌دهند تا pH آن را افزایش دهند و آب را با الکترون‌های چرخشی اشباع می‌کنند. این فرآیند باعث حذف یون‌های هیدروژنی و افزایش مقدار یون‌های هیدروکسیلی می‌شود. آب قلیایی معمولاً باعث حذف آلاینده‌های معدنی مضر مانند سرب و جیوه می‌شود که می‌تواند به سلامتی بدن آسیب بزند.

انواع آب تصفیه کن

تصفیه آب فرابنفش:
دستگاه‌های تصفیه آب فرابنفش از نور فرابنفش استفاده می‌کنند تا باکتری‌ها، ویروس‌ها و میکروسکوپی را از آب حذف کنند. فرایند تصفیه آب با استفاده از فرابنفش مناسب برای بهبود ایمنی آب و حذف مواد آلی است.

در بالا به چهار نوع سیستم اصلی دستگاه تصفیه آب خانگی پرداخته شد. هر یک از این دستگاه‌ها ویژگی‌ها و فرآیندهای مختلفی دارند که باعث حذف مواد آلوده و بهبود کیفیت آب می‌شوند. استفاده از یک دستگاه تصفیه آب مناسب، به دلیل اهمیت آب برای سلامتی و راحتی خانواده، بسیار حیاتی است.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی
دستگاه تصفیه آب زیر سینکی از نوع اسمز معکوس می باشند و یک دستگاه برقی هستند. این نوع دستگاه دارای تجهیزاتی مثل پمپ و مخزن و انواع فیلتر های تصفیه آب تا 8 مرحله می باشد. آب تصفیه کن زیر سینکی یکی از مزیت هایی که دارد این است که می توان تعداد فیلتر های آن را با توجه به نیازمان افزایش دهیم تا کیفیت آب را بالاتر ببریم.. فیلتر های پروپیلن، کربن پودری، کربن بلاک، ممبران، پست کربن و مینرال فیلتر هایی هستند که در اغلب تصفیه آب های زیر سینکی وجود دارند. فیتر های قلیایی کننده و فرابنفش و اکسیژن ساز از دیگر فیلتر های تصفیه آب اسمز معکوس می باشند که می توان به دستگاه اضافه کرد. از آن جایی که سیستم اسمز معکوس و فیلتر ممبران برای کاهش املاح آب نیاز به فشار زیاد آب دارد به پمپ نیازمند است و با استفاده از جریان برق این امر صورت می گیرد. یک مخزن آنتی باکتریال نیز برای ذخیره ی آب در آن وجود دارد که می توان در هنگام قطعی برق نیز از آن استفاده کرد. دستگاه دارای شیر برداشت آب نیز می باشد که بر روی سینک نصب می شود. دستگاه زیر سینکی تقریبا نصف فضای زیر کابینت را اشغال می کند و نصب آن توسط تکنسین های متخصص باید انجام شود. این دستگاه به تعویض دوره ای فیلتر ها نیاز دارد و هزینه ی تعمیرات آن نیز بسیار پایین می باشد.

دستگاه تصفیه آب رومیزی
دستگاه تصفیه آب رومیزی چون بر روی میز و یا کابینت قرار می گیرند و در معرض دید هستند به همین دلیل با طراحی زیبا تر و بهتری ساخته می شوند تا هماهنگی با سایر وسایل آشپزخانه داشته باشند. از معایب این نوع دستگاه این است که قابلیت اضافه کردن فیلتر های جدید را ندارد و به همان صورتی که ساخته می شوند باید استفاده شود. تعداد فیلتر محدودی دارد و برای آب هایی که دارای سختی زیاد می باشند مناسب نیستند. هم چنین  فشار آب در این دستگاه کم است و به دلیل طراحی خاصی که دارد قیمت بیشتری دارد. معمولا این دستگاه ها به صورت دیجیتالی هستند و به همین علت هزینه ی نگهداری و تعمیر آن ها بیشتر از دستگاه های زیر سینکی می باشد.

دستگاه تصفیه آب قابل حمل

دستگاه تصفیه آب قابل حمل را می توانید در هر جایی که می خواهید با خود حمل کنید و همراه خود به مسافرت نیز ببرید. این دستگاه دارای فیلتر های پیش تصفیه می باشد که می تواند رسوبات و کلر آب را حذف کند و بو و مزه ی بد آب را از بین ببرد. اما برای حذف کامل آلایند های آب مناسب نمی باشد. تصفیه آب قابل حمل دستگاهی ارزان قیمت است که در مسافرت و مصارف موقتی کاربرد دارد و املاح آب را از بین نمی برد زیرا از فیلتر ممبران برخوردار نمی باشد.

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

در حال حاضر، خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. با توجه به افزایش آلودگی هوا و آب، استفاده از آب تمیز و ایمن برای مصرف خانگی مهمتر از همیشه شده است. اما وجود متنوعی از دستگاه‌های تصفیه آب در بازار، ممکن است خرید این دستگاه‌ها را یک وظیفه گیج کننده کند. در این مقاله به بررسی نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می‌پردازیم.

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

1. نیاز خود را شناسایی کنید:
قبل از انتخاب دستگاه تصفیه آب، باید نیازهای خود را شناسایی کنید. آیا مشکلاتی مانند آهن، مواد جامد یا کلر در آب خانگی شما وجود دارد؟ آیا نیاز به تصفیه آب از آلودگی‌های شیمیایی مانند سرب و روی دارید؟ با شناسایی نیازهای خود، می‌توانید دستگاه تصفیه آب مناسب‌تری را انتخاب کنید.

2. نوع دستگاه تصفیه آب:
با توجه به نیازهای خود، می‌توانید یکی از انواع دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید. این انواع شامل تصفیه از تکنولوژی RO (معکوس اسمزی)، فیلترهای کربن فعال، UV و ام‌ام اف می‌شوند. هر یک از این تکنولوژی‌ها و فیلترها برای حذف مواد مختلف و انواع آلودگی‌ها مناسب هستند.

3. کیفیت و قیمت:
انتخاب دستگاه با کیفیت و قابلیت اعتماد بسیار اهمیت دارد. از جواهرات اضافه به لوله‌های طلایی سرجانه رد بفرمایید! بررسی دقیق و مقایسه کیفیت و قیمت‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

4. اندازه و نصب ساده:
اندازه و نصب دستگاه تصفیه آب نیز اهمیت دارد. ممکن است فضای موجود برای نصب دستگاه در خانه شما محدود باشد. بنابراین، از قبل مطمئن شوید که دستگاه انتخابی به راحتی در فضای موجود نصب می‌شود.

5. خدمات پس از فروش:
انتخاب شرکت یا برندی که خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می‌دهد بسیار مهم است. تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه آب به مراتب موثرتر از خرید آن است. بنابراین، مطمئن شوید که شرکت یا برند انتخابی، خدمات پس از فروش مناسبی دارد.

در نتیجه، خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به یک وظیفه آسان تبدیل می‌شود اگر به نکات مهم فوق توجه کنید. با شناخت نیازهای خود، انواع دستگاه‌ها، کیفیت و قیمت، اندازه و نصب، و خدمات پس از فروش، می‌توانید دستگاه تصفیه آب خانگی مطمئن و موثری را انتخاب کنید و از آب تمیز و ایمن برای مصرف خانگی خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید