رپورتاژ آگهی

لوازم خانگی از کجا بخریم؟

لوازم خانگی از کجا بخریم؟

خریدن لوازم خانگی، بسته به قیمت آن‌ها می‌تواند برای هر کسی چالش‌برانگیز باشد. همین امروز اگر بخواهید یک ست کاسه و بشقاب چینی یا چند عدد از تابلوهای تزیینی خانه را جایگزین کنید، احتمالا در کمتر از یک هفته این کار را انجام خواهید داد. با این حال به دلیل نوسان قیمت ارز و بالا رفتن قیمت کالاهای بزرگ، خرید و جایگزین کردن بعضی از وسایل مانند یخچال، تلویزیون، گاز و سرویس چوب به زمان و البته پول بسیار زیادی نیازمند است که حالا باید با برنامه‌ریزی و حتی پس‌انداز خرید.

خرید لوازم خانگی قسطی، موضوع جدیدی نیست؛ اما در پلتفرم‌های جدید می‌توانید به‌صورت آنلاین و با یک ثبت‌نام بسیار کوتاه، همه لوازم مورد نظرتان را بدون مراجعه به هیچ مغازه یا مرکز خریدی تهیه کرده و بعد مبلغ آن‌ها را اقساطی پرداخت کنید. بیایید با هم چند مسیر برای خرید لوازم خانگی اقساطی را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را با توجه به شرایط هر فرد پیدا کنیم.

خرید لوازم خانگی قسطی از نمایندگی‌ها

اگر به دنبال لوازم خانگی برقی هستید و یک برند خاص را مد نظر دارید، حتما سری به نمایندگی آن در محل زندگی‌تان بزنید. در سال‌های اخیر که به دلیل قیمت ارز، ناگهان قیمت کالاهای برقی و خانگی بالا رفت، برندهای ایرانی با شرایط خاص و البته با ضمانت، کالای برقی قسطی را به شهروندان می‌فروشند.

این نکته را فراموش نکنید که شرایط فروش اقساطی این فروشگاه‌ها شهر به شهر و حتی مغازه به مغازه متفاوت است؛ مثلا برند اسنوا با همکاری بانک رفاه، شرایط خاصی را برای بازنشستگان تامین اجتماعی فراهم کرده که می‌توانند با فیش حقوقی خود، از مغازه‌های آن در سراسر کشور خرید قسطی انجام بدهند. این شرایط برای افرادی که در حال خرید جهیزیه هستند یا می‌خواهند وسایل‌شان را نو کنند، بسیار ایده‌آل است.

خرید از هایپرکالاهای بزرگ

حتما شما هم در شهرتان بیلبوردهای بزرگ هایپرکالاها را دیده‌اید؛ شهر فرش، شهر لوازم خانگی و چندین مغازه بزرگ و زنجیره‌ای دیگر که صفر تا صد لوازم خانگی را به‌صورت اقساطی می‌فروشند. نقطه امتیاز خرید اقساطی کالا از این هایپرها، کامل بودن آن‌ها است. اگر هیچ وسیله‌ای را نخریده‌اید و به دنبال یک مغازه کامل برای خرید قسطی جهیزیه هستید، می‌توانید ریز تا درشت آن را در این فروشگاه‌ها پیدا کنید. از اتو و میز اتو و اکسسوری‌های ریز خانگی تا یخچال، گاز و گریل‌های فضای باز.

قیمت‌ها (به دلیل ایرانی بودن بیشتر کالاها) در این هایپرها منطقی، اقتصادی و شرایط اقساط هم به نسبت ساده است؛ مثلا در تهران بعضی از این فروشگاه‌ها کالاها را به قیمت سال پیش می‌فروشند و همین موضوع مشتریان آن‌ها را افزایش داده است.

خرید قسطی وسایل خانه از فروشگاه‌های محلی

از قدیم، در همه شهرهای ایران فروشگاه‌های شخصی و محلی لوازم خانگی وجود داشته‌اند. فروشگاه‌هایی که گاهی فقط اهالی یک یا دو محل از آن‌ها خرید می‌کردند و صاحب کسب‌وکار به اعتبار آشنایی و خوش‌حسابی این مشتریان، امکان خرید قسطی کالا (یا همان خرید دفتری) را فراهم می‌کرد.

بسیاری از پدر و مادرهای ما وسایل مورد نیازشان مثل چرخ خیاطی، اتو، گاز و… را با این نوع اقساط‌ و به اعتبار آشنایی از مغازه‌های آشنا می‌خریدند.

این مغازه‌ها با ایجاد هایپرکالاهای بزرگ و پلتفرم‌های آنلاین، رونق سابق را ندارند؛ اما هنوز هم به‌ویژه در شهرهای کوچک‌تر فعال‌ هستند. مدل ضمانت و اعتبارسنجی هم کاملا شخصی و بین فروشنده و خریدار انجام خواهد شد؛ مثلا بعضی از مغازه‌ها از مشتریان خود چک یا سفته می‌گیرند و بعضی هم به اعتبار خریدهای قبلی بدون ضمانت کالا را تحویل می‌دهند.

خرید از پلتفرم‌های اعتباردهی

لوازم خانگی از کجا بخریم؟

چند سالی است که پلتفرم‌های آنلاین خرید اقساطی، وارد بازار ایران شده‌ است. این پلتفرم‌ها افراد را به صورت آنلاین (با توجه به سوابق بانکی‌شان) اعتبارسنجی کرده و به میزان این اعتبار به آن‌ها امکان خرید قسطی می‌دهند. از مزایای این سایت‌ها می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که بیشتر بخش‌های فرایند خرید در آن‌ها آنلاین است و نیازی به مراجعه به مغازه یا بانک نیست؛ همچنین امکان بررسی فروشگاه‌های مختلف وجود دارد و شما محدود به یک مغازه یا برند واحد نخواهید بود.

هرچقدر که اعتبار بخواهید، می‌توانید از طریق پلتفرم‌های آنلاین قسطی آن را دریافت کنید؛ از سه یا چهار میلیون تومان برای خرید یک هدفون یا اتو گرفته تا پنجاه یا شصت میلیون تومان برای خرید یک یخچال بزرگ یا و حتی مبالغ بالاتر. با وجود چنین گزینه‌ای، هر جای ایران که باشید می‌توانید خریدتان را انجام دهید.

در ازکی وام، لوازم خانگی مورد نیازتان را قسطی و آنلاین بخرید

اگر نمی‌خواهید برای خرید لوازم خانگی کل پس‌اندازتان را خرج کنید و ترجیح می‌دهید که به آرامی و قسطی این وسایل را بخرید، پیشنهاد ما به شما پلتفرم‌ «ازکی وام» است.

در ازکی وام می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف بگردید، انواع وسایل را مشاهده و بسته به بودجه و شرایط خود از ۱۰ تا ۷۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید لوازم خانگی قسطی دریافت کنید.

اما شیوه دریافت این اعتبار چگونه است؟ برای خرید قسطی تنها به مدارک هویتی، یک برگ چک صیادی (برای ضمانت خرید) و چند دقیقه وقت نیاز دارید. این فرایند کاملا آنلاین است و هیچ نیازی به مراجعه حضوری ندارید. بعد از تایید مدارک، اعتبار به شما تخصیص داده می‌شود و می‌توانید لوازم خانگی یا جهیزیه خود را به صورت اقساطی تهیه کنید.

مزایای خرید اقساطی در ازکی وام

مهم نیست که چه چیزی می‌خرید یا چه میزانی از اعتبار خود را خرج می‌کنید، با خرید در ازکی وام، این مزایا را در خرید اقساطی خود خواهید داشت:

  • امکان تنظیم اقساط با توجه به درآمد ماهانه
  • پرداخت مرحله به مرحله بدون فشار اقتصادی
  • فرایند کاملا آنلاین
  • بهره‌مندی از پشتیبانی شبانه‌روزی و حل مشکلات در مسیر دریافت اعتبار
  • کمتر شدن میزان اقساط به مرور زمان (با وجود نوسان ارز و بالا رفتن  دستمزدها)
  • امکان خرید اینترنتی اقساطی از هر نقطه‌ای در ایران
  • بالا رفتن قدرت خرید وسایل بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید