رپورتاژ آگهی

چگونه در دادگاه از حق خود دفاع کنیم؟

چگونه در دادگاه از حق خود دفاع کنیم؟

مشاوره حقوقی بهترین راه افزاینده اطلاعات حقوقی است؛ زیرا هر کس در برخورد اولیه با مشکل حقوقی به دنبال مشورت و کسب آگاهی است، در این مواقع مشاور حقوقی آگاه به مواد و قوانین، می تواند بسیار یاریگر باشد. در واقع پیش از طرح شکایت یا دادخواست، شخص مسئله مورد نظر را با مشاور حقوقی متخصص بازگو می کند، تا مشاور حقوقی بتواند از زوایای مختلف قانونی موضوع را بسنجد. افراد با دریافت مشاوره حقوقی بهتر می توانند دورنمایی از نتیجه عملشان داشته باشند. اگر نیاز به تشکیل پرونده و اقدامات جدی تر باشد پس از مشاوره حقوقی باید به وکیل مراجعه شود، حتی اگر در عقد قرارداد با وکیل تردید داشته باشید، با دریافت مشاوره حقوقی می توانید به درستی تصمیم گیری کنید. در نظر داشته باشید که دفاع از حق و حقوق و رد اتهام و اثبات بی گناهی، چیزی نیست که در دادگاه ها به آسانی صورت پذیرد. به همین علت در هر قدم به مشورت، و همراهی متخصصین نیاز است. دیجی حق پلتفرمی در قالب سایت، اپلیکیشن و وب اپ در اختیار همگان قرار داده تا بتوانند از خدمات مشاوره حقوقی بهره مند گردد. امکان پرسش و پاسخ از وکلای پایه یک دادگستری در دیجی حق همواره برقرار است و کاربران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز پرسش خود را مطرح کنند.

مهم ترین ویژگی مشاور حقوقی

در بالا اشاره کردیم که مشاور حقوقی، پیش از تشکیل پرونده و قبل از هر اقدام می تواند کمک کننده باشد؛ به همین دلیل نمی توان گفت هر کسی با داشتن اطلاعات حقوقی، مشاور حقوقی است. افرادی در قالب خانواده و دوست ضمن ارائه نظریات شخصی خود به هیچ وجه مشاور حقوقی قلمداد نمی شوند. از جمله ویژگی هایی که یک مشاور حقوقی حرفه ای باید داشته باشد بدین ترتیب است:

  • فرد برای ارائه مشاوره حقوقی باید دانش حقوقی، مهارت و تحصیلات تخصصی لازم را داشته باشد
  • مشاور حقوقی باید فردی امین و قابل اعتماد باشد
  • همچنین باید قدرت بیان و تأثیرگذاری خوبی داشته باشد
  • مسائل حقوقی را کاملا قابل فهم ارائه دهد
  • قدرت تصمیم گیری بالایی داشته باشد.

 

چگونه در دادگاه از حق خود دفاع کنیم؟

تفاوت مشاور حقوقی و وکیل

در نظر داشته باشید که افراد فارغ التحصیل رشته ی حقوق می توانند به عنوان مشاور حقوقی فعالیت داشته باشند، اما ضمن فعالیت در سمت وکیل حتماً باید در آزمون وکالت قبول شده باشند و پس از آن دوره دو ساله کارآموزی را گذرانده باشند. مشاور حقوقی ملزم به ارائه مشاوره و راهنمایی قبل از دادخواست و شکایت و… است اما وکیل علاوه بر ارائه راهنمایی های حقوقی، موظف به پیگیری و حل مشکلات در ادامه روند پرونده حقوقی است. از دیگر تفاوت های این دو در این است که وکیل حتماً باید در دادگاه حاضر شود تا بتواند با ادله محکمه پسند از موکل خود دفاع کند؛ در حالی که مشاور حقوقی با ارائه راهکار و راهنمایی در مسئله ی حقوقی فرد را همراهی می کند. وکیل با ثبت و قرارداد، تنظیم شکواییه، در خواست ها و… شرایط متفاوت تری از لحاظ هزینه ای نسبت به مشاور حقوقی دارد.

مزیت های مشاوره حقوقی آنلاین دیجی حق

با اعتماد به سایت های حقوقی معتبر می توان از خدمات حقوقی بهره برد؛ وقتی متخصصین مشاوره دهنده از وکلای پایه یک دادگستری باشند اقبال بیشتری شامل حال افراد می شود؛ همچنین هر چه سریعتر ابهامشان در زمینه مورد نظر رفع می شود. دیجی حق با در دسترس بودن در هر زمان و هر مکانی تلاش می کند حس اطمینان و اعتماد را به کاربران خود القا کند. با مشاوره حقوقی دیجی حق، علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت و اتخاذ یک تصمیم درست، می توان مانع پیامدهای احتمالی و خطرناک یک دعوی حقوقی شد.

چرا مراجعه به مشاور حقوقی مهم است؟

همه ما می دانیم قانون مفاد و ماده های بسیاری دارد، همچنین امور دادرسی نیز مسیرهای مختلف و متفاوتی را شامل می شود. به همین دلیل کمتر کسی است که از این ماده قانون ها و راهکارهای موفقیت آن آگاه باشد. از این رو مشاوره حقوقی در میان انبوهی از مشورت ها اهمیت ویژه و بخصوصی دارد.

لازم به ذکر است که در حالت عادی، افراد چندان آگاهی‌ای درباره مسائل کیفری، حقوقی، قضایی، خانواده و … ندارند، پس با انتخاب یک متخصص آگاه و زبده می توان از موانع و منافع حقوقی آگاه شد. در بعضی از اوقات نیز ممکن است مشکل چندان بزرگ و خاص نباشد، از این رو به وکیل برای تشکیل پرونده اختصاصی نیاز نیست؛ در این مواقع تنها با مراجعه و آگاهی جستن از مشاور حقوقی می توان از بند این قضایا آسوده شد؛ برای مثال در صورتی که فرد با “اعتبار امر مختومه” مواجه شود، امکان طرح دعوی دوباره از وی گرفته می شود. پس اگر بدون آگاهی از قوانین، طرح دعوی صورت گیرد ممکن است فرد به طور کل محروم گردد. مراجعه به مشاوره حقوقی در هر گام می تواند مانع از طرح چنین مسائلی شود.

چگونه در دادگاه از حق خود دفاع کنیم؟

برای دریافت مشاوره حقوقی چه چیزهایی را مدنظر قرار دهیم؟

هرگز به عواملی نظیر؛ سن، سال، جنسیت و… توجه نکنید، زیرا ملاک زبده بودن و تجربه داشتن به سن و سال نیست. بهتر است از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی بگیرید. به زمینه ی تخصصی که وکیل یا مشاور شما در آن فعالیت کرده حتماً توجه کنید، زیرا با تخصص در یک زمینه می تواند راهکارهای بهتری ارائه دهد.

شما می توانید برای مشاوره حقوقی از وکلای پایه یک دادگستری دیجی حق در زمینه های مختلف حقوقی نظیر: کیفری، تجاری، سند، ملک، خانواده، مهریه و…کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید