رپورتاژ آگهی

عوامل تعیین کننده قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب و خرید این تجهیزات است که در رنج گسترده ای متغیر می باشد. به دلیل تفاوت های چشمگیر در قیمت این تجهیزات، در اغلب مواقع تردید و ابهاماتی برای خریدار بوجود می آید. دلیل این ابهامات، عدم اطلاع از عوامل موثر در قیمت گذاری آنها است. در ادامه تمام عوامل تعیین کننده قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی را بررسی خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

نحوه محاسبه قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب یکی از تجهیزات ضروری در محیط های صنعتی است تا از ورود آلاینده های شیمیایی به طبیعت و سفره های آب زیرزمینی جلوگیری کند. این پکیج ها با مخازن فلزی، فایبرگلاس و پلی اتیلن و گاها بتنی تولید شده و به صورت روکار یا دفنی اجرا میشوند. در محاسبه قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی چند عامل مهم نقش دارند. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از کارشناسان صدرا مهاب و آب سازه که از تولیدکنندگان تجهیزات تصفیه فاضلاب هستند، عوامل موثر در قیمت این پکیج ها عبارتند از:

جنس بدنه پکیج

یکی از عوامل بسیار مهم در محاسبه قیمت این تجهیزات، متریال به کار رفته در بدنه آنها است. بسیاری از پکیج های باکیفیت تصفیه فاضلاب بدنه تمام فلزی دارند و ضخامت ورق های به کار رفته در مخزن براحتی فشار و نوسانات دمایی را تحمل می کنند. هر اندازه فلزات و آلیاژهای به کار رفته در مخزن کیفیت بالاتری داشته و وزن آنها بیشتر باشد، به همان نسبت نیز قیمت پکیج افزایش پیدا می کند.

علاوه براین، برخی از پکیج های تصفیه دارای بدنه پلی اتیلن و فایبرگلاس هستند. به عنوان مثال، پکیج تصفیه فاضلاب کارواش بیشتر از جنس فایبرگلاس و پلی اتیلن تولید میشوند. این متریال ها نسبت به فلزات قیمت ارزان تری داشته و برای محیط هایی مانند پالایشگاه و پتروشیمی کمتر استفاده میشوند. لازم به ذکر است، بر جنس بدنه، ضخامت نیز اهمیت بالایی در محاسبه قیمت دارد.

محاسبه قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

ظرفیت پکیج تصفیه

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، ظرفیت آن است. با توجه به دبی فاضلاب ورودی و نوع فرآیندهای پیاده سازی شده در آنها و تجهیزات به کار رفته، ظرفیت های گوناگونی برای این پکیج ها در نظر گرفته میشود. این کاملا طبیعی است که هر چه ظرفیت پکیج بیشتر باشد، به همان اندازه نیز متریال بیشتری برای ساخت به کار می رود و در نهایت باعث افزایش قیمت محصول خواهد شد.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب

در طراحی و تولید پکیج تصفیه فاضلاب ابتدا آنالیزهایی بر روی فاضلاب ورودی و نوع و مقدار آلاینده های موجود در آنها و کیفیت خروجی مورد نظر انجام میشود. سپس بر همین اساس نوع فرآیندهای تصفیه و تجهیزات مورد نیاز برای پیاده سازی آنها تعیین می گردد. به همین دلیل است که اجزای مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی با پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه متفاوت است! در برخی از این پکیج ها ممکن است در کنار پکیج تزریق مواد شیمیایی و منعقدکننده ها، سیستم های هوادهی متعدد برای تصفیه بیولوژیکی پیشرفته نیز نیاز باشد.

کیفیت خروجی پکیج تصفیه

یکی از دلایل تصفیه فاضلاب های صنعتی، استفاده مجدد از آنها در سایر بخش ها از قبیل آبیاری مزارع و شستشوی سطوح و غیره است. البته این یک قانون همیشگی نیست و در برخی از موارد فاضلاب تصفیه شده مسقیم وارد طبیعت میشود. با توجه به کیفیت فاضلاب خروجی از پکیج نوع فرآیندهای تصفیه تعیین شده و بر همین اساس تغییراتی در طراحی و ساخت آنها بوجود می آید. در پکیج هایی که نیاز به کیفیت بالاتری برای خروجی وجود دارد، ممکن است تعداد مراحل تصفیه افزایش پیدا کنند و پیش تصفیه و مراحل ته نشینی پیاده سازی شوند.

برای پیاده سازی هر یک از فرآیندهای تصفیه، نیاز به اجزای متفاوتی بوده و مراحل طراحی و ساخت را زمان بر خواهد کرد. به همین دلیل این عامل نیز می تواند قیمت پکیج تصفیه فاضلاب شیمیایی را تحت تاثیر قر ار دهد.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی درب کارخانه

یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث افزایش قیمت میشود، تعداد واسطه ها میان تولیدکننده اصلی و خریدار نهایی است. هر اندازه تعداد واسطه ها بیشتر باشد، به دلیل سودی که هر یک دریافت می کنند، قیمت نهایی پکیج افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که قیمت های ارائه شده توسط کارخانه و تولیدکننده های اصلی این تجهیزات ارزان تر از سایر مراکز فروش است.

محاسبه قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

نحوه نصب پکیج

پکیج های تصفیه فاضلاب را می توان از نظر نحوه نصب در دو گروه دفنی و غیردفنی دسته بندی کرد. مدل های دفنی کمتر در معرض تغییرات آب و هوا قرار گرفته و احتمال برخورد ضربه نیز با آنها کم است. در مقابل، مدل های غیر دفنی نصب آسان تری دارند. در مدل های دفنی چون مخزن تحت فشار بیشتری قرار میگیرد، بدنه باید با ضخامت بالاتری تولید شود. در نتیجه متریال بیشتری در آنها به کار رفته و در نهایت باعث گران تر شدن آنها خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است، شرایط محیط نصب و نم و رطوبت و نوسانات دمایی موجود در آن می تواند بر نوع متریال به کار رفته در بدنه پکیج تصفیه فاضلاب موثر باشد. به همین دلیل می توان شرایط آب و هوایی محل نصب را نیز در محاسبه قیمت موثر دانست.

برند تجهیزات پکیج تصفیه

در ساخت این پکیج ها تجهیزات متعددی به کار می رود که هر یک متعلق به برندهای خاصی هستند. برخی از سازندگان به کیفیت اهمیت زیادی داده و به همین دلیل قطعاتی را استفاده می کنند که قیمت بالاتری داشته و متعلق به برندهای معتبر هستند. در مقابل، برخی از سازندگان برای کاهش قیمت از قطعات بی کیفیت برندهای ناشناخته استفاده می کنند. لذا پیشنهاد می کنیم حتما برند قطعات جانبی را بررسی کنید و از کیفیت محصولات آنها مطمئن شوید.

دقت داشته باشید که بسیاری از قطعات و اجزای به کار رفته در پکیج های تصفیه فاضلاب وارداتی بوده و بر اساس نوسانات نرخ ارز با تغییر قیمت مواجه میشوند. به همین دلیل قیمت پکیج تصفیه بروز محاسبه میشود و در طول سال ممکن است تغییر کند.

سخن آخر

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی بر اساس ظرفیت، دبی فاضلاب ورودی، کیفیت خروجی، جنس بدنه، نوع فرآیندهای تصفیه و برند اجزای به کار رفته در آنها تعیین میشود. علاوه براین، قیمت های ارائه شده در واحدهای تولیدی و کارخانه های این تجهیزات به دلیل حذف واسطه ها ارزان تر است. به دلیل عوامل متعددی که در قیمت پکیج های تصفیه موثر هستند، در زمان طراحی و قبل از ساخت پکیج های سفارشی و بر اساس آنالیزهای انجام شده نرخ های نهایی محاسبه و اعلام میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید